Klavdija Zupan

“Skope didaskalije o odrskem dogajanju dajejo proste roke koreografu in režiserju, večplastno besedilo madrigalov pa dobro ustvarjalno izhodišče. Vendar žal Menottijeva ideja o sočasnem prikazu zgodbe v plesu in potujenem glasbenem izvajanju vsebine v viziji Risime Risimkinove pade na kamnita tla in ne obrodi sadov. Poustvaritev Samoroga, gorgone in mantikore ali treh nedelj nekega poeta, kot se glasi celovit naslov izbranega dela, je površno prebrala na toliko načinov, da je ostala enodimenzionalna, posledično površna in zato tudi dolgočasna, slabo uro trajajoča glasbena pravljica s plesnimi vložki v nezanimivih, na trenutke celo motečih kostumih (Blagoj Milčevski) … Plesna zasedba Samoroga se bere kot – "kdo je kdo" ljubljanskega baleta, saj so dobili priložnost stalni prvi nosilci vlog. Lukas Zuschlag v vlogi poeta, Bojana Nenadović Otrin kot njegova muza, Sanja Nešković Peršin kot spletkarska grofica, Petar Ðorčevski (grof), Cosmin Agavrilolei (zdravnik), Ana Klašnja (njegova žena), Alexandru Barbu (župan), Sorina Dimache (njegova žena), Lukas Jerkander (samorog), Tjaša Kmetec in Rita Pollacchi (gorgona), Joseph Bunn (mantikora) so zadane naloge opravili z največjo mero angažmaja. Toda z besedami renesančnega poeta Shakespeara lahko komentiram samo z "ljubezni trud zaman". Ker žal ne poznam drugih del koreografinje in režiserke, ne morem soditi, ali gre pri prikazanem Samorogu zgolj za neustrezen spoj osebne poetike in izbrane predloge ali pa v resnici za nezadostno ukvarjanje z vsebino. Tako je bil aplavz namenjen nastopajočim, ki so iz tanko nanesene vsebine kljub vsemu potegnili največ.” (delček kritike, ki jo je za časnik Delo napisala Klavdija Zupan ob premieri Samoroga v izvedbi SNG Opera in balet Ljubljana. Premiera je bila razprodana oziroma so bile vse vstopnice razdeljene, prvo in edino ponovitev pa si je ogledalo približno trideset ljudi. S Samorogom se je poslovil tudi dosedanji umetniški vodja ljubljanskega baleta Jaš Otrin, ki ga bo s 1. septembrom nadomestil Rus Irek Muhamedov. In menda se obetajo novi baletni časi …)