Kaja Lin Jagodič Avguštin s projektom Širši prostor in soustvarjalcem in soplesalcem Janom Maroltom ponovno navdušuje občinstvo!
Koreografinja, pedagoginja in plesalka Kaja Lin Jagodič Avguštin že tretjič sodeluje z Plesnim teatrom Ljubljana (PTL), tudi polni njihovo gledališko dvorano s svojimi najnovejšimi plesnimi uprizoritvami v lastni produkciji in produkciji PTL. Prvič je steklo sodelovanje s PTL ob predstavi Odtujenost (maj 2022), ko se je Kaja Lin, mlada mamica odločila, za svoj novi kreativni ciklus. Nato je lani oktobra sledila njena vihrava plesna poetika: Orbit-a, o Njej – čuvarki doma, in Njemu- večnemu popotniku, v soustvarjalnem duetu skupaj z Mickaelom Marsom Rivièro. In kot pravijo v tretje gre rado; in je Kaja Lin Jagodič Avguštin znova presenetila na odru PTL, z novo premiero (4.11.) Širši prostor / Broader Space. Njen umetniški credo ji ni dal miru, v svojo koreografijo pa je vtisnila ne ravno prijazen pečat človeške čudi, ki se zazna na vseh širinah in potencah v času ter prostoru, tako nekoč, kot sedaj.
Kaja Lin Jagodič Avguštin je ena tistih plesnih umetnic, ki se je gradila s plesom že od malega, najprej kot otrok v skupini jazz baleta ter hip hopa, svojo učno plesno pot pa zaključila (2009) na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana (KGBL). Tudi v tem času je opozorila nase, saj je že v svoji učni dobi nastopala na prireditvah Društva baletnih umetnikov Slovenije (DBUS) ter sodelovala v programih SNG Opera in balet Ljubljana. Na generacijskih tekmovanjih OPUS1 JSKD RS je še posebej prišla do izraza njena moč ustvarjalnosti, ki jo je večkrat okronala z najvišjimi odličji. Po zaključku srednje baletne šole se je napotila v Izrael, kjer je kot pripravnica plesala v teatru Kibutz Contemporary Dance Company II, leto kasneje pa se je zaposlila. V Izraelu je plesala v različnih plesnih skupinah vse do leta 2014, ena teh je bila tudi Excellence Program Batsheva Dance Company. Zapustila je Izrael in se je čez leto dni zaposlila kot solistka v italijanskem gledališču ImPerfect Dancers. V tem svojem aktivnem mednarodnem plesnem delovanju, se je občasno vračala v Slovenijo ter sodelovala v projektih Kjara´s Dance Project, MN Dance Company, v projektu Druga stran Matjaža Fariča in z Lutkovnim gledališčem Ljubljana. V zadnjem času se posveča tudi pedagogiki, kajti poučuje ples in koreografijo na Akademiji za ples Alma Mater Europaea, priložnostno tudi na delavnicah JSKD RS.
Oder predstave Širši prostor, je v nasprotju z naslovom, razdeljen na dve polovici vzdolž odra s črno ne ravno črto, ampak dozdevno voluminozno linijo, v ozadju pa sta postavljena glasbena inštrumenta: bobni in bas. Nato se na odru opazi še dve postavi, kot bi bili zlepljeni vsaka na svoji polovici odra: Ona na levi in On na desni strani mejne črte. Najprej pomisliš, da gre za nadaljevanje njenega zadnjega projekta Orbit-a, ki sta ga soustvarjala in odigrala s francoskim koreografom Mickaelom Marsom Riviero, ki tudi tokrat sodeluje v njenem novem projektu, vendar kot direktor giba ter umetniški svetovalec. Nov plesalec in soustvarjalec, ki ga je Kaja Lin povabila, k svojem novem projektu, je Jan Marolt plesalec urbanih plesnih stilov, ki je bil v ospredju že v koreografsko dramski uprizoritvi Maše Kagao Knez: S samimi samotami obdana samota. Ob avtorski glasbi ter izvedbi glasbenikov Blaža Celarca in Žige Goloba, se prične gibalni utrip dueta, vsakega na svoji strani odra, ampak prikritih pogledov onstran svoje zamejitve. Odzivata se na glasbo, improvizirata in vzbujata spontano gibanje, ki ob oblikovanju svetlobe in tehnike Janka Ovna, pridobi mistično odrsko noto; za dramaturgijo je poskrbela Urša Adamič, in kostumografijo Suzana Krapež Ermers.
Njuno začetno gibanje jasno ukaže,da se zapletate v medsebojni boj, ko tako eden, kot drugi preizkušata osebne (raz)zamejitve, in z malim gibkim preigravanjem uporno posegata po mejnem prostoru onega drugega. Ona je v svojih gibalnih amplitudah silovita in resna, medtem ko on snuje simpatično burlesko gibkih izzivov, se zabava, poigrava, ter napada, vendarle z enakim namenom: kdo bo koga nadigral. Njun bojeviti odnos se sčasoma dramsko zapleta v tolikšni meri, da se sprevrže v boje širših razmerij, ki pripeljejo do razpada mejne črte. In ko mejna črta nima več osvajalske privlačnosti, se Ona povleče, On pa odigra sceno z oblačenjem črnih suknjičev, in to eden za drugim ter eden na drugega; vseh tistih, ki so na sceni služili za oblikovanje mejne črte, bilo pa jih več kot trideset. Utrinki oblačenja suknjičev kar burijo misli, ko se v slikovitih gibkih vsebinah pobiranja in oblačenja suknjičev raznolikih velikosti, na svoj način pobira še On. Ko se vprašaš; ali so to vsa tista možna leta izgub in bolečin, ki so bila potrebna za končni nastop neke nove situacije? Teža in volumen Njegovega novega oblačila (navlake suknjičev) mladeniško postavo preoblikuje v zajetno obilje (preteklih) let, kar nepričakovano pripelje do nove situacije, ki se v koreografiji izkaže kot novi mirovni tok. In se suknjiči en za drugim hitrostno luščijo s telesa, in ko bremena odpadejo, nastopi čas za nov duet plesnega skladja.
Plesna predstava Širši prostor gledalcu ne ponuja samo profesionalno plesno barvitost ampak tudi svojevrstno kreativno zlitje glasbe in giba. Je dramsko zaokrožena oblika, ki da slutiti težavne turbulence aktualnega časa. Saj tako kot je v malem, se odseva tudi v velikem in obratno, kar se v koreografiji logično zaključi z novim medsebojnim odnosom in v prid življenju.
Želim vsem obilje plesa v novem letu 2025, tudi čim manj bremen! Naj bo leto 2025 lahkotno in veselo, tako kot je v širinah sfer zadonel tekst Gregorja Strniše Zemlja pleše (song Mojmir Sepe, 1962)!