Katja Vidmar je gonilna sila Katja Dance Company. Štart sezone je bil uspešen, oktobra napoveduje delavnico s fantastično balerino, solistko reškega baleta Mario Matarranz.
Draga Katja, pozdrav. Sezono ste začeli z gostovanjem predstave Zakaj jaz v Ormožu. Kar dobro ste štartali, kajne? Je publika, tradicionalno, odlično sprejela vašo predstavo?
Pozdravljena Barbra, ja, začeli smo s predstavo Zakaj jaz v Ormožu, kjer so se res potrudili in nam pripravili po predstavi zelo lepo pogostitev z dobrotami lokalnih obrtnikov. Predstava je bila spet odlično sprejeta, nekateri gledalci so si jo prišli ogledat že v drugo iz Murske Sobote, nekateri so nam po predstavi rekli, da pridejo še v Grosuplje, tako da smo veseli, da ima tak učinek. V Ormožu smo Tadeji pripravili tudi presenečenje in je bil povezovalec njen mož Marko, ki je odlično opravil svojo vlogo. Zase pa tudi lahko rečem, da sem jo po poletnem premoru odplesala s tako energijo, da sem presenetila tudi sebe, Tadeja pa mi je po predstavi rekla, da se je videlo na mimiki in skozi gibe, da sem dala iz sebe vse. Plesalca Sara Brčvak in Peter Capuder sta odlično odplesala in se skupaj veselimo naslednje, ki bo 12. oktobra v Grosuplju.
In napovedujete kar mini turnejo po Sloveniji in ne samo z Zakaj jaz, pač pa tudi z Življenje je vrednota. Kdo, da sugestijo, kaj bi bilo atraktivno, da si gledalci ogledajo – vi ali organizator?
Res je, v naslednjih mesecih bo naporno in pestro, ampak saj zato delamo predstave, da jih potem čim večkrat odplešemo. Tako bomo predstavo Zakaj jaz odplesali do konca leta še štirikrat (Grosuplje, Dol pri Ljubljani, Postojna, Ljubljana), predstavo Življenje je vrednota pa v Cukrarni zdaj v septembru, ko je tudi mesec ozaveščanja o raku na dogodku v okviru kongresa PanCare in v organizaciji Ustanove Malih vitezov, kar nam je v veliko čast in se tega res izjemno veselimo, predvsem zato, ker bo to 41-ič (sicer tokrat v dveh skrajšanih miksih več koreografij skupaj), ampak sem res vesela, da se je odzvalo kar osem plesalk in plesalec, ki plešejo to predstavo že več let in bodo tudi tokrat odplesali koroegrafije iz te naše največkrat uprizorjene predstave. Poleg tega pa se bliža tudi premiera nove plesne pravljice Mišja šola, zato je treningov in vaj res veliko, v glavah preskakujemo iz ene predstave v drugo in se pripravljamo na nastope. Katero od predstav plešemo, je odvisno od povpraševanja oziroma dogodka, včasih tudi od namena, zato se z vsemi organizatorji sproti dogovarjamo in se večkrat zgodi, da ko nekje nastopamo z eno predstavo, se potem dogovorimo tudi še za drugo.
Vzporedno z ustvarjanjem pa s producentom skupine in tvojim partnerjem Albertom Podrekarjem organizirata tudi pedagoška izobraževanja. K vam ponovno prihaja baletna solistka reškega baleta Maria Matarranz. Njen performans v vlogi Julije v baletu Romeo in Julija na nedavnem gostovanju na Baletnih nočeh v Cankarjevem domu je navdušil. Prepričana sem, da bo navdušil tudi vse, ki se bodo udeležili njene sobotne aktivne delavnice. Soboto ste razdelili na dva dela, na klasiko in sodobnih del. Torej želite zaobjeti vse plesna zvrsti, no, skoraj?
Ko ne nastopamo, se pa plesno izobražujemo, ja, ker se nama zdi, da je izjemno pomembno, da plesalec/-ka napreduje, doživi novo izkušnjo, se nauči nove tehnike, se sreča se kakšno novo zvrstjo in sodelovanje za Mario je lani navdušilo vse, ki so se udeležili delavnice, še posebej pa je ona s svojo prisrčnostjo in energijo navdušila naju, da sva si šla potem na Reko ogledat njihovo predstavo, bila sva tudi v Cankarjevem domu na predstavi Romeo in Julija in res lahko rečeva samo UAU – kakšna raznolika, vrhunska, tehnično podkovana in izjemno prijazna plesalka je Maria in njen način učenja je enkraten, zato komaj čakamo, da spet pride na oktobrsko delavnico. Razdeljena je na dva dela – baletni del in modern – in večina plesalcev se udeleži obeh delov. Želiva si, da bi se pridružilo čim več plesalcev in doživelo to enkratno izkušnjo s tako umetnico. Med nami se je spletlo eno tako lepo prijateljstvo in jo res zelo ceniva. Se pa dogovarjamo tudi še z dvema baletnikoma te baletne hiše, da bi prišla k nam in bi tudi onadva izvedla delavnico pri nas.
Komu je delavnica namenjena?
