Vabljeni na baletni večer pred TV-zaslone

Petar Đorčevski v predstavi Veliki Gatsby koreografa Lea Mujića (foto: Darja Štravs Tisu)

Pogovor s Petrom Đorčevskim, vodjo ljubljanskega baleta po pooblastilu ravnatelja, o tem, kaj prinaša čas po koroni, ko niso pozabili na gledalce.

Petar, pozdrav, in zdajle, ko se že malo svita luč na koncu tunela, nam zaupaj, kako si preživljal ta dva meseca karantene, ko si praktično z baletno ekipo tik pred koncem vaj moral odpovedati premieri baleta Gusar. Kaj vse se je dogajalo, oz. kaj se ni dogajalo?
Na začetku je bilo kar težko, nisem vedel, kaj zdaj, kako naprej. Ampak sam se se odločil izkoristiti čas najbolje, kar je možno, pogledati malo nazaj in ustvariti načrte za naprej.
Predstave Gusar nismo odpovedali, samo ustavili proces in čakamo na ponovno vrnitev v baletno dvorano in da lahko nadaljujemo z delom.

Baletna solistka Nina Noč je vadila v domači dnevni sobi; na koncertu bo plesala pas de deux s Filipom Viljušičem.

Kako si sam skrbel za kondicijo, kaj si svetoval baletni ekipi?
Lahko me vprašaš, česa nisem počel (smeh). Seveda ker smo baletniki precej odvisni od baletne dvorane, smo morali iskati različne načine in se poskusiti prilagoditi na prostor, s katerim razpolagamo (kuhinja, dnevna soba, vrt …) Plesalce sem trudil čim bolj motivirati, seveda vsak se je na to situacijo odzval drugače, tako da sem se trudil z njimi čim več osebno kontaktirati.

Rita Pollacchi bo plesala Elegijo, pas de deux iz Labodjega jezera s Kentom Yamamotom. (Foto: Darja Štravs Tisu)

Zdaj se počasi vračate v baletno dvorano, kajne? Kdaj, kdo in kako začnete s treningi?
Vsi smo tako veseli, da se počasi vse vrača v normalo in da bomo tudi mi prišli nazaj v našo hišo, balet zelo trpi in vsak dan šteje. V malih skupinah bomo začeli že zdaj ta teden in bomo počasi, postopoma začenjali s treningi in pripravami za nove izzive.

Gostja Maia Makhateli prihaja iz Holandskega narodnega gledališča v Amsterdamu. (Foto: Martynas Aleksa)

V sredo, 3. junija, pa kar hitro organizirate koncert brez občinstva na odru gledališča. Zaupaj nam vse, kaj se bo dogajalo?
Baletni koncert z naslovom Nismo pozabili na vas smo pripravili skupaj baletni plesalci SNG Opera in balet Ljubljana in Društvo baletnih umetnikov Slovenije. Na našem odru bo v sredo ob 20.00 z neposrednim prenosom na drugem programu TV Slovenija.
Tudi ljubljanska operno-baletna hiša je med epidemijo morala zapreti svoja vrata. Ampak to nas ni ustavilo, da ne bi delali naprej in balet pripeljali na povsem drugo raven. Vemo, da naši dragi obiskovalci niso pozabili na nas, zato jim s koncertom sporočamo, da tudi mi niso pozabili nanje. Ker bo po koncu epidemije verjetno preteklo še kar nekaj časa, preden bodo javne prireditve v zaprtih prostorih s številnejšim občinstvom dovoljene, bodo baletni plesalci SNG Opere in baleta Ljubljana in Društva baletnih umetnikov Slovenije nastopili v neposrednem televizijskem prenosu. Koncert je sestavljen iz odlomkov najbolj priljubljenih baletnih predstav in bodo plesali najboljši slovenski baletni plesalci s posebno gostjo, prvakinjo Maio Makhateli, ki bo prvič plesala na Slovenskem.

Petar Đorčevski in Maia Makhateli na prvi vaji za sredin koncert; Romeo in Julija v koreografiji Tomaža Rodeta (foto: Darja Štravs Tisu)

Maia je trenutno ena od najboljših balerin na svetu in smo veseli, da bo plesala na našem odru za vas. (Ekskluzivni intervju z Maio si lahko preberete tukaj https://www.paradaplesa.si/?s=maia+makhateli+)

Premiera Gusarja je bila odpovedana oziroma premaknjena na jesenski termin, ki pa še ni določen.

Slišim tudi, da je večji načrt postaviti premiero že omenjenega Gusarja na oder ljubljanskih Križank v okviru Ljubljana festivala. Je res, kaj nam lahko poveš o tem?
Zamisel je res bila, a smo premiero premaknili na jesenski termin.

Petar Đorčevski poskuša baletne kolege vrniti v stanje pred korono. (Foto: Lea Slapar)

Kaj nam prinašajo tile drugačni časi, kako jih ti doživljaš, pogled na svet in baletni svet bo drugačen, kajne?
Bomo se definitivno moral prilagoditi in naučiti živeti novo realnost, kaj vse nam prinaša prihodnost, je negotovo, ampak smo pripravljeni na vse. Operno-baletna umetnost je večna in se bomo skupaj borili naprej.