Maribor, 25.07.2014 | Daliborka Podboj

Ovacije na Odprti plesni sceni Festivala Lent

Namen Odprte plesne scene je promocija najboljših mladih plesnih ustvarjalcev Maribora in okolice
Ptičja demenca Jana Rozmana. (Foto: Matija Lukič)
Ptičja demenca Jana Rozmana. (Foto: Matija Lukič)
Plesni projekt Odprta plesna scena je redno na sporedu Festivala Lent od leta 1988, prvič pa se je kot serija predstav na Lentu predstavila leta 1992. Je del programskega sklopa JSKD OI Maribor, za katero skrbi producentka Minka Veselič Kološa.
Minka Veselič Kološa je programska kreatorica Odprte plesne scene na Lentu.
Minka Veselič Kološa je programska kreatorica Odprte plesne scene na Lentu.

Namen Odprte plesne scene je promocija najboljših mladih plesalcev in ustvarjalcev, mladih plesnih upov iz Maribora in bližjih krajev, tudi gostujočih sodobnih plesnih potencialov.  Minka se spominja tistih prvih dni in prve scene leta 1992, ko so avtorji prve Odprte plesne scene David Orešič, Snježana Premuš in Vesna Kukič skupaj z mladimi plesalci Plesnega centra Maribor, med katerimi je bil tudi Tadej Brdnik, danes znan solist Martha Graham Company iz New Yorka, uprizorili sodobni in provokativni projekt Bog igra golf.
Tadej Brdnik je eden glavnih plesalcev v Martha Graham Dance Company.
Tadej Brdnik je eden glavnih plesalcev v Martha Graham Dance Company.

Iz takratnega ambientalnega okolja se je Odprta plesna scena svečano preselila na odprti minoritski oder ob Dravi, kjer danes stoji Lutkovno gledališče Maribor. In tako so mladi plesalci končno dobili na voljo pravi gledališki oder in niso več odvisni od vremenskih pogojev kakor tiste dni na minoritskem odru. In ni le Tadej Brdnik preskočil prag profesionalnosti, tudi mnogi mladi plesni upi Plesnega centra Maribor in Plesne izbe / PIM se uspešno uveljavljajo na profesionalnih odrih, tudi organizirajo svoje plesne centre, zaslužna za ta zgodovinski plesni in sodobni "boom" Maribora pa je Minka Veselič Kološa, sicer svetovalka za ples območne izpostave Maribor Javnega sklada RS za kulturo. 
Rosana Hribar in Gregor Luštek. (Foto: Miha Fras)
Rosana Hribar in Gregor Luštek. (Foto: Miha Fras)

23. Odprta plesna scena je odprla svoja uprizoritvena obzorja na večernem Glavnem odru na Dravi, za plesni naraščaj pa še prej, dopoldan v Narodnem domu 22. junija, kjer so se predstavili naši uveljavljeni koreografi: z avtorskim duetom strasti in življenjskega neurja Štirinajst,  eminentna sodobna koreografa in plesalca Rosana Hribar in Gregor Luštek, v plesni estetiki pa skupina Kjara's Dance Projekt, z izbranim odlomkom koreografije Kjare Starič Wurst, Razpotja. O obeh predstavah je že bilo kar nekaj napisanega na portalu Parada plesa, v Mariboru pa  so enako in ponovno zasvojili plesne sladokusce vseh generacij tako kot v Ljubljani ali tudi še kje drugje.
Kjara's Dance Company.
Kjara's Dance Company.

V četrtek, 26.junija, so oder Lutkovnega gledališča zasedli mladi plesalci in se zvrstili v svojih avtorsko zasnovanih miniaturah, v zakroženi predstavi Mladi plesni upi. Avtorske miniature o željah in ob podpori svojih mentorjev so zaplesali mladi plesalci PIMa, KD Centra Maribor, Plesnega studia Ana in II Gimnazije Maribor. Simpatično so izzvenele otroške miniature domiselnih vsebin in naslovov, čeprav bi bila dobrodošla tudi aktivnejša pomoč mentorjev, ko pa so najmlajši še le premladi, da bi svojo veselo misel povsem lahko zakrožili v šopek plesne celovitosti:  Svetovno jezikanje / Nika Jamnik Pregel in Ariana Smakaj; Dežela Lollipop / Maša Arsenovič in Rania Naji, Oh, morje, kako si te želim?! / Nastja Polanc, Želim postati beli labod / Nuša Kranjc, Želim biti prijateljica s teboj / Nika Pleteršek in Laura Toplar.
Kakšno leto zrelejši so tudi že bolj zrelo zaobjeli lastne želje in pričakovanja v predstavljenem plesu. Tako je tudi v Mariboru vzletel papirnati avionček Pie Lavuger, ki ga je z odra poslala gledalcem in zaplesala svoj Let. Kakšne možnosti ponuja neka sreča in koliko časa traja, je razmišljala in zaplesala Živa Šuta v avtorskem solu Sreča ni večna. Plesalci, ki jim je ples že zlezel pod kožo in mogoče zaplujejo s plesom v profesionalne vode, pa so imeli bolj filozofsko obarvane želje: Vito Vidovič Bintchende / Duel; Katarina Rijavec / Podgana in med njimi  plesalka poglobljenega plesnega izraza April Veselko s svojo letošnjo plesno miniaturo Skozi led, ki ji je prinesla posebno priznanje na Mednarodnem tekmovanju mladih ustvarjalcev OPUS 1.
April Veselko
April Veselko

