Festival HaniBal. Ko želja po plesu zraste do vrelišča in je obraz nasmejan!

Lepo je videti polno dvorano nasmejanih plešočih ljudi – festival HaniBal 2022.

Organizatorji in učitelji swinga balboa so se po temačni dveletni kovid prepreki odločili znova za organizacijo mednarodnega festivala swinga; in to swinga, poimenovanega po kalifornijskem polotoku Balboa. Želja po plesu je po teh dveh letih zrasla skoraj do vrelišča.

Po vzoru prebivalcev polotoka Balboa je nastala nova različica ali podzvrst swinga – balboa swing, ki je kmalu lahkotnih drsečih korakov poletela v svet. Svoj letošnji festival so poimenovali HaniBal, ime pa izpeljanka iz dveh besed: honey/sladek in ball/ples, tudi je sicer za swing veljal izraz: honey swing.
Ena od organizatork festivala HaniBal, sicer uveljavljena plesalka in plesna učiteljica Tanja Vojnovič, je predlagala po predhodnem dogovoru z urednico portala, ki ga berete, Barbaro Drnač, če želim doživeti festivalsko vzdušje balboa swinga, naj pridem na ogled srečanja in tekmovanja v soboto, 10. septembra, okrog 21.00, ki bo potekalo v Stekleni dvorani Hotela Union. Sobotni festivalski večer se je začel z vadbo in ogrevanjem začetnikov oziroma parov, ki so imeli tudi svoj štiriurni vadbeni program v času festivalskih dni od 8. do 11. septembra. V Stekleni dvorani Hotela Union se je plesno srečanje navdušenih balboa plesalcev dogajalo že v petek, nato pa še v nedeljo v Zorica Baru na Kersnikovi in v ponedeljek v Kavarni Drama na Erjavčevi, vse do ranih nočnih ur v središču Ljubljane.

Oglaševali so čudovite zabave na svojih plesiščih balboa swinga, kar sem tudi v resnici doživela tistega sobotnega večera. Najprej so se ogrevali začetniki v parih, in to od 20. ure naprej. Ko sem prispela, so ti že intenzivno poplesavali v parih, tudi je sledil še učni trenutek posebnega koraka, ki se doda plesni osnovi; ko se partner malce odmakne iz zaprte pozicije para, sočasno pa pred seboj iztegne nogo, medtem ko drugi nemoteno in v kontaktu z njim nadaljuje svoje hitre korake. Vsi so imeli pristopne kartončke okoli vratu, tudi je vsak v svojem prostem trenutku pristopil do nekoga, ki ni plesal, in vprašal za ples ne glede na poznanstvo ali na spol, tudi se praktično vsak z veseljem odzval plesnemu povabilu. Plesnih odmorov ni bilo videti, prav tako ne kake želje po daljšem počitku; le za sprotne trenutke odžejanja ob barskem kotičku. Ozračje dvorane je kar zavibriralo v njihovem plesnem sožitju in žaru nasmejanih obrazov njih, ki so delovali kot ena velika plesna družina.

Nato so že prihajali plesni pari višjih skupin, tudi se prijavljali za tekmovalni program, ob tem dobili še svoje tekmovalne številke, ki so jih speli na vidnih mestih – hrbta ali boka. Številke pa sila različne za vsakega posameznika, ne glede na par, s katerim je prispel ali pač pleše. In je po 21. uri sledil pravi plesni spektakel znanja in hitrosti drsečih korakov balboa, obvladovanja figur in piruet. Bolj izkušeni so se izkazali še v improvizacijah ali posebnostih posamične izvedbe, tudi v dolžinah in hitrostih drsnih korakov, leteli pa, kot bi bila tla prekrita z nevidno vodeno plastjo.

Najbolj izurjeni so izvajali posebne figure, obrate, skoke, medtem ko so spevnih balboa korakov drseli po prepolnem plesišču. K vzdušju je še posebej pripomogel izredni ansambel Pickpocket Swingers, ki je izvajal dixilend tistih pristnih 20-ih let minulega stoletja, začinjen z jazzom, swingom in v izvirni mladostni izvedbi odličnih glasbenikov (Rok Nemanič/trobenta, vokal; Tomaž Zevnik/klarinet; Matija Mlakar/pozavna; Ilj Pušnik/kontrabas; Klemen Smolej/ kitara; Uroš Nemanič/bobni). Primerno glasbenemu stoletju balboa začetkov so sledila tudi lahkotna plesna oblačila vintage stila ali retro – modernih oblik, tako kot tudi čevlji gladkega usnjenega podplata, pa še pričeske. In sta tik pred menoj zaživela optimizem in veselje nekih drugih časov ali komaj dočakano doživetje skupinskega plesišča, plesa v parih ter gibkega druženja ob živi glasbi.

