Naša kolumnistka Ana Mesec je izvedla eksperiment na družbenem omrežju Instagram in prišla do zanimivih zaključkov!
Pred časom sem na instagramu izvedla majhen eksperiment, pa sem začutila, da celotno zadevo strnem še v malo bolj razširjen članek. Objavila sem dva plesna posnetka, ki sta prikazovala različna načina ženskega izraza skozi ples. Kot morda veste, tudi sama vodim gibalne delavnice za ženske, in teme, ki so povezane z ženstvenostjo, so mi že od nekdaj zelo pri srcu. Prvi posnetek je prikazoval v svetu vedno bolj popularen ‘heels dance’ ali po slovensko ples v visokih petah.
Tri plesalke so se izrazile skozi koreografijo, izdelano na glasbo z bolj seksualnim besedilom, oblečene pa so bile v nekakšno ‘seksi’ opravo – kratke hlačke ali pajkice, modrčki, dokolenke in odpete kariraste srajce v pretežno črni in rdeči barvi. No, mislim, da si lahko predstavljate o čem govorim, čeprav pred seboj nimate dejanskega posnetka. Atmosfera je bila zelo komercialna in tekmovalna.
V drugem, črno-belem posnetku se je skozi gib izrazila ženska, popolnoma gola in postavljena pred belo steno, na kateri je plesala tudi njena senca. Na njenem golem telesu se je poigravala svetloba, s katero je bilo telo obsijano, in se izmenjevala s sencami nekakšne zavese, skozi katero je svetila. Ženska se ni izrazila prek koreografije, ampak se je gibala prosto. Atmosfera je bila bolj umetniška in intimna.
Ljudi sem povprašala, kaj občutijo, če ta dva posnetka pogledajo z odprtim srcem, in dobila sem zanimive odzive. Ob prvem posnetku so se v nas zbudili občutki samozavesti, moči, moške energije, odločnosti, tekmovalnosti, stresa, jeze, seksualnosti, tenzije in neestetike. Pri drugem posnetku smo začutili ljubezen, intimnost, čutnost, popolno lepoto, naravo, odprtost, sproščenost, pogum, nežnost in intuitivnost.
V čem je torej razlika? Ali ni zanimivo, da je ženska v drugem posnetku popolnoma gola, pa jo kljub temu dojemamo kot čutno, izpopolnjeno, odprto in podobno boginji v nasprotju z ženskami v prvem posnetku, ki nosijo veliko več oblačil in imajo več fizičnih ter tehničnih plesnih sposobnosti, a nam hkrati prinesejo občutke seksualnosti, iskanja pozornosti ali celo vulgarnosti in agresivnosti. Nekateri jih lahko vidijo kot zelo samozavestne, in mogoče res so, a kljub temu je velika verjetnost, da se za to ‘seksi fasado’ skriva tudi veliko negotovosti in dvomov.
S celotnim eksperimentom sem želela izpostaviti razliko med seksualno in erotično energijo, ki sta v družbi še zmeraj velikokrat vrženi pod tabu teme, a se mi zdi, da je dobro tudi o tem kdaj govoriti. Sama seveda izraz teh dveh različnih energij opazujem skozi ples. Seksualna energija je tista, ki nas vleče navzdol, v poželenje, zapiranje, materialnost, kaos, posesivnost, odvisnost, navezanost … Začutimo jo v prvem posnetku, hkrati pa jo sama marsikdaj začutim pri plesalkah, ki se trudijo kopirati izraze in gibe uspešnih starejših plesalk, pa teh gibov dejansko ne začutijo znotraj, ampak jih ustvarijo samo navzven in zato hitro delujejo zlagano, zategnjeno, nenaravno itd. Tudi ko gledam svoje stare posnetke, se kdaj ujamem, da sem se gibala s seksualno energijo, ker sem se trudila biti bolj všečna, zapeljiva, a tega sploh nisem začutila znotraj sebe. Na drugi strani nas erotična energija dviga navzgor, proti svobodi, sproščenosti, abstraktnosti, zavestni kontroli, spontanosti, sreči, nenavezanosti … Začutimo jo v drugem posnetku in občutim jo recimo pri nekaterih izjemnih plesalkah, ki me s svojim gibanjem popeljejo v nek božanski svet. Pogosto se zgodi, da ljudje to dvoje vržemo v isti koš, ampak kot smo sami začutili ob gledanju posnetkov, ti dve energiji nista eno in isto.
Ne pravim, kaj je dobro/slabo ali prav/narobe. Ampak ko sama gledam prvi posnetek ali plesalke, ki so v stanju seksualne energije, se začnem povezovati z veliko nižjo frekvenco misli in občutkov, kot če gledam ples, ki izvira iz erotične energije, kjer je ta frekvenca veliko višja. Ko vidim, koliko današnjih objav na družbenih omrežjih ali v medijih temelji na vibraciji seksualne energije, me zaboli srce, ker čutim, da je v ženski še veliko več kot samo njena spolna in fizična privlačnost. Ženska je boginja, ki v sebi nosi lepoto, gracioznost, milost in prefinjena čustva, ki so lahko iskreno vidna in izražena le, če je ženska sproščena v svoji resnični naravi in živi z odprtim srcem. In takrat ne potrebuje pozornosti, ne potrebuje občinstva, ampak lahko pleše zase, popolnoma predana božanskemu Erosu, ki ga čuti v sebi, sproščena v svoji koži, ljubezniva do svojega telesa in uživa v vsakem izrazu ženstvenosti, ki se izrazi iz samega jedra njenega bitja. Seveda ima vsaka ženska za sabo unikatno zgodbo in vsaka to temo občuti po svoje glede na lastno izkušnjo teh dveh energij. Zato moj namen ni bil, da karkoli sodim, saj občudujem različne izraze, ki jih ženske pokažejo, hkrati pa imam tudi jaz v sebi negotovosti in dvome. Želela sem samo predstaviti svoj pogled, izpostaviti razliko in jo predstaviti kot možno temo za pogovor in nekaj, o čemer lahko razmišljamo.