Festival radikalnih teles Spider. Pohvalno z odlično udeležbo

Benjamin Kahn v predstavi Sorry, but I feel slightly disidentified (foto: Matija Lukić)

Zaključil se je 10. Festival radikalnih teles Spider, ki je potekal med 16. in 20. junijem pod naslovom Spet, nikdar enako. Festival, ki je ponudil 27 dogodkov, osemdesetih nastopajočih iz osmih držav, je obiskalo rekordno število obiskovalcev. Kar 1750 so jih zabeležili letos v Plečnikovem letnem gledališču, kjer se je odvila glavnina festivalskega programa. Organizatorje veseli dejstvo, da so bile na festivalu zastopane vse generacije, še posebej pa se je bistveno povečalo število mladih obiskovalcev.

Urška Medved

Festival je ponudil najnovejše plesne prakse iz Evrope in Brazilije, ki so nastale v covidnem letu, med drugim pa tudi koncerte, instalacije, filma in pogovore. Na festivalu so bile uprizorjene tri premiere, od tega dve domačih ustvarjalcev – Posledice Urške Medved in Brina – kinestetični spomenik Leje Jurišić, Bare Kolenc in kolektiva NO1 (Peter Kutin, Patrik Lechner, Mathias Lenz).

Brina – Kinestetični spomenik (foto: Matija Lukić)


Brina – kinestetični spomenik je uvrščena tudi v letošnji glavni program enega najpomembnejših festivalov sodobnih performativnih umetnosti – na dunajski ImPulsTanz, kjer bo avstrijsko premiero doživela 6. avgusta, sledile pa bodo še tri ponovitve.

Ema Kugler, Miha Možina in Leja Jurišić

Tokratni festival Spider se je z dvema projekcijama poklonil filmski umetnici Emi Kugler, ki nam je v zanimivem pogovoru z režiserjem in scenaristom Mihom Možino predstavila svojo umetniško pot.

Matej Kejžar in Lana Hosni

Že drugič je vzporedno s festivalom potekal Festival radikalnih pogovorov, ki ga kurira dr. Bara Kolenc. Prvi pogovor je posvetila vprašanju družbene normalnosti v povezavi z vrednotami v trenutni danosti sveta, drugega pa vprašanju antisocialnosti kapitalizma.
Šest uglednih domačih in tujih gostov se je skupaj s poslušalci spraševalo o novih vrednotah in novih vrednostih ter preoblikovanju in aktiviranju javnega prostora.

Ples>denar (foto: Matija Lukć)


Vzporedno s festivalom in v sodelovanju s Centrom za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani pa je bila prav tako drugič zapored organizirana dvodnevna globalna (ne)konferenca Ples>denar, ki je potekala pod naslovom Govoriti ples pomeni med 17. in 18. junijem na dvorišču Muzeja za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani. 15 priznanih mednarodnih gostov iz 11 držav je razmišljajo o vprašanjih Od kod prihajamo? in Kam gremo? ter odpiralo in nakazovalo nove možne poti na področju sodobnih uprizoritvenih umetnosti. (ne)konferenco sta pripravila Žiga Predan in Nataša Zavolovšek.
Organizatorji festivala radikalnih teles Spider pa se že spogledujejo z prihodnjo edicijo festivala in vabijo vse, da si rezervirajo termine med 15. in 19. junijem 2022, ko bo Spider znova pletel in širil svojo mrežo. (sporoča PR festivala Mojca Zupanič, ki je res odlično poskrbela, da so vse informacije prišle do našega medija)