Ukrajinska baletna solistka Anastasia Matvienko premierno z Giselle v Ljubljani. Gotovo bi ostali v Sankt Peterburgu, če vojna ne bi uničila vseh vezi in odnosov!

Anastasia Matvienko kot Giselle na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma (foto: Darja Štravs Tisu)

V vlogi Giselle se je ljubljanskemu občinstvu predstavila mednarodno uveljavljena ukrajinska balerina Anastasia Matvienko, ki na ljubljanskem odru ne gostuje prvič, občudovali smo jo namreč že v božičnem Hrestaču. Vrhunska umetnica, ki je zadnjih petnajst let kariero skupaj z možem in soplesalcem Denisom Matvienkom gradila v Rusiji, natančneje v Sankt Peterburgu, sprva kot prvakinja Mihaelovega gledališča in od leta 2009 kot prva solistka v Mariinskem gledališču, se v našem gledališču počuti odlično. Na premiero Giselle se pripravljala polna navdiha in z velikimi pričakovanji, saj je zanjo predstava v koreografiji in pod vodstvom Joséja Carlosa Martíneza nekaj posebnega.

Denis in Anastasia Matvienko aprila 2022 v Mariboru po premieri Svatbe in Posvetitve pomladi Edwarda Cluga

“Giselle sem plesala že velikokrat, prvič sem jo upodobila v Ukrajinski narodni operi v Kijevu, potem sem se na vlogo dolgo in skrbno pripravljala v peterburški produkciji Nikite Dolgušina v Mihajlovskem gledališču in nazadnje seveda v Mariinskem gledališču, s katerim sem kot Giselle gostovala na številnih odrih po svetu. In zdaj sem tukaj in se na premiero z ljubljanskim baletnim ansamblom pripravljam z velikim veseljem, še posebej, ker je zame koreografija v nekaterih prizorih kot nova, slog in koraki se namreč zelo razlikujejo od predstav v ruskih gledališčih,” pojasnjuje Anastasia Matvienko, ki je bila Rusijo in Mariinsko gledališče prisiljena zapustiti zaradi vojne v Ukrajini, kar je bilo zanju z možem in za vso družino, imata namreč dva otroka, izjemno težko.

Don Kihot (foto: osebni arhiv)

“Zadnjih petnajst sva oziroma smo, ko sta se nama pridružila otroka, živeli v Sankt Peterburgu. Takoj sva se zaljubila v to prelepo mesto, v njegovo zgodovino, muzeje in gledališča in kulturno vzdušje, ki ga preveva. Tam sem tudi nadaljevala študij in pridobila še drugo diplomo na akademiji Vaganova. Naše življenje je bilo z mestom zelo povezano, hčerka je tam obiskovala šolo, sin je še v vrtcu, imeli smo veliko prijateljev, ki so ostali tam. Mislim, da bi gotovo ostali v Sankt Peterburgu, če se svet ne bi tako zelo spremenil in vojna ne bi uničila vseh vezi in odnosov,” z nekoliko grenkobe pripoveduje sogovornica in dodaja, da je bila izkušnja za vso družino zelo težka, a odločitev o odhodu ni bila vprašljiva.

Denis in Anastasia Matvienko v Radio and Juliet koreografa Edwarda Cluga (foto: Jack Devan)

“Smo Ukrajinci in veliko naših sorodnikov in prijateljev je v Ukrajini v veliki stiski, zato enostavno nismo mogli več živeti v Rusiji. Da jo zapustimo, smo se odločili takoj po začetku vojne, Slovenijo pa smo izbrali, ker sva z Denisom že prej tesno sodelovala z mariborskim gledališčem. Od leta 2005 prijateljujeva z Edwardom Clugom in z mariborskim baletom sva ustvarila nekaj izjemnih projektov. Večkrat sva plesala v Mariboru in zato sva vedela, da je Slovenija za naju in najino družino prijazen, varen in miren kraj, pa tudi moji sorodniki iz Kijeva so lahko prišli sem in zdaj živijo v Mariboru. Pri vsem tem nam je zelo pomagal Edward Clug,” je povedala s številnimi prestižnimi nagradami in priznanji ovenčana umetnica in dodala, da sta z možem vso podporo dobila tudi v ljubljanski operni hiši.

Balerina Chie Kato kot Giselle in Denis Matvienko Hilarion, lovski čuvaj (foto: Darja Štravs Tisu)

“Baletni ansambel naju je sprejel v prijateljskem vzdušju, v tem za našo družino težkem času pa naju podpirata tudi celotno vodstvo in umetniški direktor baleta Renato Zanella. Zelo sva vesela in hvaležna, da sva se lahko pridružila ansamblu in imava priložnost plesati, biti na odru! Tako v Ljubljani kot v Mariboru naju je zelo toplo sprejelo tudi občinstvo in čutim, da imajo ljudje v Sloveniji zelo radi balet.” (Ob Anastasii je v vlogi princa Albrechta plesal na premieri solist ljubljanskega baleta Kenta Yamamoto. Oba si lahko ogledate na ponovitvi 26. januarja.

Chie Kato kot Giselle in Filip Jurič kot Princ nastopata 18. januarja (foto: Darja Štravs Tisu)

V vlogi Giselle bodo do 28. januarja plesale še Chie Kato (18. januar), Marin Ino (14. in 27. januar) in Nina Noč (17. in 28. januarja), kot princi pa še Filip Jurič, Filippo Jorio in Yujin Muraishi. Pogovor z ukrajinsko balerino Anastasio Matvienko so pripravili v PR agenciji Kreativna baza.)