Zvezde šestič. Oddaja je bila sama sebi namen. Verči, adijo!

Werner in Gordana sta se poslovila od bitke za plesni globus (foto: POP TV)

Teden ikoničnih plesnih gibov in plesov je postavil preostalih osem plesnih zvezdnikov, ki so še v igri, pred velike izzive. Pravzaprav tudi njihove mentorje, ki so, kot vemo, plesalci in plesalke standardnih in latinskoameriških plesov. Profesionalni plesalci se seveda dobro znajdejo v različnih plesnih stilih, kar smo imeli že večkrat priložnost videti, zlasti v njihovih skupinskih točkah. Kljub temu pa je narediti koreografijo in naučiti nekaj, česar nisi sam dolga leta treniral, mnogo težje, kot postaviti točko na bazi enega od tekmovalnih plesov v paru. "A se lahko vrnemo nazaj k standardnim in latinskoameriškim plesom, lepo prosim!" je Sanja Modrić lepo povzela tudi mojo osnovno misel ob gledanju posnetka šeste epizode. Z nalogami, ki so bile skrbno izbrane, tako da so najbolj izzvale tiste, ki so do zdaj pokazali več plesne nadarjenosti, so producenti spet malo zamaskirali in zabrisali gromozanske razlike med preostalimi tekmovalci ter pripravili teren za še kakšen šokanten odhod domov. Na srečo se tokrat to ni zgodilo, saj sta se poslovila Werner (Brozović, op. u.) in Gordana (Grandošek Whiddon, op. u.), kar je pomirilo marsikaterega razburjenega glasovalca ali glasovalko, ki so menili, da bi morala izpasti že kakšen teden prej.

Alenka Godec in Arnej Ivkovič
Oddajo je popestrila Alenka Godec, ki je pripravila plesni nastop z Arnejem Ivkovičem. Izbrala je pesem Bruna Marsa ‘Don’t believe me, just watch!’, na katero sta plesala ča ča ča. Njun nastop je bil dober, še zlasti zaradi Alenkine karizmatične energije. Postregla je s predstavo, pri kateri ji ne moremo popolnoma ničesar očitati, ker je delovala popolnoma v elementu. Čeprav s plesnega vidika to ni bil nek presežek, bi se od nje lahko precej naučili celo profesionalni plesalci. Alenka je pravi performer, ki razume komunikacijo tako z gledalci v studiu kot s kamero. Sodniki so jo v nasprotju z Ilko Štuhec ocenili po enakih kriterijih kot tekmovalce v šovu in ji dodelili 26 točk. Alenko Godec bi tudi jaz z veseljem gledala v prihodnji seriji kot tekmovalko, ampak tukaj se morajo tudi producenti malo zamisliti, kam želijo odpeljati zadevo. Predstavljam si, da ko izbirajo in ‘nagovarjajo’ zvezde slovenske estrade, vsaj približno razložijo kandidatom in kandidatkam, kakšen je koncept oddaje. Verjetno omenjajo ples v paru oziroma tako imenovani ‘Ballroom Dancing’, po naše dvoranski ples, ter dve osnovni disciplini: standardne in latinskoameriške plese. Tudi jaz sem sprejela povabilo za pisanje komentarjev na temo oddaje s predpostavko, da bo oddaja slonela na plesnih nastopih v standardnih in latinskoameriških plesih. Poleg desetih plesov, ki v ta koncept sodijo, se morajo pari spoprijeti še s salso, charlestonom in argentinskim tangom, tako kot imajo to v originalni BBC-jevi oddaji. Pri tekmovalnih plesih obstajajo tudi popolnoma jasna pravila. Sodniki v originalni verziji strogo kaznujejo prepovedane dvige in odbijajo točke zaradi preveč taktov brez plesne