Brezkompromisno. Edward Clug podelil nagrado sebi, Vojko Vidmar pa hčerki.

Edward Clug v vlogi Gamacha v baletu Don Kihot, za katero si je podelil priznanje.

Društvo baletnih umetnikov Slovenije, ki mu predseduje nekdanji baletni plesalec in direktor ljubljanskega baleta Tomaž Rode, je v petek na baletnem večeru na velikem odru mariborskega gledališča podelilo strokovne nagrade. Nagrado Lydie Wisiakove za življenjsko delo je žirija podelila plesalcu in baletnemu pedagogu Marinu Turcuju. Priznanja so prejeli trije baletniki iz mariborskega baleta, in sicer Olesja Hartmann, Asamii Nakashima in Edward Clug, nagradi Urši Vidmar in Tetiana Svetlična, posebno nagrado pa Nena Vrhovec Stevens, ki zaključuje svojo baletno pot.

Nena Vrhoves Stevens zaključuje svojo baletno kariero.
Vse lepo in prav, nagrade plesalcem so več kot dobrodošle. Zmoti le dejstvo, da sta člana komisije, ki ji predseduje Bojana Hinteregger, tudi Vojko Vidmar, nekdanji baletni plesalec in oče nagrajene Urše, ki je v društvu tudi blagajničarka, ter Edward Clug, ki je dobil priznanje za vlogo Gamacha v baletu Don Kihot. Torej sta dva člana komisije praktično razdelila nagrade sebi in svojim najbližjim. Edward Clug, ki smo ga prosili za komentar, je nonšalantno pojasnil: "Če bi bila nagrada, bi bilo morda sporno, ker gre zgolj za priznanje, je v povsem v skladu s pravilnikom komisije, ki je vztrajala pri tem, da mi to priznanje podeli." Umetniški direktor mariborskega baleta bi lahko, no, vsaj etično bi bilo, vztrajal pri tem, da priznanja ne sprejme in bi ga mogoče žirantska ekipa podelila komu drugemu. Na primer ljubljanskemu solistu Josephu Bunnu ali pa Yukiju Sekiju, ki sta navdušila s svojimi baletnimi in sodobnimi interpretacijami v minulem letu. Tu je še prvakinja Regina Križaj, ki so jo tudi pozabili.
Joseph Bunn ni prepičal žirije DBUS.
Enako nesprejemljivo je dejstvo, da Vojko Vidmar forsira svojo hčerko v prve baletne vrste, pa čeprav je Urša čisto dostojna balerina, a žal ji nepriljubljenost očeta kot znanega baletnega intriganta, bolj škodi kot pomaga. Urša je bila nagrajena za izjemno umetniško kreacijo in izvedbo vloge Effi v baletu Silfida, koreografa August Bournonville v postavitvi Franka Andersona pod okriljem SNG Opera in Balet Ljubljana.
Urša Vidmar v Silfidi.
Tetiana Svetlična, članica mariborskega baleta, je prejela nagrado za umetniško napredovanje in doprinos Slovenskemu narodnemu gledališču Maribor, za izjemno umetniško kreacijo Kitri v baletu Don Kihot, koreografa Krzysztofa Nowogrodzkega pod okriljem SNG Maribor ter za promocijo baletne umetnosti v Sloveniji pod okriljem Društva baletnih umetnikov Slovenije.
Tetiana Svetlična je menda res napredovala od solo nastopa Nimfa.
Olesja Hartmann je žirijo navdušila z umetniško in tehnično dovršeno izvedbo vloge Myrthe v baletu Giselle, v koreografiji Rafaela Avnikjana v produkciji baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor.
Olesja Hartamann v baletu Giselle.
Asami Nakshima je prejela priznanje za briljantno izvedbo vloge Amorja v baletu Don Kihot, v koreografiji Krzysztofa Nowogrodzkega v produkciji baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor.
Asami Nakshima v Amorju v baletu Don Kihot.
Elegantni Marin Turcu pa je prejel nagrado za življenjsko delo za izjemno bogato in raznoliko ustvarjalno pot ter za izjemen doprinos slovenski baletni umetnosti.
Marin Turcu s hčerko Valentino, tudi balerino.
Poleg že omenjene trojice sta o nagradah in priznanjih odločala še predsednik Društva baletnih umetnikov Tomaž Rode in tajnik društva ter baletni solist mariborskega baleta Matjaž Marin. Lahko zapišemo, da je bila premoč Mariborčanov s tri proti dve več kot očitna.

View Gallery 8 Photos