Plesno popoldne je steklo z najmlajšimi in mladimi plesalci, končalo pa se s petdesetminutno gostujočo predstavo KD Qulenium Kranj, z dramatičnim izlivom Jana Rozmana in njegovim plesnim prvencem Ptičja demenca. Ptičja demenca je predstava, ki jo treba gledati in poslušati poglobljeno in večplastno, saj so tudi stanja pozabe večplastna in jih Jan vedno znova osvetli v siju malce drugačne luči, kar so gledalci dobro sprejeli, tudi nagradili z obilnim aplavzom.
Na istem odru je Odprta plesna scena tekla že drugič, in to drugi dan, 27. junija, ko so na vrsto prišle daljše koreografske stvaritve že omenjenih plesnih centrov. Dvorana se je napolnila z gledalci, ki so ob koncu programa kar vstali in sprožili glasne ovacije, in je navdušenje dvignilo temperaturo dvorane.
No Uniform. (Foto: Boštjan Lah)
No Uniform. (Foto: Boštjan Lah)

Plesalci KD Center plesa so zaplesali v dobro razvejani petminutni koreografiji Marka Urbaneka No Uniform-Tovarishia Dance Company, ko posameznik ne sprejema sebe in je medsebojna odtujenost zasidrana že v  času. Nastopil je trio Dance Company KD Centra Maribor: Maja Arzenšek, Rebeka Hanžl in Jure Masten, na glasbo Edwarda Elgara - koncert za violončelo 
Sledil je izsek iz plesnega filma Paradox Movement Clash režiserja Daniela Rodrriguesa Correia. Za tem pa dvajsetminutna koreografija po konceptu Ane Germ, ki jo je postavila in zaplesala skupaj z ostalimi plesalci te skupine Juretom Mastenom, Nušo Solar, Anjo Žepič, Renejem Puharkem na glasbo Sergiua Moge in v dramaturgiji Andreje Kopač, video je prispeval Gregor Rojko. Tema kar vsakdanja in pretresljiva, ko se v ospredje postavi novodobnega posameznika, stremuškega zbiralca polnih mošenj, velikega Ega, hrepenečega po uspehu in biti v ospredju.
Kaj me pleše? (Foto: Saša Huzjak)
Kaj me pleše? (Foto: Saša Huzjak)
 
Večer je končalo osem plesalcev jazz skupine PIM, dolgoletnih prijateljev, ki so v nekaj več kot pol ure zaveli lastne zgodbe, prepojene s plesnimi koraki in medčloveškimi odnosi: Kaj me pleše? V produkciji PIMa in s partnerji (PŠ Kazina Ljubljana, II Gimnazija Maribor), v koreografiji Ane Benkovič, ob asistenci Nine Mali in plesnem stilu modern ter jazz plesa so ubrano in odločno zaveli svoj ples, plesalci in izvajalci, ki so se skupaj urili v plesnih dvoranah, se tudi posamično podali na nove ustvarjalne poti, v novem projektu pa združili moči in misli o sebi ter svoji ljubezni do plesa: Lucija Snežič, Tina Drobnič, Špela Bohinec, Julija Tertinek, Maša Dobrina, Monja Lorenčič, Nina Lešnik in Vito Vidovič Bintchende.
V Mariboru se je pleni stil jazza začel širiti z Magro in Pointom leta 1981, ko so aktivno plesale in vadile Minka Veselič, Vesna Kukič, Ana Zvorc, Barbara Kovači … in ki še nastopajo najmanj vsakih pet let pri obujanju plesnih obletnic, letos 30. junija tudi na Festivalu Lent ob 50-letnici KD Študent / Mozaik preteklosti ( 1964-2014) na Glavnem odru na Dravi.
Veselo plesno poletje 23. Odprte plesne scene je tudi letos prekoračilo odrske okvire in se umestilo v turistični živ-žav mestnega jedra  Maribora 28. junija kar od 10. do 16. ure na Trg Leona Štuklja. Skupina koreografov in pedagogov Zavoda Federacija - Snježana Premuš, Gregor Kamnikar in Andreja Podrzavnik z gosti in s projektom Neavtorizirano - so pritegnili mimoidoče, ki so se kar aktivno odzivali na njihove gibalne utripe, tudi zabavne provokacije, in sledili njihovim korakom, hkrati pa se je trio animatorjev zaznano pomešal med turiste. S svojimi akcijami in reakcijami so mimoidoči in nastopajoči kar dobro popestrili ter razburkali mestni utrip ter skupaj prepletli umetniški dogodek, ki je privabil mnoge poglede in zaustavil veliko korakov. Ker pa so v danem trenutku gibalnih inspiracij kar vsi prisotni postali soustvarjalci skupinskega dogajanja na Trgu Leona Štuklja, in ko ni bilo vnaprej določenih avtorjev, je bil ulični plesni dogodek dejansko neavtoriziran in dovolj zabavno atraktiven v svojem novodobnem stilu uličnih gledališč. 
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Aja Zupanec. Kričeče bleščeča ženska predstava
Po petih letih se ponovno na oder Plesnega foruma Celje vračam z najnovejšim avtorskim solo projektom Kričeče bleščeč ...
Preberi članek
Preberi članek
December 2018
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Kariera po karieri s Špelo Pretnar, Jernejem Damjanom, Ivom Janom in Francijem Petkom
Zavarovalnica Triglav in zavod Vse bo v redu organizirala 4. Alumni srečanje z vrhunskimi športniki ter Mladimi upi
V nedeljo ustvarjam zdrave in okusne jedi za naše malčke!
Mateja Ulaga pa peče leteče palačinke
Preberi članek
Preberi članek