Delavnica je namenjena vsem plesalkam in plesalkam, ki imajo nekaj predznanja baleta, jazz baleta, moderna, sodobnega plesa, zato upava, da bodo tudi profesionalni plesalci oziroma tisti, ki študirajo ples, prepoznali priložnost, da s to delavnico začnejo novo sezono in izkusijo delo s primabalerino in koroegrafko reške baletne hiše, ki ima izjemne plesalce in predstave.
Kaj meniš pridobijo udeleženci na teh delavnicah poleg jasno, odličnega tehničnega znanja Marie?
Maria je res kar se tehnike tiče izjemna in njeno učenje je natančno, vse vidi in poskuša v vsakem udeležencu najti načine, kako postati še bolj dosleden pri izvedbi, kako razumeti, kaj se dogaja v telesu in kaj moramo čutiti, ko izvajamo nek gib – zanjo je telo res orodje, kjer je vse povezano in logično. Poleg tega so njeni klasi zabavni, sproščeni, koroegrafija pa vsebuje tudi elemente iz vseh drugih zvrsti, tako da je res impresivno. Seveda pa nas začara tudi s svojim nasmehom, skromnostjo, prijaznostjo in spodbujanjem. Zna dati občutek, da zmoreš in da napreduješ.
Katja Dance Company je zelo odprta skupina, ki širi pozitivo v slovenskem plesnem prostoru. Imam pa občutek, da je včasih to tudi enosmerna vibracija. Kako ‘zaprt’ je slovenskih plesni prostor?
Trudimo se, da bi privabili plesalce, ki bi razumeli in čutili, kaj je naše poslanstvo, je pa seveda težko, ker ima vsak svoje življenje, svoje obveznosti, predvsem pa se v današnji družbi vse glede skozi denar, mi pa denar doniramo in zato smo drugačni od drugih, imamo drugo motivacijo, druge cilje. In to je včasih tudi razlog, zakaj tako težko dobimo možnost nastopanja oziroma sodelovanja. Zadnje čase se sicer odpirajo nove poti sodelovanja in se tega zelo veselimo, ker se sicer precej namučiva za vsak nastop in sva zelo hvaležna vsem, ki sodelujejo, pomagajo, plešejo – skratka vidijo in razumejo prednost tega, da ustvarjamo za druge, s tem pomagamo in je plačilo občutek, da si naredil za družbo nekaj izjemnega. Večkrat naju vprašajo, zakaj to počneva in midva odgovarjava, da sva se tako odločila na začetku, postavila sva temeljne cilje, in tisti, ki vidi v tem priložnost, ki jo sicer marsikdo od plesalcev niti ne bi imel, pleše in sodeluje v naših predstavah. Sicer pa je slovenski plesni prostor preveč zaprt, ni veliko sodelovanja, večkrat sva poskusila in le redkokdo je pripravljen na sodelovanje, kar naju zelo žalosti, ker je v tujini precej drugače.
Ne glede na vse, pa pripravljaš tudi novo predstavo, plesno pravljico. O njej ne vemo še nič, nam kaj razkriješ? Zakaj sploh pravljica?
Že nekaj let vsako leto pripravim tudi plesno pravljico za otroke, s katero potem nastopamo po gledališčih, šolah in kulturnih domovih in to mi je res v veliko veselje in zabavo. Ko ustvarjamo plesno pravljico, je veliko bolj sproščeno vzdušje, nasmejimo se do solz, odkrijemo spet otroka v sebi in si nadenemo kostume (največkrat živalske) in s plesnimi pravljicami vzgajamo otroke – vsakokrat imajo namreč neko močno sporočilo. V teh letih smo osrečili in nasmejali že tisoče otrok, vzgojiteljev, učiteljev in staršev in tudi s pravljicami z izkupičkom od vstopnic pomagamo, z lansko pravljico Zavetišču za živali Ljubljana. Nova pravljica nosi naslov Mišja šola in z njo učimo, da če si pomagamo, je vse lažje, poleg tega pa otrokom pokažemo, da je učenje lahko zabavno. Ta pravljica je posebna tudi v tem, da smo izbrali klasično glasbo, k sodelovanju pa smo povabili tudi mladega ustvarjalca ilustracij Luko Juršeta, ki animira ozadje za projekcijo, in povezali smo se z dijaki in mentoricama Strokovnega izobraževalnega centra Ljubljana, ki bodo izdelali kostume. Premiero imamo 9. novembra 2024 v Sežani, potem pa sledijo številne ponovitve po Sloveniji. Miške bodo plesale in navduševale povsod.
Na koncu se vedno dotaknem številk, ki jih pridno beležite, saj ste, kot jaz rada vedno poudarim, rekorderji slovenske plesne scene po številu ponovitev in obiskih gledalcev. Torej, katera predstava je na vrhu in koliko ponovitev šteje?
Na vrhu je in ostaja predstava Življenje je vrednota, imeli smo štirideset ponovitev in v Cukrarni bomo ‘skoraj’ celo zaplesali enainštiridesetič, kar je absolutno neverjetno in smo na to zelo ponosni.
Vse dobro in uspešno sezono želim.