Indijski ples je moja največja ljubezen

Kako bi se v nekaj stavkih predstavila našim bralcem in bralkam kot plesalka ter kot oseba?
Kot oseba emocionalna in trmasta. Pogosto tudi malce odštekana. Kot plesalka precej povezana z vzhodnimi kraji, predvsem z Indijo. V plesu nekako privrejo na dan osebne lastnosti, izkušnje, doživetja.
Imaš lepo ime in priimek, da sem mislila, da je to tvoj vzdevek. Pa ni tako, kajne?
Za imenom in priimkom sicer stoji kar dolga "zgodovinska" zgodba … Predolga. Sem pa rojena z njim in ni nikakršen umetniški vzdevek. Oče je iz Londona; starši so hoteli bolj mednarodno ime, če bi se slučajno selili v Britanijo ali po svetu, kjer pogosto "j" predstavlja drugo izgovorjavo ipd . Res pa je ironično, da priimek spominja na valentinovo, na praznik ljubezni, kar mi je všeč. Sem pa že razmišljala o vzdevkih, ki bi mi pristajali, a še ni padla odločitev.

Z očetom …
Mama Slovenka oče britansko-armenskega porekla, je to bilo kar normalno, da si začela spoznavati plese Vzhoda?
Pravijo, da "kri ni voda" – s tem se nekako strinjam. Oče je v mladosti študiral "film-making", fotografijo/umetnost na akademiji v Londonu. Star oče je bil Armenec iz severnega Irana. Krušna babica pa prima balerina že v rosnih letih v poljski operi … Ponovno dolga zgodba, povezava mnogih usod; morda se v meni vse te vezi podzavestno (in zavestno) prepletajo. Zagotovo pa se čutim povezana z Zahodom in Vzhodom. Z ljudmi, ne le s plesom.
Nam zaupaš nekaj začetkov svoje plesni poti, nadaljevanje šolanja tako plesnega kot akademskega.
V osnovnošolskih letih sem bila pravzaprav predvsem zagrizena v aerobiko. Poskusila sem tudi hip hop, a to ni bilo to. Z orientalskimi plesi in tudi z indijskimi sem se spoznala konec osnovne šole. Sledil je klasični indijski ples Bharatnatyam. Vzporedno sem se v vseh teh letih udeleževala (in se udeležujem) klasov raznih zahodnih plesnih stilov ravno zaradi izpopolnjevanja tehnike, nadgradnje itd. Na plesnih akademijah v Indiji pa sem preživela leto in pol; tam sem se pilila v klasiki. Učila sem se tudi Bollywooda izven akademije. Imen učiteljev je kar nekaj, in sem vsem hvaležna za znanje, pomoč, širjenje obzorij. Učenje pri plesu se mi zdi "never-ending-story", kar je čudovito. Skoraj bi pozabila omeniti; sicer sem diplomirana ekonomistka Univerze v Ljubljani smeri Management.
Orientalski ples pa nekaj malega flamenko. Kako si sploh prišla do tvoje zdajšnje ljubezni, indijskega plesa?
Nikoli se nisem osredotočala na flamenko; plesala sem ga čisto ljubiteljsko. Orientalski ples je moja prva ljubezen, indijski največja in je z mano že več kot 12 let – moja življenjska dilema, kateri plesni svet mi je bližje, a mislim, da sem končno našla rešitev, kako ohraniti oba plesna svetova v mojem življenju.
Ujwal Bhole je navdušil marsikatero slovensko plesalko. Tudi tebe?
Ujwal Bhole je bil tudi moj večletni učitelj. Vedno se ga z veseljem spominjam. Skupaj z njim smo nastopali tudi s plesno skupino Vesne Jevšenak; prav on me je spodbudil za dodaten študij plesa v Indiji. Žal je preminul za rakom, ravno ko sem bila prvič v Indiji. Zjokala sem se na licu mesta. Vsem učencem je bil zelo pri srcu. Še vedno je. Tu lahko razkrijem, da ko sem imela prelomne trenutke na plesni poti, dvome, preizkušnje, se mi je prikazal v sanjah. To se je zgodilo dvakrat ali trikrat po njegovi smrti. Neverjetno.
