Šempetrski dvojec Nastja Bremec in Michal Rynia. Perfektno plesno poletje.

Michal Rynia in Nastja Bremec na delavnicah Plesnega poletja. (foto:Aneja&Nastja Črnigoj)

Plesno poletje v Šempetru pri Gorici je več kot uspešno zaključeno, in to na Bevkovem trgu v lepo urejenem urbano-promenadnem ambientu v središču Nove Gorice. Vreme pa kot naročeno, sonce in nebo melirano z belimi oblački, ko pa se je krepko čez 20. uro že stemnilo, so se prižgali reflektorji in plesno veselje se je začelo.

Plesna tla in sto sedežev pa je že prej in za generalko pripravila celotna ekipa plesalcev ter staršev, ki ves čas in vseh teh trinajst let skupno podpirajo svoje šempetrsko Plesno poletje, čeprav so nekatere generacije že prerasle tiste svoje čase poletnega plesanja. Sedeži so bili povsem zasedeni, tudi skoraj toliko stojišč, pa še bi se naštelo gledalcev v bližnjih kavarnah, ki so premikali stole bližje odru. Večja plesna tla bi bila zelo dobrodošla, pa kaj ko ni pravega posluha s strani naših kulturnih instanc za to umetniško plesno središče, ki povezuje Severno Primorsko in Italijo. Tudi prometna vozlišča so dostopna in odprta svetu, saj je vse potrebno v neposredni bližini, ceste, železnice in letališča, zato ni čudno, da je vsako leto vse več tečajnikov, letos so prišli kar v maksimalnem številu, bilo jih je 170, prispeli pa iz Avstrije, Hrvaške, Nemčije, Srbije, iz raznih krajev Slovenije, in številni seveda tudi iz Italije.
… Michal Rynia in Nastja Bremec, gonilni sili Plesnega poletja …
Nastopilo jih ni 170, ker so že zadnji  vadbeni dan prihajali starši in so za vikend odhajali domov, tako da so plesna tla lahko letos nudila še dovolj prostran oder za ples, seveda tudi ob pravšnjih koreografskih postavitvah plesnih učiteljev. Plesni dogodek, ki nosi naslov Odmev barvitih ritmov, je vodil moderator Peter Szabo, znano ime novogoriških odrov in prevajalskih krogov, ki je še posebej poudaril pomen M&N Dance Company in plesnega studia, ki ga v Novi Gorici vodita Nastja Bremec in Michal Rynia za ta del naše domovine, ustvarila sta že in postavila novo generacijo plesalcev ter mentorjev, tudi svoja plesna in koreografska vrata na široko odprla svetu, tako da na njuno vabilo prihajajo prestižna imena mednarodne plesne scene, celo prek oceanov iz daljne Japonske in ZDA … Zaključna prireditev Plesnega poletja, Odmev barvitih ritmov, je potekala v dveh delih, najprej so se predstavili tečajniki v koreografijah barvitih plesnih zvrsti, potem pa še njihovi pedagogi ter koreografi po vrstnem redu, tako kot so potekale plesne delavnice. In delavnice so tekle od jutranjih ur pa do večerne teme, z vmesnimi kratkimi desetminutnimi premori za oddih, torej vsak dan od 9. ure pa do 21.30.
… Petar Đorčevski …
In tako kot na vajah je tudi večerno plesno vzdušje odprl klasični balet pod vodstvom vedno nasmejanega in optimističnega Petra Đorčevskega, ki ga je njegova skupina več kot 20 plesalcev stilno in v tako kratkem času tudi prijetno obvladala, koreografija v ritmu čardaša in Brahmsov Madžarski ples No. 5 pa dali tudi pravšnji vzgon drži ter poletu skokov. " … če bi bili naši učitelji tako lepi in vedno nasmejani, bi se tudi v šoli veliko raje učili," je bilo slišati najstniški komentar v zaodrju ob vseh pohvalah klasične izvedbe.