Plesne priprave na tekmovalni program so še dodatno bile vodene, ko so se napovedovale sprotne menjave parov. Nato se je ob določenem protokolu 25 parov povabilo k tekmovanju, po naključnem zaporedju tudi razvrstilo v dve vrsti. Po vsakem glasbenem zaključku je v odmoru stekla sprotna zamenjava plesalcev v parih. Ob tem je vsak sodelujoči imel možnost trikrat zaplesati v treh različnih sestavah tekmovalnih parov. Še poprej so v navdih zaplesali prestižni plesalci, tudi sodniki balboa swinga, ko je vsak med njimi izvajal svoje plesne figure in balboa variacije, ter seveda navdušili: Nora Agoston, Jure Rus, Katja Završnik, Nejc Zupanc, Lana Sedlmayr, Andreas Olsson, Javi in Lucia. Sodniki so bili opazni ob svojih mimohodih med pari s svojimi beležkami v rokah. Kdo so postali srečneži zmagovalnih stopnic tega sobotnega večera, ki je skoraj dočakal dan? Mix’n’match HaniBal Winners: prvo mesto: Urša Luzar & Srdjan Budić, drugo: Laura Marino & Sašo Lukša in tretje: Patricija Bratuž & Aljaž DraškovičBračun.

Propozicije tekmovanja parov v kategoriji Mix´n´match zahtevajo, da se pari med seboj ne dogovarjajo, kdo s kom pleše, in se zvrstijo po naključju; v swingu je to že poznan sistem Jack´n Jill. Tanja Vojnovič je posredovala, kaj vse pri plesu parov te kategorije ocenjujejo sodniki: predvsem posameznikovo tehniko, improvizacijo, muzikalnost, kot tudi usklajenost s plesnim partnerjem.

Po festivalskem sporedu je potekala še ena tekmovalna kategorija, namenjena splošnemu obvladovanju tovrstnega plesa, poimenovana pa Fast Feet. V tej kategoriji je tekmovalo okoli 60 parov, sicer je festival aktivno obiskovalo okoli 250 oboževalcev tovrstnega swinga. Zmagovalci Fast Feet kategorije pa bili: Antonela Stepančič & Sašo Lukša na 3. mestu; Laura Marino & Francesco Ciano na 2. mestu, Irina Kysselef & Aljaž Draškovič-Bračun na 1. mestu, torej prvaka. Pri Fast Feet tekmovanju se pari lahko poprej dogovorijo za sodelovanje, sodniki pa ocenjujejo ritem in usklajenost z glasbo. V tej skupini se je plesal pure balbao, tako kot v starih časih je potekal v zaprti drži. Njihov ples se ocenjuje še v treh hitrostnih izvedbah, ko vsaka naslednja steče hitreje od predhodne.

Ni kaj, tudi mene so zasrbela stopala, na sedežu pa kar ‘cupkala’ v ritmu, ko se je predme postavil gospod in me vprašal za ples. V glavi so se istega trenutka pretakale misli: “Neroden trenutek, kaj naj rečem …” Ničesar nisem rekla, ampak vstala in zaplesala. Ob svoji težavi prave postavitve v zaprti drži začetne pozicije drsnih korakov pa za trenutek obstala; saj je to bil moj prvi balboa preizkus; in sva odplesala do konca. Ob koncu pa sledila medsebojna zahvala ali potrditev dobrega zaključka z dvakratno ‘petko’ (medsebojni plosk obeh dlani), tako kot so potekali zaključki vsakega para po vsakem plesu.


Zaključek festivala HabiBal 2022 ne predstavlja sočasnega zaključka ljubljanskega poplesavanja balboa swinga, ki se bo neposredno po zaključku dogajal tako kot doslej v steklenih parketnih dvoranah in prizoriščih, ki so javno zaživela za časa festivala, in za vse tiste, ki radostno plešejo na živio glasbo. Za druge, ki bi radi začeli plesati balboa swing, pa je poprej le treba stopiti do učnih dvoran, ki spodbujajo plesne začetke tovrstnega plesa na videz lahkotnih drsnih korakov, ki se lahko uči in izvaja tudi v solo.