Breda Pretnar nad baletno mladino. So dovolj dobri za tekmovanje na Dunaju?

Breda Pretnar (na sredini) konstanto zaničuje slovenski balet in ples.

Dobro jutro, slučajno sem odprla Parado plesa treba je vedeti, kaj se piše, kdo piše in kaj se dogaja na Paradi. Ugotovila sem, da gospod profesor Žveglič (Mihael, op. u.) pošilja dve mladi učeniki na dunajsko Vibe mednarodno tekmovanje. "Vienna International Ballet Experience is open to professional and amateur dancers, students and performers with and without disabilities which include physical disabilities as well as dancers with special educational needs.". Ali ne ve, da je na višji ravni ravnokar potekalo eno najbolj uglednih tekmovanj mladih Prix de Lausanne. Zanimivo je, da naši plesalci ne odhajajo v Lausnne? So dovolj dobri za to tekmovanje? Bilo bi dobro, da Žveglič odide tja in vidi, kaj se v svetu dogaja. Tudi letos je bilo vredno ogleda, kaj zmorejo nekateri pri 14 letih. (po dolgem premoru se je s pismom  oglasila nekdanja baletna plesalka Breda Pretnar, znana po svojih sicer občasnih, a skorajda vedno negativnih baletnih kritikah. Njen odziv ‘leti’ na članek, pravzaprav rubriko ritem izjav, v kateri baletna pedagoginja Maja Verčko pojasnjuje, zakaj se je odločila, da na baletno tekmovanje pošlje dve svoji varovanki, ki sta skupaj z njo obiskali baletno uro pedagoga ljubljanskega konservatorija Mihaela Žvegliča. Ritem izjav si lahko preberete tukaj
https://www.paradaplesa.si/?Id=ritem_izjav&View=novica&novicaID=5185#.Wn1q-qjT42w.
Torej ga. Breda zapisa niti ni natančno prebrala. Da pojasnim bralcem in bralkam, zakaj objavljam pismo. Zato ker gospa Breda Pretnar, ki je v preteklosti plesala na ljubljanskem baletnem odru in bila menda dobra, jaz sem premlada, da bi jo videla v živo, redno napada izmenično tako ljubljanski balet kot mariborskega. Ko sva se leta 2001 znašli skupaj v zasedbi mednarodne žirije kritikov za podelitev plesnega oskarja v Monte Carlu, je na vso moč ‘pljuvala’ po takrat še neznanem Edwardu Clugu, ki je imel svojo predstavitev v tamkajšnjem Forumu Grimaldi.

Takrat še neznani Edward Clug je bil v Monte Carlu tarča Brede Pretnar.
Ko sem takrat za Nedelo zapisala, da je Edi požel ovacije in da se gotovo začne njegova strma pot navzgor, je znorela in pisala na časnik Delo pisma bralcev, kako je moj zapis popolna laž. No, zdaj se ta ista Breda Pretnar klanja Ediju in mariborski ekipi. Takole je recimo zapisala ob skupnem projektu baleta Bajadera: "Riti Pollacchi kot Gamzati kljub dobri tehniki primanjkuje elegance pri izvajanju baletnih korakov, njen ples je brezoseben in nima vsebine. Sanja Neškovič Peršin v vlogi Gamzati je po njenih sodobnih plesnih in koreografskih udejstvovanjih v baletnih copatih precej okorna. Naziv baletne solistke ne opravičuje."
Rita Pollachi v baletu Bajadera ni bila dovolj dobra …
Sanja Nešković Peršin je danes umetniška vodja ljubljanskega baleta. Rita pa seveda stalno zasedena v vseh glavnih vlogah ljubljanskega baleta. In še bi lahko naštevala. Ob vseh teh zapisih in vedenju mi je vedno žal, kako nekateri upokojeni slovenski baletni plesalci ne premorejo niti malo želje po širitvi svojega baletnega znanja med mlade in malo manj mlade. Jaz se popolnoma zavedam, da brez preteklosti ne bi bilo baletne sedanjosti, še manj prihodnosti. Ampak po takšnem vedenju se ne čudim pripombam, ki jih poslušam "ma, dej pusti ta stare, sama privoščljivost jih je!" Upam, Breda Pretnar, da ste zaploskali vsaj vašemu stanovskemu kolegu Janezu Mejaču in balerini Valentini Turcu ob prejetju letošnjih Prešernovih nagrad.