… Tjaša Bucik …

Otroci pa so sicer vidno zasvojeni s hiphopom, tako plesom kot ritmi, mlada plesalka in koreografinja Tjaša Bucik/M&N Dance Company pa jih je igrivo uvajala v to plesno sceno in kar hrabro postavila na oder, ko je vsak zaplesal tisto, kar ima najraje, njihovi kratki plesni utrinki pa bili  prisrčno zaobjeti v igrivo otroško celoto. Mednarodno ime modernega jazza/modern jazz, Kate Jablonski, se je v Šempetru ustavila le za tri dni, v svojem edinem prostem terminu ter postavila kratki, vendar zahtevni koreografski jazz utrip, ki ga je njena skupina pridno vadila in ubrano nastopila.
… Kate Jablonski …
Kate je nadomestila koreografinja in plesalka sodobne ter mednarodne scene, Hrvatica Maša Kolar, ki je naslednje tri dni ali v šestih šolskih urah svojo skupino vpeljala v kontakte talnih oblik in telesnega vzvalovanja, ob izbrani glasbi: Selva de Mar-Indio Hindu, pa jih še dodatno vpeljala v svoj  koreografsko glasbeni "free style".
… Maša Kolar …
V plesnem stilu modern, širokih pozicij in plastičnega telesnega gnetenja, z zelo razgibanimi linijami rok in nog, tudi v hitrostih časa je dodobra ogrevala ter raztegovala mlada telesa znana pedagoginja in koreografinja Erika Silgoner, skupaj s svojim asistentom Antoninom Filardom, ki je svoj čas že gradila plesalce v Šempetru v poletnih sezonah 2004–2008. Za ta večer pa postavila  zanimivo koreografijo v treh korakih, ali kot so jo v treh jezikih napovedali trije njeni plesalci: To je eksperiment …, in je prvi korak potekal v tišini liričnega sola ekspresivne Tjaše Bucik, drugi korak je napovedal plesni trio, malo skupino zahtevnih ritmov, ko je trio preletaval oder, kot bi ga nosil veter, v tretjem koraku pa je nastopila še velika skupina, velikih gibalnih amplitud in moči. Erika Silgoner je tako v plesni prostor vnesla novi in poučni koreografski dih, ko ples ne sledi samo glasbi, ampak je lahko dovolj izrazen tudi v tihoti telesne ekspresije. Veliko in številčno  presežno skupino svojih  tečajnikov, ki bi že samo stoje povsem zapolnila plesna tla, sta Nastja in Mychal domiselno koreografsko razvrščala in v svojem plesnem stilu modern fusion postavila v aktualni čas mobilne izolacije ter neštetih "selfijev", tudi dodobra razgibala in seveda navdušila s plesno kompozicijo gibalnega presenečenja, v odlični izvedbi solistov in skupinskih grupacij, popestreno s sceno mobilnih vložkov, ko so utripale lučke in bliskavice njihovih "pametnih telefonov" in so se bliskale barvite poslikave.
… Enej in Žiga Jurečič/EZ Twins …
Prvi del se je zaključil s presežkom treh hiphop stilov, v koreografskih utrinkih pouličnih hitrosti in poslikav koreografa Bama Martina, v svojstvenih gibalnih manipulacijah koreografskega tandema Eneja in Žige Jurečiča/EZ Twins, ko so njihovi tečajniki kar drseli po odru, in Japonke Aye Hasegawe, ko je navdušena mladost njene skupine kar  poskakovala in odskakovala od tal. Hiphop delavnice so potekale v treh zaporednih terminih popoldansko-večernih ur, sledila pa jim je kar velika skupina mladih tečajnikov, torej celih šest zaporednih šolskih ur. Za dodatno posebnost pa sta poskrbela Enej in Žiga, ko sta vadbo na plesnih tleh vodila kar v lepi in domači slovenščini, tudi prevodi mladim tujim plesalcem niso bili nič kaj potrebni, saj so brez besed in prizadevno sledili njunem vadbenem poteku, sicer tudi vsi ne obvladajo angleščine in ne italijanščine, ali še manj nemščine, kot se je dalo zaslediti.
… Aye Hesegawa …
Ne le plesni, ampak tudi glasbeni ritmi, ki so se tega večera razlegali po središču Nove Gorice, so bili prav gotovo barviti: Music by AGF, J. Cole, Snap-oops up, Johny Cash, Destiny´s Child Jampin´, Jampin´, Quinn, Nils Frahm Hammers, Sing ED … Vsi nastopajoči pa so navduševali s  plesno prezenco, skupinsko usklajenostjo, tudi s podobo plesne urejenosti, primerno predstavitvi na odru, torej so bili usklajeni, prisrčni in očarljivi.
