Akademija za ples. Bravo. Bili ste odlični!

Akademija za ples se predstavi (foto: Marko Pigac)

Akademija za ples Alma Mater Europaea/AMEU v svoj študijski program vključuje tudi javno zaključno predstavo, ki jo njihovi študentje uprizorijo ob koncu tekočega študijskega leta. V zaključni produkciji sodelujejo vsi študentje, ki s svojimi mentorji oblikujejo celovečerno predstavo v sodelovanju z izbranim gledališčem in producentom, po programu se tudi redno vključujejo v kulturno in festivalsko dogajanje; tako v praksi izpopolnjujejo in bogatijo osvojeno študijsko znanje. Po končanem tretjem letniku je za uspešen zaključek študijskega programa obvezna še izvedba samostojne diplomske predstave kot tudi pisna diplomska naloga, vključno z zagovorom le-te.

Gala večer na Kongresnem trgu

Letošnja organizacija in izvedba Gala plesnega večera z naslovom In naj moj svet se v plesu izkriči! (citat Anja Golob) je potekala v produkciji AMEU Akademije za ples 14. junija na odprtem odru ljubljanskega Kongresnega trga v sodelovanju s Festivalom Junij v Ljubljani in festivalom Ukrep 2021 Plesni Teater Ljubljana. Tudi so študentke zaključne predstave AMEU z delom ustvarjalnega zaključnega programa že zaplesale na prizorišču Parka Špica, ki ga je PTL namenil uprizoritvam prvega festivalskega tedna Ukrep 2021, oba junijska programa pa potekala pod vodstvom Rosane Hribar, Maše Kagao Knez in Urše Rupnik.

Plesne zgodbe s študentkami Alma Mater Europea Akademije za ples, Festival Ukrep na Špici v Ljubljani (foto: Sunčan Stone)


Park Špica z zelenico in vodnim objemom reke Ljubljanice je gotovo idealen prostor za doživetje umetniškega plesnega utripa in glasbenih ritmov. Kar je tudi potrdilo število obiskovalcev, zbranih na Hladnikovi brvi, ki povezuje dva bregova Ljubljanice, ko so glasno vzklikali v pozdrav plesalcem AMEU. Ti pa v vročih ritmih poplesavali pod brvjo in se poskočnih korakov približevali Špici, kjer se je plesni program nadaljeval v prijetni poletni junijski atmosferi, tudi znova navdušil.

Pozdrav urednice portala Parada plesa Barbare Drnač

Na odprem odru Kongresnega trga je obiskovalce najprej pozdravila Barbara Drnač, moderatorka Gala večera, tudi naznanila nagrajence majskega online nagradnega natečaja AMEU Akademije za ples, izročilu zasluženih nagrad sledile še čestitke in spodbudni aplavz naj plesnim zvezdam. Naj plesne zvezde, kot tudi njihovi plesni presežki, pa tudi že bili predstavljeni na plesnem portalu Parada plesa. Kratki pozdravni nagovor sta pred začetkom plesne svečanosti prispevala dekan AMEU Akademije za ples dr. prof. Svebor Sečak in predsednik AMEU prof. dr. Ludvik Toplak.

Dekan Akademije za ples dr. Svebor Sečak

Tega večera pa v svojih plesnih stvaritvah vidno uživale, skoncentrirano zaplesale študentke Akademije za ples: Johanna Greiner, Daša Janičijevič, Maša Kunovac, Kristina Slapernik, Nina Vončina (1. letnik); Nataša Đurić, Kaja Marion Ribnikar, Saša Šveigl, Ajda Fabjan, Sara Janaškovič, Larisa Počič (2. in 3. letnik) pod mentorskim vodstvom Rosane Hribar, Maše Kagao Knez, Urše Rupnik, Anje Möderndorfer in Boštjana Korošca; glasbena gosta pa Rok Terkaj in Toni Petrovič, tudi odrsko sceno popestril z oblikovanjem svetlobe Danilo Pečar.

Prve so oder s scenskimi stoli zasedle študentke prvega letnika, smer sodobni ples v koreografiji, ki so jo gradile pod mentorskim vodstvom Rosane Hribar, vodje katedre za sodobni ples, in v sklopu predmeta Kompozicija in ustvarjalno raziskovalni proces. Ob glasbi J. S. Bacha se tudi slikovito vživele v svet dvorne mimike, ko so vele gibki domišljeni minimalizem, plesno svežino zgovornega jezika vzgibov: plešočih prstov, dlani in rok, tudi jasnih pogledov in tistih skrivnostnih nasmehov, precizno pa zlile z glasbenimi toni in poudarki; seveda tudi s svojo plesno eleganco navdušile tako v miljeju Parka Špica kot v odrski večerni osvetlitvi.

