Spopad. Profiji v boju z amaterji s pomočjo Erika Bukovnika

Plesalci agencije Selected s Klemnom Slakonjo v šovu Je bella cesta.

Še en poskus združitve najboljših plesalcev modernih plesov v Sloveniji je projekt Erika Bukovnika, koreografa in plesalca ter idejnega vodje agencije Selected, ki je uradno začela svojo pot z lansiranjem spletne strani www.selected.si, in sicer 30. oktobra 2013. Prvi zametki agencije Selected so se začeli s sodelovanjem v oddaji Zadetek v petek na komercialni televiziji TV3 Medias pod vodstvom Klemna Slakonje in se nadaljuje v oddaji Je bella cesta. Močno upam, da mu projekt uspe! Preberite si intervju.

Erik Bukovnik je po odhodu iz skupine Maestro ustanovil prvo agencijo za plesalce pri nas.

Zakaj si se odločil za ta korak ? Ali res misliš, da v Sloveniji potrebujemo takšno agencijo?
Agencija je bila ustanovljena z razlogom, da kvalitetnim plesalcem zagotavlja delo tako doma kot v tujini, ne glede na to, iz katerega kluba ali skupine prihajajo. Mnogokrat se dogaja, da delo dobivajo samo plesalci enega kluba, ostalim plesalcem pa je delo na določenih projektih onemogočeno. Naš namen je predvsem profesionalizacija slovenskega plesnega ustvarjanja in možnost “izvoza” slovenskih plesalcev v tujino kot vrhunskega slovenskega proizvoda. Tam je delo plesalca namreč precej bolj cenjeno kot doma. Prav tako pa je v zadnjem času pri nas opaziti velik porast amaterskih “plesnih” skupin, ki s svojimi honorarji zbijajo ceno profesionalnim plesalcem. Naš cilj je naročnikom prikazati razliko med amaterskim in profesionalnim delom in s tem poskrbeti, da delo ponovno prevzamejo plesalci, ki vsako leto v svoje izobraževanje in napredek vložijo veliko časa in denarja.  
Plesalec Žiga Sotlar (levo) je s pomočjo Erika Bukovnika dobil angažma na Eurosongu.
V tujini ima vsaka agencija avdicijo in je v marsikatero težko priti. Ali je v tvoji agenciji lahko vsakdo?
Res je. V tujini je v marsikatero agencijo vstop omogočen samo izbranim plesalcem in je dokaj težko priti v njihovo bazo. Agencija Selected pa trenutno ponuja možnost vpisa vsem plesalcem in artistom povezanim s profesionalnim plesnim izvajanjem, saj želimo, da ima vsak posameznik možnost dokazovanja primernosti za ponujeno delo.
Zakaj potemtakem Selected?
Želimo razviti sistem avdicij za posamezne projekte in delo ponuditi samo izbranim plesalcem, ki so s predstavitvijo dokazali, da so primerni za opravljanje projekta. Z izborom tako naročniku ponudimo samo najkvalitetnejše in najustreznejše plesalce.
Kolikšno je povpraševanje po naročilih? Ali si zadovoljen s trenutnim stanjem?
Povpraševanje po delu se je v času recesije dokaj zmanjšalo, vendar se obrača na bolje. Glede poslovanja sem trenutno precej zadovoljen, predvsem glede na kratek obstoj agencije. Bo pa potrebno še precej dela, predvsem na področju brandinga in navajanja tako naročnikov kot izvajalcev na ta sistem.
Kaj lahko tvoja agencija nudi naročnikom in kaj plesalcem, ki so del nje?
Agencija Selected naročnikom nudi vrhunske plesalce in plesne kreacije izdelane na podlagi njihovih želja in vizije podjetja, ki ga predstavljajo. Za vsakega naročnika posebej izberemo plesalce in pripravimo plesno točko, ki je potem ne izvajamo za druge naročnike. Ponujamo jim tudi možnost sodelovanja pri izboru artistov. Plesalcem pa predvsem možnost dobrega plačila za opravljen projekt, možnost cenejšega izobraževanja, ki bo organizirano s strani Agencije Selected. Eden od pomembnejših dejavnikov pa je zagotovo trženje plesalcev v tujini, česar do sedaj v Sloveniji še nismo zasledili.
Verjetno se honorarji med seboj razlikujejo, pa vendar me zanima, kakšen bi po tvojem moral biti honorar za plesalca?
Honorarji se razlikujejo predvsem glede na želje posameznih naročil. Sam sicer menim, da bi minimalna cena vrhunskega plesalca na nastop morala znašati od 150 evrov dalje, vendar se trenutne cene gibljejo okoli 100 evrov. Prej manj kot več. Obstaja pa precej ponudb med 30 in 50 evrov, česar pa glede na kvaliteto plesalcev, ki jih ponujamo, ne moremo sprejeti.
Koliko odstotkov ostane tebi?
Glede procentov sem se odločil, da je marža, ki jo vzame agencija za posredovanje dela, 20 odstotkov. V primeru, da agencija dobi plačilo za organizacijo castinga, se marži odpovemo.
Tako si Erik Bukovnik želi, da bi agencija Selected postala ena od najboljših "entertainment" podjetij v regiji, mi pa, da migitalke ne bodo več zbijale cene profesionalnim plesalcem, ker dejstvo je, da še preden pevci vstanejo s kavča, plesalci že vsi veseli skačejo po odru.