Prva novinarska konferenca Ljubljana Festivala (LF) v novem letu 2019 je stekla 21. januarja 2019 v Viteški dvorani z napovedjo njihovega zimskega festivala. Tokrat v tesnejših programskih povezavah s Slovensko filharmonijo v Dvorani Marjana Kozine, ko je v sloganu V novo leto z novo glasbo že 21. januarja predvajan Pop Art koncert Slovenskega tolkalnega orkestra ter Godalnega kvarteta Dissonance, tudi 27. januarja koncert Vse najboljše, dragi Mozart ( 1719−1787), v čast tristoletnici rojstva slavnega glasbenika. In se bo 2. februarja koncentrirala novodobna scenska glasba Tišina, prosim z dirigentom Gregorjem Mayrhoferjem, ob sopranistki Rinnat Moriah in govorcu Borisu Ostanu na besedilo Borisa A. Novaka.
O novodobni koncertni glasbi je na novinarski konferenci direktor LF Darko Brlek dejal, da "je ta lahko dobra ali pač slaba, tako kot je nekoč klasična glasba bila dobra in tudi slaba, obdržala pa se očitno le dobra". Menim pa, da je tako Pop Art koncert kot novodobna scenska glasba za plesno umetnost tudi pravšnja umetniška podlaga, ki lahko podpira dobre plesne zamisli in pripomore k umetniški nadgradnji.
Novost novinarske konference LF je bil novodobni tehnološki festivalski pristop, ki je umetnike s pomočjo skaypa približal novinarjem. Tako je prisotne nagovoril priznani argentinski dirigent, tenorist in manager José Cura, ki bo 4. februarja v dvorani Grand hotela Union dirigiral koncertu opernih arij, tudi ob dirigentu Simfoničnega orkestra SNG Maribor Simonu Krečiču. V unionski dvorani pa se 6. februarja obeta še vokalni spektakel šestih moških glasov The Queen´s Six, ki so bili ustanovljeni leta 2008 ob 450-letnici ustoličenja kraljice Elizabete I., ko njihov repertoar presega klasične zborovske okvire in izvaja zborovsko poetiko od zgodnjih cerkvenih napevov pa vse do popa in vedrega jazza.
Na tej prvi novinarski konferenci so stekle tudi prve informacije o programu ljubljanskih Križank v času poletnega Ljubljana Festivala, ki bo potekal od 2. julija do 5. septembra in bo letos že 67. po vrsti. Poleg glasbe, oper ter solističnih koncertov se nam obeta kar vrhunski plesni spored, za zdaj so obelodanili le dve svetovni plesni znamenitosti in dva uvožena tudi nenavadna novodobna muzikala, preostalo pa, kot je dejal direktor Brlek, "ko bo vse bolj točno fiksirano". Letošnje odprtje LF bo tudi potekalo na ljubljanskem Kongresnem trgu, in to 2. julija z opero G. Verdija Aida, ob Orkestru Slovenske filharmonije ter zboru HNK Split in SNG Maribor, ko obetajo ob dirigentu Ivu Lipanoviću in režiserju Draženu Siriščeviću fascinantni spektakel, med drugimi tudi z nastopajočimi konji.
Plesno združenje Martha Dance Company prihaja 4. julija, plesno skupino pa bo spremljal Simfonični orkester RTV Slovenija. Skupina je bila ustanovljena leta 1926 v ZDA, ustanoviteljica pa slovita plesalka in koreografinja nove plesne dobe Martha Graham, njena graham tehnika bila tudi sestavni del sodobne slovenske plesne scene; in je Grahamova nekoč izpovedala veliko resnico, da je ples skriti jezik duše. Njeno plesno združenje je še dandanes uveljavljeno v umetniškem svetu, med njimi pa tudi naš Tadej Brdnik, njihov prvak, ki je po 20 letih svoje uspešne svetovne plesne kariere začel z novim izzivom programskega direktorja.
V Križanke prihaja tudi italijansko sodobno plesno združenje Aterbaletto, ki ga je leta 1979 ustanovil Vittorio Biagi. Je prva stalna baletna organizacija in je eno najpomembnejših plesnih združenj v Italiji, ki ne deluje pod okriljem operne hiše. Njihovo plesno področje temelji na široki bazi plesne umetnosti, in to od baletne klasike pa vse do plesnega jazza. Letošnje festivalsko ljubljansko vzdušje bodo obogatili s koreografskimi bravurami slavnega koreografa naše dobe Jiríja Kyliana in Diega Totellia, italijanskega plesalca ter koreografa. Kaj več o samem plesnem repertoarju verjetno izvemo na prihodnji, marčevski novinarski predstavitvi 67. LF.
V avgustu (19. in 20.) bo gostoval sodobni ruski muzikal Onjeginov demon, ki združuje sodobno umetnost s tradicijo ruskega gledališča in jo plemeniti z novodobnimi standardi Broadwaya. Posebnost izvedbe je poseganje po 3D-video sceni, ki muzikalu doda iluzijo filmskega kadriranja.
Že prihodnje dni avgusta (23. in 24.) je na sporedu drugi ruski muzikal, ustvarjen po znamenitem, tudi kontroverznem romanu Mihaila Bulgakova, Mojster in Margareta. V veličastnem projektu, ki so ga ustvarili najboljši ruski umetniki v 3D-scenografiji, ob aroma efektih ter v 666 kostumih, ko sodeluje 66 igralcev in je ustvarjalo šest skladateljev ter šest libertistov. Muzikal Mojster in Margareta predstavlja preplet fantazije in resničnosti, ki s pomočjo sodobne tehnologije, kot zapišejo, gledalca popelje skozi labirint človeških strasti, ko odstira nekatere skrite pomene velikega romana.
Ob koncu programske predstavitve je direktor Darko Brlek dejal, da bo 67. Ljubljana Festival gotovo presegel uspehe lanskega, 66. Festivala; tudi upajmo, da bo in da bo več plesa na programu.