Kateri so pedagogi, ki so te zaznamovali, imaš svoje plesne idole? 
Vsak od pedagogov na plesni poti je nepozaben. Vsak prispeva nekaj in je unikaten. Imen je res kar nekaj – Vesna Jevšenak je bila moja večletna učiteljica, Barbara Hofbauer Kazerouni, Ujwal Bhole, Indu Mohan, Mihaela Wabra Kucler, Igor Sviderski, Ana Trojnar, Astryd Farah, Maria Aya, Subhash Viman, Hemant Devara, Leja Potočnik ... Občudujem več plesalcev/plesalk; iz indijskih klasičnih plesnih krogov pa sta mi posebej pri srcu Lavanya Ananth in Parwati Dutta. Pri bollywoodskem plesu pa je skoraj greh, če ne omenim Madhuri Dixit. Čeprav občudujem tudi Kajol Devgan in modernejšo Katrino Kaif.
Kaj so značilnosti te plesni zvrsti? Kaj nam prinaša ta zvrst plesa? Veselje, predvidevam, z vsemi barvami. Kako mi doživljamo ta ples?
Za klasični indijski ples Bharatnatyam je značilna boleča zadeva – "aramandi" oz. polpočep oz. znan morda bolj kot "demi plie". Na račun "aramandija" obstaja marsikatera šala. Seveda pa naj omenim še mimiko, geste rok, premike oči, vratu, glave … Značilen barvit kostum, bogat nakit. Klasični ples je ponavadi posvečen božanstvu, ima globoko energijo, je naporen. Vendar po vadbi vedno občutimo posebno radost, svetost ali "pomiritev". Nekateri pravijo, da je Bharatnatyam yoga v plesni obliki. Kar se tiče Bollywood-a, pa črpa tako iz klasičnih indijskih plesov, folklor kot tudi iz zahodnih plesnih stilov. Gre bolj za show, prikaz zgodbe iz filma, pogosto igrivost, zaljubljenost.
… Flash Mob …
Bila si avtorica prvega flash moba indijskega plesa.
Prvi Bollywood flash mob v Sloveniji je idejno zamisel francoske filmske ustvarjalke Marion Trotte, ki je snemala tudi dokumentarec o Bollywood dogajanju v Sloveniji. Tako sva sklenili sodelovanje, kamor sva vključili vse, ki bi želeli plesati z nami na indijske ritme. In projekt je uspel. Pravljična izkušnja za vse.
V plesni karieri deluješ na različnih nivojih – od pedagoginje prek plesalke do koreografinje. Kako jih doživljaš in kako med seboj dopolnjuješ oziroma ločuješ?
Najraje plešem, nastopam. Pa tudi poučujem rada; med drugim sem bila na 2-letnem usposabljanju za plesno pedagoginjo, ki mi je res olajšalo poučevanje drugih; zaenkrat imam izkušnje predvsem z delom z odraslimi. Ko učiš, deliš, osrečuješ; to izpopolnjuje tako učitelja kot učence. Koreografiram rada predvsem Bollywood, raziskujem. Se mi pa zdi, da je odvisno od obdobja v življenju, kaj me najbolj veseli – najpogosteje je to nastopanje, včasih poučevanje, manjkrat koreografsko delo. Pri indijski klasiki je tudi pogosto, da se koreografije same že prenašajo z učitelja na učence.
… Tease Dance …
Nedavno si postala članica Tease Dance skupine. Za kakšno skupino gre, kaj predstavljate, kakšno plesno zvrst, komu je namenjena in kakšna je tvoja vloga v njej?
