V soboto, 2. septembra, so se razvnele energije v baletni predstavi Tango, ki letos praznuje 25 let od premiere. Kreatorja predstave Edward Clug in Valentina Turcu pa sta ob jubileju poskrbela še za presenečenje.
Da bo sobotni večer nekaj posebnega, je bilo zaznati že pred začetkom predstave, ko se je pred mariborskim SNG zbirala množica privržencev mariborskega baleta. Brez dvoma ima mariborsko gledališče, predvsem pa balet, zvesto občinstvo, ki ne spusti priložnosti za ogled uspešnic tako Edwarda Cluga kot Valentine Turcu. Nihče v nabito polni veliki dvorani Ondine Otta Klasinc pa ni pričakoval presenečenja, ki sta nam ga pripravila Valentina in Edward v predstavi Tango.
Tango praznuje 25 let in je balet z najdaljšim stažem na repertoarju SNG Maribor. Premiera aprila 1998 je bila senzacija, ki je katapultirala med koreografe tako Edwarda Cluga kot Valentino Turcu. Predstavo sem si v teh letih ogledala okoli petnajstkrat ali še večkrat na različnih odrih, in vedno je bila odlično sprejeta. Skozi čas se je zasedba nekoliko spremenila, a sobotna zasedba je postregla s plesalci čisto prve zasedbe v kombinaciji z mlajšo plesno ekipo. Oboji so dihali in plesali kot eno, mešanje generacij, kot da se dopolnjuje v kakovosti in izvedbi. Marina Krasnova, Klavdija Stanišič, Sergiu Moga, Tiberiu Marta so plesali z žarom in hvaležnostjo za obdobje, ki jim je dalo možnost plesnega razvoja. Mirjana Šrot, Evgenija Koškina, Asami Nakashima, Branka Popovici, Beatrice Bartolomei, Davide Buffone, Christopher Thompson, Yuya Omaki in Tomaž Viktor Abram Golub so dopolnjevali energijo, ki je vela na odru. Občinstvo jim je jedlo iz roke.
Na sceni, v poltemi z mizo in dvema stoloma smo namesto Catarine de Meneses in Ionuta Dinite uzrli Valentino in Edwarda in občinstvo je zajel val navdušenja. Huronski aplavz na odprti sceni, vzkliki bravo, ki so se utišali samo za to sceno in se nadaljevali ob koncu scene, še večji aplavz pa sta doživela na poklonu. Edward in Valentina sta duet odplesala, kot da ni bilo nobene časovne razlike med prej in potem. Oba namreč že nekaj časa nista aktivna plesalca. Valentino sem vprašala za nekaj mnenj po predstavi.
Edi je dal zamisel, da odplešeta duet. Kako si se odzvala, koliko sta vadila, je bilo kaj treme pred nastopom?
Bila sem presenečena! Zamisel se mi je takoj zdela fenomenalna, vendar nisem bila prepričana, da bova lahko. Malo sva vadila. Edi je bil prepričan, da je pravi trenutek za ta simboličen poklon našemu dolgoletnemu ljubemu občinstvu, nenazadnje tudi nama dvema. Zaupala sem mu. Zelo se zavedam, da se je naše mariborsko občinstvo, ki nas spremlja že četrt stoletja, dolgo spraševalo in čakalo na ta najin trenutek. Za to sem iskreno hvaležna. In sem se prepustila izzivu ter kljub občutku treme sem uživala v vsakem trenutku z ekipo pred predstavo, med predstavo, še najbolj pa po predstavi. Aplavz ni nikoli bil močnejši v mojih ušesih. Zdelo se mi je, da bo Velika dvorana SNG Maribor eksplodirala od vznemirjenja. Midva pa tudi. Krasno je bilo deliti oder znova z našimi edinstvenimi plesalci, dolgoletnimi muzami. Božansko! Čas se je res ustavil, pravijo.
Ne vem, kdaj si nazadnje stopila pred občinstvo kot plesalka. Povej nam, kdaj je to bilo in v kateri predstavi ter kako si doživela ta huronski aplavz, ko smo po sekundi, dveh opazili, da za mizo ne sedita Ionut in Catarina, ampak ti in Edi?
Bila sem v nekem nadzemeljskem stanju, hkrati pa v šoku. Lepo je, če se ti to zgodi v življenju. Neprekosljiv občutek moči umetnosti, ki je živa na odru in se dotika src ljudi. Nazadnje sva pred leti plesala skupaj prav Tango in mislila sem, da sem takrat bila zadnjič na odru kot plesalka in to mi je vlivalo absoluten mir v kri. Kariera je dosegla svoj vrhunec – se mi je takrat nekako zazdelo, eno dekado nazaj. V resnici je šele takrat začel naraščati ‘crescendo’ v tej zrelejši sedanji fazi življenja in ustvarjanja. Vse so to ciklusi, krogi, začetki, konci in ponovni začetki, na konstantni poti smo umetniškega raziskovanja in odpiranja mističnih svetov gledališke magije.
Je Tango usodna predstava, ki je zaznamovala razvoj tvoje kariere?
Po 30-ih letih in 142-ih premierah v življenju jih je usodnih bilo kar nekaj. Romeo in Julija, Evgenij Onjegin, Carmen, Smrt v Benetkah, Madame Bovary in mnoge dramske ter operne produkcije, ki so spremenile potek dogodkov in obogatile ustvarjalnost, stil izražanja, znanje in izkušnje. Bejartove in Pandurjeve predstave so tkale fine niti zgodnjega umetniškega razvoja, vendar Tango z Edwardom naju za zmeraj povezuje kot predstava, ki nama je obema zaznamovala začetke koreografskih poti.
Dogodek, o katerem se je govorilo ves večer po rezanju torte, in družbena omrežja pokajo od navdušenja še danes.
Sezona je torej odprta in danes zvečer je pred baletno ekipo nov izziv. Carmina Burana ob 19.30 pod zvezdami na Glavnem trgu v Mariboru! Na odru bo nastopilo 30 plesalk in plesalcev. Prepričana sem, da tudi tokrat gromozanski aplavzi ne bodo izvzeti. Iz gledališča pa sporočajo, da Balet pod zvezdami nastaja v koprodukciji Opere in Baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor, Narodnega doma Maribor, Društva EZL EK in Zavoda za turizem Maribor pod častnim pokroviteljstvom Mestne občine Maribor, ki želijo ob začetku nove gledališke sezone meščankam in meščanom podariti nepozabno umetniško doživetje. Vstop na prireditev je brezplačen, a hkrati dobrodelen. Organizatorji pozivajo obiskovalce, da prispevajo sredstva za tiste, ki jih je letos prizadela vremenska ujma.