drže ali fizičnega kontakta. No, pri nas je v nasprotju z originalom vse popolnoma ohlapno, saj očitno ni nobenih pravil. Edino pravilo je, da morajo pari plesati na tisto glasbo, ki jim jo producenti izberejo, in da se morajo držati predpisane teme. V zadnji oddaji, pri kateri so morali plesalci upodobiti ikonični ples ali gibe, se niti ni vedelo, kateri ples naj bi to bil. Nekateri so dobili celo tako nalogo, da plesnega partnerja niti ne bi potrebovali in bi ga lahko uporabili samo kot koreografa oziroma mentorja. Razen Mateja (Krajcerja, op. u.), ki je plesal z Ivico (Vergan, op. u.) sambo na Macareno, in Gorke (Berden, op. u.) ter Andreja (Rebule, op. u.), ki sta plesala tango iz muzikala Chicago, je bilo v celi oddaji zelo malo plesanja v paru. Ravno te dni sem se pogovarjala z nekaterimi kolegi sodniki o tem, kako serija Zvezde plešejo pri njih vpliva na popularizacijo plesa. Italijanski sodnik je menil, da so šli pri njih tako stran od plesanja v paru, da ljudi že skoraj bolj odbija gledanje oddaje kot pa vabi v plesne šole. Povedal mi je, da zaradi dovoljenih dvigov in drugih pol akrobatskih prvin ples med ljudmi izgublja privlačnost in se zato bojijo tudi sami poskusiti. Šov točke pa tako niso bile tisto, kar naj bi spodbudilo ljudi, da bi večkrat zaplesali tudi sami.
Povzetek zgoraj napisanega je torej, da je ta oddaja popolnoma sama sebi namen. Cilji so ustvariti nekaj, kar bo pritegnilo čim širše množice ljudi, da se z gledanostjo dvigne cena oglasov, za povrhu pa ‘pokasira’ na glasovih, ki so, kot veste, pri nas mnogo dražji kot v tujini. In še ocene posameznih nastopov:
Gašper Rifelj in Maja Geršak
Gašper (Rifelj, op. u.) in Maja (Geršak, op. u.) sta plesala na ‘Smooth Criminal’ Michaela Jacksona. Gašper je zelo dobro koordiniran in ni imel težav naštudirati precej Michaelovih kultnih gibov. Ker se lahko na to glasbo pleše ča ča ča, bi ga bilo lahko več, predvsem več bi lahko plesala eden z drugim. Ker pač nista, Maja v tej točki skorajda ni bila potrebna. Lahko bi jo oblekli v moškega in bi bila pač ‘eden’ ob ‘back-up’ plesalcev.
Dejan Krajnc in Jagoda Batagelj
Dejan (Krajnc, op. u.) in Jagoda (Batagelj, op. u.) sta dobila ‘Footloose’, ki naj bi bil jive. Točka je bila simpatična in tudi Dejan ni bil videti zelo neroden. Na trenutke se je kar dobro sprostil, in če bi bilo še malo več jivea, bi bil to zelo soliden nastop.
Rebeka Dremelj in Tomaž Šter
Rebeka (Dremelj, op. u.) je dobila nalogo uprizoriti nekaj ikoničnih gibov Beyoncée iz videospota ‘Single Ladies’, kar ji je kar dobro uspelo v prvih nekaj taktih, potem je bila proti koncu vedno manj prepričljiva. Spet se sprašujem, kaj je bila tukaj Tomaževa (Šter, op. u.) vloga, saj sta bili dve dodatni plesalki bolj v ospredju kot on. Strinjam se z Ladovo (Bizovičar, op. u.) oceno, da Rebeka veliko bolje funkcionira solo kot pa v paru. To sicer velja za večino začetnikov, saj je za uspešno plesanje s partnerjem potrebno nenehno sodelovanje in natančno ter subtilno branje signalov in namigov, ki pridejo od partnerja. Ključna beseda tukaj je ‘subtilno’, kar pa ni ravno Rebekina značilnost.