Pod mentorstvom Rosane Hribar se je prvi letnik sodobnega plesa izpostavil še v eni sodobni ustvarjalni kompoziciji, tokrat na glasbo Philipa Glassa. Njihovi dinamični plesni vhodi-izhodi se tudi celovito zaokrožili in združili v osemminutni koreografiji z avtorskim solom Mance Vukelič Zračna disciplina na obroču, absolventke AMEU Akademije za ples, smer sodobni ples. V ta zanimiv splet dveh koreografskih različic, raziskovalnega plesnega sola na obroču v višavah odra in ob dinamiki skupinske koreografije študentk prvega letnik se v nadaljevanju organsko pridružila še tretja koreografija v sklopu predmeta Sodobne plesne tehnike v izvedbi študentk 2. in 3. letnika pod mentorskim vodstvom Urše Rupnik. Iskrile pa hitrosti, solistični utripi in zahtevne izvedbe skupnega ustvarjanja ter sobivanja v sodobnih gibkih strukturah dvominutnega medsebojnega plesnega povezovanja. Ta osrednji kompozicijski del raziskovanja in smiselnega povezovanja skupinskih ter solističnih plesnih struktur pa se zaključil še z drugim delom plesnega sola Zračna disciplina na obroču avtorice Mance Vukelič. Tudi se zračni solo v drugi polovici nadaljeval tam, kjer se je prvi in bolj lirični utrip njenega sola zaključil. Nadaljeval pa na gibki in zahtevno strukturirani fuziji plesnih in akrobatskih oblik, zajetih v lebdečem obroču višinskih ravnotežij. V tej simpatično kombinirani scenski strukturi je svoj ustvarjalni kotiček pridobil še dvominutni solistični izliv Zarje Ferlinc, avtorski solo jazz plesa, s katerim je uspešno opravila avdicijo na AMEU Akademiji za sodobni ples, smer jazz ples. Tudi se Daša Resnik predstavila s svojim sodobno strukturiranim avtorskim solom, s katerim je uspešno opravila avdicijo na AMEU Akademiji za ples, smer sodobni ples.

Na ogled sta bili še dve petminutni skupinski koreografiji v sklopu predmeta Kompozicija in ustvarjalno raziskovalni proces v izvedbi vseh treh letnikov študentk AMEU Akademije za ples, smer sodobni ples pod mentorskim vodstvom Maše Kagao Knez. Najprej so zaplesale študentke 2. in 3. letnika na avtorsko glasbo zahtevnih ritmičnih poudarkov Damirja Mazreka, sodobne strukture pa gradile tudi na oblikah partneringa/partnerstva ob mentorici Jani Menger. V sodobni plesni kompoziciji so raziskovale medsebojne kontakte v sferah akrobacij in ravnotežja, v duetih dvigov in odskokov, ki so že od nekdaj prepoznavne oblike ’sparinga’ borilnih veščin, v estetiki klasične plesne lirike pa že nekaj stoletij sestavni del romantičnih baletnih duetov. Na novo pa se partnerstvo postavlja, raziskuje in poučuje v sodobnih tehnikah; medsebojni kontakti pa tudi znova zaželeni, saj so tudi na novo zaživeli ob sproščanju zaščitnih protivirusnih ukrepov.
V drugi sodobni koreografiji v sklopu predmeta Kompozicija in ustvarjalno raziskovalni proces so študentke vseh treh letnikov svojo ustvarjalnost snovale na avtorski glasbi Janeza Dovča v sodobni fuziji ritma, melodike in raznolikosti sodobnih pesnih oblik.

Urška Centa

Urška Centa, diplomantka AMEU – Akademije za ples, je predstavila krajši izsek iz svoje plesne predstave ENO-ONA (producent Zavod Flota), ko se odnos dveh žensk zaokroži v
plesnem navdihu flamenka in sodobnega plesa Urške in Tine Habun, absolventke AMEU Akademije za ples, plesalki pa v kontekstu svoje solistične izvedbe predstavita intimni trenutek osebnih odmikov.

Sabina Pajmon in Ajda Šegula

Povabljeni so bili tudi priznani gostje, znana imena plesne in glasbene scene, ki so se predstavili pod vodstvom študentov in pedagogov AMEU – Akademije za ples v prijetni prostorsko oblikovani klasični koreografiji Katarine Škrjanc, študentke AMEU – Akademije za ples, smer balet, sta stilni baletni duet zaplesali gostji: Sabina Pajmon in Ajda Šegula. Svoj avtorski solo je odplesala Danaja Ažman, zmagovalka natečaja Mlade zvezde AMEU Akademije za ples, po odru pa pršila strnjena energija urbane dinamike. In je plesna gostja Lara Šlibar v odličnosti svoje izvedbe zaplesala kompaktno zasnovano koreografijo Petre Ravbar, smer jazz ples; mentorstvo Matevž Česen.

Rok Terkaj

Gostili so tudi znana glasbenika in raperja: Roka Terkaja in Tonija Petroviča. V plesnem sožitju z Lariso Počič in Ajdo Fabjan ter v sklopu njune kompozicije ustvarjalno raziskovalnega procesa 3. letnika, smer sodobni ples (mentorstvo Primož Ekart) sta glasbenika uprizorila super rapersko presenečenje, vsi štirje pa kar v kompletu navdušili ob izvedbah svojih gibkih domislic ter raperskega pompa o aktualnosti časa na Rokovo glasbo Lepši svet.