Nedavno sem se priključila Tease Dance skupini pod vodstvom Leje Potočnik, ki deluje preko Buba plesnega centra. Gre za jazz balet koreografije prepletene z zapeljivimi elementi in rekviziti, kot so npr. stoli. Je zaprta skupina za nastope in uživam v tej novi, malce neznani energiji. Obenem pa sem vedno rada tudi učenka, ne le učiteljica. Vzdušje v družbi nove plesne ekipe je res super in upam, da tako ostane & da nas čaka še veliko dosežkov, inspiracij.
Kako bi opisala svoj plesni oz. koreografski stil, če sploh lahko? Kje vse deluješ?
Po srcu sem plesalka indijskega klasičnega plesa Bharatnatyam, čeprav sem ga trenutno dala na stranski tir in se posvetila Bollywoodu. Vem, da se vračam v Indijo, da bom ponovno nabirala znanja v klasiki, in to je to. Moj Bollywood črpa predvsem iz klasike, se pa v zadnjem času nagibam tudi k modernejšim pristopom. V Sloveniji se nekako trudim za prepoznavnost indijske kulture, plesa. Moja želja pa je, da v Indiji sami zbližam prebivalstvo z orientalskimi plesi, tudi njihovimi folklorami, kulturnim ozadjem teh plesov.
… sodobna predstava Odtisi …
Kaj je fokus tega leta?
Fokus 2015 so vadbe, poučevanje, bollywoodski projekti s soplesalko Evo in "šparanje", da konec leta vendarle odrinem v Indijo.
Kakšen je tvoj pogled na slovensko plesno sceno?
V Sloveniji indijski plesi žal še niso tako prepoznavni, priljubljeni. Delamo na tem. Mi je pa v veselje in sem ponosna, da velik del prebivalstva pleše. Tudi spodbuda je velika. Na voljo je precej različnih klasov, gostujočih učiteljev, klubov.
Kaj te pri plesu najbolj osrečuje in kaj je tisto, kar ni tako všečno?
Osrečuje me ples sam, izraz, gib, čustva, zgodbe, povezanost. Ne maram pa rivalstva ter sporov med plesnimi klubi, društvi ipd. in oportunizma/ preračunljivosti pri plesnih sodelovanjih.
Kaj še počneš poleg plesa?
Delam & delam, da si prihranim denar za razne plesne načrte. Učim se tudi jezikov, rada pečem, hodim na sprehode; po novem tudi v fitness. Včasih pa zaidem na sheesho ali čaj.
Trenutno nimaš življenjskega sopotnika, a imela si ljubezensko izkušnjo prav iz Indije?
Trenutno res uživam v samskem stanu. Lahko pa zaupam, da je tudi moja ljubezenska plat malce povezana s plesom. Prvi fant je bil namreč plesalec in koreograf iz Indije. Najina zgodba se je končala z njegovo dogovorjeno poroko. Po dolgem obdobju potrtosti ga je nasledil egipčanski fant, s katerim imava še prijateljske stike. V arabskih deželah, npr. v Egiptu mnogi doživljajo ples kot "haram" oz. "sramoto" ali vsaj kot nekaj popolnoma neresnega.
Je pri tebi ukvarjanje s plesom povezano tudi z zdravim načinom življenja? Kako paziš na prehrano? Ali ješ samo indijsko hrano?
Ples seveda vpliva na razmislek o zdravem načinu življenja; imela pa sem celo obdobja težav s prehrano, prekomernim hujšanjem itd. Pazim na uravnoteženo prehrano, pitje vode. Imam pa pregrehe – kofein, čaj in čokolada. Po naravi obožujem manj mastne, polnozrnate dobrote, vendar je tudi indijska hrana kar pogosta na mojem jedilniku, saj občasno delam v indijski restavraciji. Naj pa zaupam, da še nikoli v življenju nisem poskusila kaditi cigarete ali kakšne travce.
Brez česa nikoli ne greš na trening ali nastop?
Brez plastenke vode ne grem nikamor.
Imaš kakšen moto ali misel, ki te vodi skozi življenje?
Imam izposojeno, S Sarada. "Art, which is truly beautiful, knows no barriers of race, religion or country and can really help in furthering Universal Brotherhood."

View Gallery 13 Photos