Na Plečnikovi pergoli pod zelenilom dreves je drugega julija potekala predstavitev nove plesne knjige, spomini koreografa Maurica Béjarta ( 1927-2007), dva dni pred nastopom skupine Béjart Balleta iz Lozane v Križankah. Umetniški direktor Ljubljana Festivala Darko Brlek ni skrival zadovoljstva ob skoraj razprodanih sedežih že na začetku festivalskega programa, in ena najbolj obiskanih predstav je ravno predstava Béjart Balleta. Na vprašanje prisotnega poslušalca, zakaj je v Sloveniji še tolikšno navdušenje nad mojstrovimi koreografijami, je Gil Roman, umetniški vodja te mednarodno razpoznavne skupine, kratko odgovoril: "Zato ker je bil Béjart genij." Gil Roman je na tiskovno konferenco ob slovenskem prevodu Béjartove avtobiografije prispel ravno z letališča in ob predstavitvi letošnjega programa tudi dejal, da je Béjart bil izredno razgledan človek, kot umetnik tudi vedno pred časom, ki je najprej služil plesu in interpretom, nato šele sebi. Spremno besedo je napisal dr. Henrik Neubauer.
Knjigo so izdali pri založbi Modrijan, in o pravkar izdanih Béjartovih spominih Trenutek v življenju drugega v prevodu Marjana Poljanca je spregovorila predstavnica založbe Modrijan Simona Mahle. Knjiga zajema čas koreografovega odraščanja, zorenja in umetniških poti vse do postavitve skupine Béjart Balleta v Lozani. Predgovor k knjigi z naslovom: Toreadorski vajenec je postal koreograf, je napisal starosta slovenskega baletadr. Henrik Neubauer, ki ob koncu svoje izčrpane analize o mojstrovih plesnih stvaritvah knjigo polaga na srce vsakomur, ki ga zanima delo, ustvarjanje in razmišljanje tega slavnega evropskega koreografa. V predgovoru med drugim izvemo, da se je Maurice Béjart rodil 1. januarja 1927 v Marseillu kot Maurice-Jean Berger, kar je bilo ves čas tudi njegovo pravo ime, priimek Béjart pa si je izbral že v mladosti kot umetniško ime in svoj psevdonim, to je bil priimek družine francoskih komedijantov 17. stoletja, članov Moliérove gledališke skupine. Na prvi strani in prav s prvim stavkom se Béjart izpove, da je koreograf postal, ker ni znal delati ničear drugega, nekaj vrstic potem pa še zapiše, da je njegov najljubši balet njegov prihodnji balet. Umetniški vodja Béjart Balleta Gil Roman in umetniški direktor Ljubljana festivala Darko Brlek na predstavitvi knjige spominov velikega koreografa Maurica Béjarta.
Predstavitve knjige in obujanja spominov na velikega Béjarta so se udeležili vsi, ki so ga imeli možnost tudi bližje spoznati. Novinarka in plesna strokovnjakinja Barbara Drnač ni mogla skrivati svojega navdušenja nad novo izdajo plesne knjige, ko plesnih knjig ni prav veliko na našem trgu: "… in plesoljubci bodo prišli na svoj račun …". Knjiga, kot je dejala, se bere kot napet roman, ob tem pa še izrazila upanje, da bo kot taka tudi pripomogla k vsesplošni promociji plesa pri nas. S slavnim koreografom je pred leti kot mlada novinarka imela intervju v Trstu , in takrat jo je slavni Béjart navdušil s svojo odprtostjo, ko je izčrpno odgovarjal na vsako vprašanje, in se izkazal kot sogovornik, ki bi si ga gotovo zaželel vsak novinar. Plesna strokovnjakinja in novinarka Barbra Drnač (skrajno levo), umetniški direktor Ljubljana Festivala Darko Brlek, umetniški vodja Béjart Balleta Gil Roman, solistka Baleta Maribor in koreografinja Valentina Turcu.
Solistka Baleta Maribor in koreografinja Valentina Turcu se je šolala na slavni Béjartovi Rudri. Ob svojih spominih na velikega mojstra koreografije je poudarila, da vse, kar čuti do baleta, ji je dal Béjart, ki je od svojih učencev zahteval ne samo odlično izvedbo, ampak globino in notranji fokus, ter še dodala, da je bil je edinstven in zmožen transformacije ne le plesalca, ampak tudi osebnosti. Menila je tudi, da je njegova skrivnost v intenziteti, s katero je delal to, kar je ljubil. Zadnjo platnico Bejartovih spominov krasi fotografija predstave Pomladno prebujenje.
Ni mi do tega, da bi se ljudje spominjali mojih baletov: od njih ne obstaja nič, če niso plesani … Raje vidim, da se spominjajo emocij, ki so jih baleti zbudili v njih, in jim ostanejo zvesti, je na ovitku knjige izpostavljena misel koreografskega genija Mauricea Béjarta.
Predstavnica založbe Modrijan Simona Mehle pa je prisotne opozorila še na eno knjižno pridobitev o plesu, ki bo v jesenskem času izšla pri tej založbi, na knjigo o slavni ameriški plesalki in pedagoginji Isadori Duncan (1877-1927).
Umetniški vodja Béjart Balleta Gil Roman in umetniški direktor Ljubljana festivala Darko Brlek na predstavitvi knjige spominov velikega koreografa Maurica Béjarta.
Maurice Béjart. Trenutek v življenju drugega
Plesna strokovnjakinja in novinarka Barbra Drnač (skrajno levo), umetniški direktor Ljubljana Festivala Darko Brlek, umetniški vodja Béjart Balleta Gil Roman, solistka Baleta Maribor in koreografinja Valentina Turcu.
Maurice Béjart. Trenutek v življenju drugega
Spremno besedo je napisal dr. Henrik Neubauer.
Maurice Béjart. Trenutek v življenju drugega
Zadnjo platnico Bejartovih spominov krasi fotografija predstave Pomladno prebujenje.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.