Zadnji med gosti je nastopil simpatični, tudi iznajdljivi urban kvartet plesalk in plesalcev: Danaja Ažman, Jaka Kušar, Tinkara Einsiedler in Lan Dvornik: v koreografiji vodje katedre za urban Ane Vodišek ter na avtorsko glasbo in izvedbo Roka Terkaja Pleš. Kvartet je ubrano nastopil tudi v Parku Špica, sicer na oni strani rečne struge, v slikovitem okolju zelenih krošenj, ko se je nekje na sredini izvedbe pripetila tehnična napaka, glasba pa utihnila. Iznajdljivi kvartet pa hitro začel ploskati v ritmu svoje plesne izvedbe, istočasno k ritmu ploskanja spodbujal še gledalce v parku, nato pa še bil slišen njihov glasovni ritem v stilu rapa; za svojo enkratno urban rap improvizacijo pa prislužil odmevno navdušenje. Na odru Kongresnega trga tudi znova navdušili z dorečeno izvedbo urban koreografije Pleš, tudi bili pravšnji izvajalci tega plesnega imperativa, velelnika, ki spodbuja k plesu.

Chicago

Ob zaključku pa sledilo veliko glasbeno-plesno presenečenje AMEU Akademije za ples v sklopu predmeta Muzikal, smer sodobni ples; odlomek iz muzikala Chicago: Cell block tango/ zaporniški tango v izvedbi študentk vseh treh letnikov in njihove absolventke Špele Safarič, ob mentorici plesa Anji Möderndorfer in mentorju petja Boštjanu Korošcu. Odlomek muzikala Chicago je tudi znova navdušil občinstvo, tako v Parku Špica, tudi ko so študentke za nekaj trenutkov pele kar v živo in brez glasbe, ki je tehnično utihnila, na Kongresnem trgu pa v odmevnem ‘offu’ posnetka in odličnosti celovite izvedbe. (Osebno me je zvrst muzikala prvič navdušila 1971. v Londonu ob ogledu znamenite predstave Hair, nato pa še Chicago v izvedbi Celjskega ljudskega gledališča leta 2002 in v režiji Diega De Bree.)

Zaključni plesno-glasbeni vzklik Chicago študentk AMEU Akademije za ples ob pomoči njihovih mentorjev me je spodbudil, da ob koncu produkcije izmenjam nekaj pisnih besed z Rosano Hribar, vodjo katedre za sodobni ples na AMEU Akademiji za ples.

Pedagoginje: Vesna Geršak, Rosana Hribar, Maša Kagao Knez in Urša Rupnik

Vprašala pa, kako je prišlo do akademske programske usmeritve v zvrsti muzikala, in je Rosana odgovorila: “Muzikal v našem predmetniku nastopi v 2. letniku izobraževanja z namenom, da se študentke spoznajo tudi z drugimi žanri, saj vemo, da poklic koreografa zajema tudi delo v gledališčih, kjer se izvaja žanrsko raznolike predstave. Vodita ga Anja Möderndorfer − ples in Boštjan Korošec − petje. Izkazalo se je, da sta odličen tandem, ki je s študentkami pripravil originalno koreografijo muzikala Chicago. Na sceni sicer nismo mogli slišati tudi njihovega petja, saj smo bili brez ustrezne opreme, a ko sem se udeležila izpita tega predmeta, sem bila naravnost presenečena nad kakovostjo in znanjem študentk. Peti in plesati skupaj ni preprosto in od plesalca zahteva specifično obvladovanje telesnega aparata.” Zanimalo me tudi, kaj bo novega v njihovem učnem akademskem programu v teku novega šolskega leta: “Plesni program jazz in urban se bosta realizirala letos, na avdicije že prihajajo odlični plesalci in upamo, da jih bo čim več, saj nas čakata vsaj še dve avdiciji do oktobra. Plesalci, ki smo jih gledali na produkciji, delujejo pod vodstvom vodje za urban, Ane Vodišek. Odlično so se ujeli s Terkajevo pesmijo Pleš,” je razložila Rosana.

(foto: Marko Pigac)

Za zaključek pa še tisto standardno vprašanje, kako je zadovoljna s predstavitvijo gala plesnega večera? “Gala večer govori sam po sebi, besede ne morejo opisati predanosti in energije, ki so jo študentke, plesalke in plesalci ter profesorji vložili v nastope, zato smo tudi izbrali naslov In naj moj svet se v plesu izkriči!, saj neposredno povzame bistvo naše vizije in poslanstva, ki ga imamo kot edina visokošolska izobraževalna ustanova plesa v Sloveniji. Združili smo moči, znanje, talent in voljo, da smo občinstvu pričarali to, za kar živimo in se izobražujemo − kakovosten in ustvarjalen ples. Na odru je bilo skoraj 30 plesalcev pod vodstvom mentorjev in pedagogov Akademije za ples. Vsak od njih je prispeval koreografije, ki so jih zavzeto vadili in pripravljali.”
K vsemu že rečenemu lahko le še dodam: “Bravo. Bili ste odlični.”