Oddajo so otvorili profesionalni plesalci s fantastičnim nastopom v tango/paso doble kombinaciji. Nedvomno je bila to ena najboljših otvoritvenih plesnih točk sezone.
V uvodnem pozdravu voditeljev Petra Polesa in Tare Zupančič smo izvedeli, da pare poleg svojih tekmovalnih nastopov čaka še dodatna preizkušnja, in sicer plesno tekmovanje v slogu pravih tekmovanj, ko so na plesišču vsi pari hkrati in plešejo na glasbo, ki jim ni vnaprej znana.
Pari so vedeli, da bodo plesali štiri plese, vsakega po okoli 30 sekund, izbrani plesi pa so bili ča ča ča, slowfox, tango in jive.
Rdeča nit oddaje je bila ljubezen, zato so bili v posnetke z vaj vključeni prizori, ko so zvezdnike obiskale nekatere njihove ljubljene osebe. Tanjo Žagar sta presenetili dve ‘foxici’, Špelo Grošelj njen fant in prvi izpadli tekmovalec Gregor Poljanec-Kirsch, Franka Bajca sestri ter Miho Zupana starši.
Tanja Žagar je otvorila tekmovalni del šova z dunajskim valčkom. Arnej Ivkovič je pripravil lepo koreografijo, plesala pa sta na pesem Foxy Teens Naj pada zdaj dež. Tanja je bila čudovita v roza standardni obleki, gibala se je z lahkoto in moram jo pohvaliti, da med plesom ni pela. Tako kot Andreju Škufci je bil tudi meni všeč njen izraz na obrazu, ki je bil nežen in umirjen, brez kakršnihkoli odvečnih grimas ali igranja. Ples govori zase in včasih je celo nasmeh na obrazu odveč. Nastop je bil po pričakovanjih dober. Vanj sta vključila tudi ‘lift’, ki je izpadel spektakularno, sestop pa bi bil lahko malo mehkejši. Vsekakor je bil to nastop, ki je potrdil to, kar vemo že od prve oddaje naprej, in sicer, da je Tanja izjemna plesalka, ki si vsekakor zasluži svoje mesto v finalu. Sodniki so Tanji in Arneju dodelili ocene 10, 10, 9, 8, skupno 37 točk.
Špela Grošelj, ki me je v četrtfinalni oddaji rahlo razočarala, se je za tokratni nastop izjemno dobro pripravila. Z Miho Peratom je zaplesala paso doble na Bondovo Explosive. Ne bom spet o glasbenem izboru … Špelin ples je bil suveren, močan in dobro natreniran. Za moj okus bi bila lahko malo bolj graciozna, tako na primer kot v tistem delu, ko je hodila okrog Mihe z robom krila v eni roki, ko je postala glasba malo nežnejša. Moč oziroma energičnost pri paso doblu mora priti iz stika s podlago in močjo odriva, če pa je ne znamo čisto na pravi način uporabiti, se kaj hitro lahko zgodi, da nam pokvari videz zgornjega dela telesa. Špela je bila na meji. Vsekakor je s tem nastopom pokazala, da je bila zelo motivirana pri treningih in da se je maksimalno potrudila. Od sodnikov je dobila pohvale za borben pristop, ki ji je prinesel najvišje ocene do zdaj, 9, 9, 9, 8 ter seštevek 35.
Franko Bajc in Svetlana Cigoj sta zaplesala čutno rumbo na pesem Jamesa Arthurja Say You Won’t Let Go. Še preden pohvalim Franka za njegov viden napredek pri plesu, ki je očiten iz oddaje v oddajo, moram pohvaliti Svetlano, ki je za moje pojme, poleg že izpadlega Aljoše Rubcova, najboljša pridobitev letošnje serije šova Zvezde plešejo! Poleg tega, da je izjemna plesalka in lepotica, je očitno s svojim načinom dela, delovno etiko, sistemom učenja ter dobrimi koreografijami uspela transformirati popolnega začetnika v solidnega plesalca. Kapo dol! Rumba je bila čudovita. Čeprav se ocenjuje predvsem nastop zvezdnika, je bilo težko odvrniti oči od Svetlane, kar pa je tudi sicer naloga plesalca pri rumbi. Zame je dobra rumba tista, pri kateri se pred našimi očmi odvije zgodba med moškim in žensko, vendar mora biti ženska v ospredju. Ona je tista, ki zapeljuje tudi gledalca. Franko je bil v svojih gibih urejen, bil je dober partner in njegove linije so bile dovršene. Meni je bil to najlepši od treh videnih nastopov do tega trenutka. Dotaknila se bom Katarinine (Venturini, op. u.) pripombe, da na začetku serije ni imela visokih pričakovanj za Franka. To je pogosta napaka mladih in manj izkušenih plesnih učiteljev in trenerjev. Moje izkušnje so take, da nikoli ne moreš vnaprej vedeti, kdo se bo razvil v izjemnega plesalca, in prav pogosto se nama je s Fredijem (Novak, op. u.) dogajalo, da so se razvili v vrhunske plesalce nekateri varovanci, ki so se na začetku precej namučili. Franko je prejel ocene 9, 9, 9, 7, skupno 34 točk, torej od prvih treh žirantov enako kot Špela in od Andreja eno točko manj.