Ivica Vergan in Matej Krajcer
Ivica (Vergan, op. u.) in Matej (Krajcer, op. u.) sta plesala Macareno, ples iz zgodnjih devetdesetih let. Do tega trenutka oddaje je bil to prvi ples, pri katerem ni bilo v ospredju plesanje ‘side by side’ oziroma eden ob drugem in solo. Matej je uporabil kombinacijo salse in sambe, da je lahko kar čim več plesal z Ivico. Ivica je vidno uživala in je delovala sproščeno, kar gre seveda zasluga Matejevi popolni pozornosti in dobremu vodstvu.
Gorka Berden in Andrej Rebula
Gorka (Berden, op. u.)  in Andrej (Rebula, op. u.) sta plesala tango iz muzikala Chicago. Gorka je imela spet priložnost pokazati svoje čudovite noge, ki niso le lepo oblikovane, ampak jih punca tudi zelo dobro uporablja pri odrivih. Zelo zahtevna koreografija, ki pa Gorki ni predstavljala večjih vidnih težav, zato je zasluženo dobila najvišje ocene te serije do tega trenutka (31) in celo prvo devetko.
Sanja Modrič in Miha Vodičar
Sanja (Modrić, op. u.) se je spoprijela z Madonno in njenim ikoničnim videospotom za pesem Vogue. Sama sem v času, ko je prišel ven ta spot, naredila skupinsko točko, ki mi je ostala v zelo dobrem spominu, in mislim, da je bila ena najboljših skupinskih točk, kar sem jih naredila v letih, ko sem vodila šov sekcijo pri Kazini. Plesalci so z njo najprej nastopili na Modnem bazarju, potem pa še na evropskem prvenstvu v šov plesu na Madžarskem, kjer so bili odlični peti. Razumem Sanjino in Mihovo (Vodičar, op. u.) frustracijo pri pripravi plesnega nastopa na temo poziranja, saj je ključnega pomena za dobro poziranje koordinacija. Ker ta ples ni temeljil na enem od znanih plesnih ritmov, je bilo treba naštudirati vsak korak, vsak gib in pri tem prikazati natančnost. Sanja se je solidno spopadla z izzivom, ocene sodnikov pa so jo postavile na dno lestvice. Očitno so imeli zanjo višja pričakovanja.
Werner Brozović in Gordana Grandošek Whiddon
Werner (Brozović, op. u.) in Gordana (Grandošek Whiddon, op. u.) sta svoj zadnji ples v oddaji plesala na ‘Jailhouse Rock’ Elvisa Presleyja. Werner se žal ni uspel preobraziti ne v Elvisa ne v Rickyja Martina, kot si je zaželel na začetku serije, je pa kljub temu drugi seriji pustil nek pečat in uspel pritegnil pred zaslone mnogo svojih oboževalcev. Gordana je dobro opravila svojo nalogo mentorice in jo bomo nedvomno gledali tudi v nadaljnjih serijah, če bodo.
Natalija Gros in Miha Perat (Foto: POP TV)
Natalija (Gros, op. u.) in Miha (Perat, op. u.); kakšna dobra poteza, da sta bila na vrsti zadnja, saj je bila ta točka vrhunec vsega videnega v tej seriji do zdaj. Res, da tudi tu ni bilo predpisanega ritma. Točka je temeljile na videospotu ‘Chandellier’ pevke Sie. V bistvu je bil to izrazni ples, ki je iz Natalije potegnil več, kot si je sama predstavljala, da je možno. Kdorkoli je zaslužen za pripravo te točke (Miha Perat, Miha Krušič …?), kapo dol! Rekorden seštevek točk (33) s kar dvema deveticama, osmico in Andrejevo (Škufca, op. u.) sedmico je napovedal, da bomo v prihodnje pričakovali od njiju še več.
Zelo iskreno upam, da je bil ta teden – za nekatere zelo zahteven in skoraj na robu obupa, za druge pa osvobajajoč in emocionalno intenziven –, le intermezzo in da se bo serija vrnila v utečeni in pričakovani format, pri katerem bomo imeli priložnost videti več pravih standardnih in latinskoameriških plesov.

View Gallery 10 Photos