Urša Grm Murko. Carmen ima v sebi tudi malo mene!

V vsaki od nas je nekaj malega Carmen (foto: Tija Ažman)
V vsaki od nas je nekaj malega Carmen (foto: Tija Ažman)

Pogovor z Uršo Grm Murko o predstavi Carmen, ki si jo lahko ogledate še 8. novembra in 14. decembra v Španskih borcih.

Kako je prišlo do zamisli za predstavo Carmen in ali si takoj sprejela ponujeni izziv?
Predstava Koraki v času deluje že peto leto. Njen idejni vodja Jadran Živković vsako leto izbere temo-zgodbo, ki jo nato predstavi ekipi. Zadnji dve leti sodelujemo še s scenaristko Nino Kuclar Stiković, ki za izbrano osnovno zgodbo napiše plesni scenarij, po katerem nato koreografiramo prizore. Lansko leto smo uprizorili zgodbo Orfej in Evridika, za katero je Nina glede na zasedbo priredila zgodbo. Za letošnjo predstavo pa je Jadran izbral Carmen, Nina pa se je odločila za nasproten pristop. Izhajala je iz zgodbe in nanjo priredila zasedbo. Na začetku procesa ustvarjanja imamo koreografi z Jadranom sestanek, na katerem nam predstavi koncept in razdeli vloge. Zelo sem bila vesela in počaščena, da je bila vloga Carmen ponujena meni. Izziv sem seveda takoj sprejela.

Si se na vlogo posebej pripravljala in na kakšen način? Z ogledom posnetkov, po spominu …?
Opero Carmen poznam, prav tako njeno vlogo. Sprva sem vlogo začutila prek glasbe in koreografij, ki smo jih ustvarjali. Prek plesa so se v meni že nekoliko vzbudili temperament in karakteristike Carmen, ki jih moram prikazati. Najlažje se mi je bilo na vlogo pripravljati doma, ko sem zvečer sama preplesavala točke in se poskusila res vživeti v to, kar smo z določeno točko želeli povedati, nato pa sem to prenesla v dvorano. Na zadnjih vajah pred predstavo sem bila že zelo zadovoljna, ker je bilo zaradi mojih vrhunskih soplesalcev vživljanje v vlogo še lažje. Ko se je vsak od nas res prepustil zgodbi, je bilo čutiti energijo med nami in tako je predstava oživela.

Koliko pa je ‘Carmen čustev’ v vsaki ženski in kje si ti našla kakšno vzporednico z njenim karakterjem, njo, če sploh?
Ko sem izvedela, da bom Carmen, sem še bolj podrobno raziskala njen karakter. Carmen je spogledljiva, igriva, strastna, čutna, nedostopna, svobodna, rada se igra z ognjem, svojo lepoto uporablja kot moč, ve, kaj hoče … Karakteristik je mnogo in so lahko zelo univerzalne, če interpretiraš vsako posebej, in mislim, da si kakšno od njih lahko pripiše marsikatera ženska. Tudi sama si lahko pripišem kakšno, nekaterih pa ne, vendar sem jih nekoliko ponotranjila zaradi vloge, ki jo uprizarjam. Kljub temu sem na odru želela prikazati nekoliko drugačno Carmen, tako, ki je bolj podobna meni. Zato bi rekla, da sem jo srečala nekje na sredini in njene lastnosti nato interpretirala na svoj način. Moja uprizoritev Carmen ima v sebi tudi malo mene.


Plesalci ste bili zbrani iz več klubov in stilov. Torej ‘multikulturna klubska scena’. Kako ste dihali v času priprav in kaj je bilo najbolj inspirativno?
Ko so se začeli Koraki v času, so bili v zasedbi samo plesalci Plesnega kluba Forma, ki je tudi izvršni producent predstave. Zadnja tri leta sodelujemo s plesalci iz različnih plesnih klubov. V teh letih smo se res povezali in se zelo lepo razumemo. Sama neverjetno cenim odnos z vsakim od soplesalcev in prav zaradi teh prijateljskih vezi še toliko bolj uživam v procesu predstave. Vsak koreograf ima svoj stil in tako na treningih spoznavamo nekaj novega, premagujemo izzive in se učimo drug od drugega. Gotovo smo vsak vikend dihali skupaj, ure vaj pa so hitro minevale. Zame je bilo najbolj insiprativno proti koncu procesa, ko smo točke začeli povezovati v celoto, delali prehode in dodajali detajle, ki so še bolj osmislili zgodbo. Takrat sem predstavo res začela dojemati in čutiti kot celoto.

Naslednji ponovitvi sta 8. novembra in predvidoma 14. decembra v Španskih borcih v Ljubljani. Prosim, razloži v enem ali dveh stavkih, zakaj naj si pridemo ogledat Carmen?
Nove interpretacije Carmen z različnimi plesnimi stili, inovativnimi koreografijami in izjemnimi plesalci ni za zamuditi.

Carmen je zgodba, ki s eji z lahkoto prepustiš
(foto: Tija Ažman)