Za vrhunec večera pa sta poskrbela Miha Zupan in Maja Geršak, ki sta zaplesala tango na pesem Imagine Dragons Believer. Miha kot plesalec ni najboljši od četverice polfinalistov, vendar me je njun nastop ganil do solz. Kdorkoli je prišel na zamisel, da en del točke odplešeta v čisti tišini, da bi tudi mi dobili vpogled v svet gluhih, je bil genij! Tudi zgodba, ki je govorila o težavah gluhih in pomembnosti ter lepoti znakovnega jezika, je bila zelo dobro izpostavljena. Miha je tango del odplesal solidno. Ne smemo pozabiti, da poleg tega, da Miha ne sliši, zanju predstavlja precejšnjo težavo pri standardnih plesih tudi višinska razlika, zato me vsakič znova preseneti, kako dobro sta videti v drži. Nastop je bil čustven in dramatičen. Všeč mi je bila tudi scena ter vključitev dveh plesalcev, ki sta pomagala ustvariti pravo vzdušje. Vsi elementi nastopa so se uspešno zlili v celoto in nas popeljali natančno tja, kamor smo morali priti: do čustvenega odziva na videno. Bravo! Sodniki so bili polni pohval in so nastop ocenili z 10, 10, 10, 9, skupno 39 točk.
Vrstni red po vnaprej pripravljenih šov točkah je bil torej Miha, Tanja, Špela in na zadnjem mestu Franko.
Sledilo je napovedano tekmovanje v štirih plesih. Plesni pari so se preoblekli v latinskoameriške oprave, čeprav so bili tekmovalni plesi tudi standardni. Veliko je bilo govora o taktikah in ‘floor craftu’ oziroma posebnostih tekmovanja, ko so hkrati na plesišču vsi pari, sodniki pa jih morajo razvrstiti po kakovosti nastopa. Odločilni dejavnik je ravno to, da se morajo sodniki v kaotični situaciji, ko poskušajo videti vsak par na plesišču, v zelo kratkem času odločiti, kako jih bodo razvrstili. Ta del tekmovanja je bil mnogo zahtevnejši za sodnike kot za pare. Lahko si predstavljate, da nihče ne more videti vseh parov ves čas, torej je pomembno, v katerem trenutku te je sodnik pogledal. Poleg tega so se plesi izmenjavali zelo hitro, zaradi česar so prekinitve in priprave za naslednji ples vzele mnogo dragocenega časa. Osebno sem mnenja, da ta zamisel ni bila najboljša in je bilo vse skupaj precej kaotično. Še bolj sem bila prepričana v to po objavljenih ocenah, saj bi bile moje precej drugačne. Seveda se zavedam, da smo mi pred ekrani videli pare drugače kot sodniki. Pravzaprav bolje kot oni, saj smo imeli vse pare pred očmi v razdeljeni sliki in nihče ni nikogar zakrival, kar se na normalnem tekmovanju dogaja ves čas. Moja razvrstitev bi bila naslednja: 8 točk Tanja in Arnej, 6 točk Špela in Miha, 4 točke Franko in Svetlana ter 2 točki Miha in Maja. Seveda je format tega tekmovanja najbolj ponagajal Mihi in Maji, podobno kot so ‘lifti’ v prejšnji oddaji ponagajali Špeli in Mihi, vendar če ocenjujem to, kar sem videla na posnetku, je to pač to. No, sodniki so videli Špelo in Miho na prvem mestu, Miho in Majo na drugem, Tanjo in Arneja na tretjem ter Franka in Svetlano na četrtem. Skupaj z uvrstitvijo po prvem plesu je lestvica ohranila Miho in Majo na prvem mestu, Špela je prehitela Tanjo, na zadnjem mestu pa je ostal Franko.
Vse dogajanje do te točke v programu je idealno zakamufliralo premoč Tanje Žagar s plesnega vidika. Všeč mi je bilo, da je bilo pojasnjeno, da sodniki ne ocenjujejo napredka, temveč trenutno situacijo na plesišču. To je dejansko naloga plesnega sodnika na pravih plesnih tekmovanjih. Plesni sodnik mora odmisliti vse, kar ve o plesalcih od prej, in se popolnoma osredotočiti na nastop, ki se odvija pred njegovimi očmi. Druga zgodba so seveda gledalci, ki spremljajo plesalce skozi drugačna očala. Najmočnejši vpliv ima seveda tako imenovana bližina oziroma koliko domač ti je nekdo, ki tekmuje. Potem igrata veliko vlogo simpatičnost in karizma tekmovalca. In nenazadnje gledalci radi vidijo napredek in ga z veseljem nagradijo.
No, gledalci tokrat niso uspeli izvleči Franka Bajca in Svetlane Cigoj iz plesnega dvoboja, ki je bil zanju usoden. Pomeriti sta se morala s Špelo Grošelj in Miho Peratom, in sicer v charlestonu. Oba para sta pripravila dober nastop in Franko je bil do zdaj najmočnejši Špelin konkurent v plesnem dvoboju. Vendar Špela res zelo dobro pleše pod pritiskom in je očitno tudi zelo tekmovalna. Zasluženo je že tretjič prišla iz plesnega dvoboja kot zmagovalka.
Dobili smo torej tri finaliste: Tanjo Žagar, Miho Zupana ter Špelo Grošelj.
Polfinalna oddaja je bila odlična in verjamem, da bo finalna še boljša, zato vas vabim k ogledu prihodnjo nedeljo, nakar se bom še zadnjič oglasila s svojimi komentarji.