V drugem delu programa pa so v avtorskih koreografskih utrinkih nastopili še pedagogi oziroma tisti, ki so do konca lahko ostali na 13. Plesnem poletju, nastopili pa : kot prvi Petar Đorčevski, Tjaša Bucik, Maša Kolar in Aye Hasegawa, v duetih pa še: Erika Silgoner in Antonino Filardo, EZ Twins, ter Michal Rynina & Nastja Bremec, to pa je bila zares paša za oči, ki je gledalcem odpirala ventile navdušenja, in to po vsakem posameznem nastopu.
Ob tako dobro pripravljenem plesnem programu so bili zadovoljni prav vsi, koreografi in učitelji, nasmejani plesalci in gledalci. Simpatična Aye je kar žarela in vsa nasmejana zaupala, da stiska pesti v upanju, da bo drugo leto spet povabljena, tako jo je navdušilo vzdušje Plesnega poletja in ta neverjetni mladostni plesni elan. Mychal in Nastja pa sta se že naslednji dan napotila na Sicilijo na nove plesne delavnice, oktobra pa ju že čaka gostovanje na plesnem festivalu na Poljskem, v mestu Tarnon, kamor sta povabljena s svojo predstavo Urbane zgodbe, ki ima za seboj že šest repriz in jo pričakujejo še nova gostovanja, prvo kar v Sežani v sklopu gledališkega abonmajskega programa.
Mladi plesalci niso le vadili, ampak se preizkušali tudi v lastnih koreografskih miniaturah v četrtkovem Plesnem poletu – 20. avgusta ob 21. 30. Neverjetno, koliko gibalnega elana in energije je v teh mladih telesih, ki so po vseh vajah zmogli še samostojni nastop, in seveda tudi lastne predpriprave za ta dogodek. Med osmimi nastopajočimi so učitelji izbrali štiri nagrajence, ki bodo na 14. Plesnem poletju pridobili dodatne ugodnosti, in jih je kar sedem tekmovalo v zvrsti hiphopa z lastno plesno miniaturo, zmagala pa Asja Jakopič, ne le zavoljo perfektne izvedbe, ampak tudi za tiso nekaj več, ko je svojem plesu dodala še dialog, zabavno noto jezikanja sama s seboj; nagrada pa brezplačno odprto sodelovanje na 14. Plesnem poletju na vseh delavnicah.
… (foto: Aneja in Nastja Črnigoj, Fabris Šulin in Vanja Colja)
Drugo nagrado in dve brezplačni plesni tehniki po lastni izbiri si je priborila zadnja nastopajoča, Lana Bauman, tretjo pa simpatični in vsestransko umetniško nadarjen Luka  Vodopivec, ki ima možnost izbire ene plesne tehnike v prihodnjem plesnem poletju. Tretja nagrada je bila dodeljena še osemnajstletni Italijanki Noemi Tagliaferri za njen zrelo zastavljen avtorski solo iz zvrsti moderna. Učitelji so si bili enotni, ko niso niti pomislili, da bodo odločitve tako težke, in se je vsak posamezni nastop  premleval in premleval, ko pa so se tudi vsi dobro pripravili in simpatično zaplesali lastne postavitve. Za popestritev tega programa sta poskrbeli dvojčici Aneja in Nastja Črnigoj, sicer državni prvakinji v zvrsti orientalskega plesa male in velike  formacije, pa tudi nosilki mednarodnih nagrad. V pestrosti barvitosti ritmov in sodobnih hitrosti je njun ples deloval kot pomirjevalni obliž za dušo, ki so ga navdušeno pozdravili tudi najmlajši, ne samo zrele generacije, ko sta se zlivali v mehkobi telesnega valovanja in ženske miline ob meditativni orientalsko obarvani glasbi.
Na koncu koncev vedno pride slovo, in glasno mladostno žuborenje ob neštetih objemih je bil najboljši barometer za odlično, pa čeprav resno delovno vzdušje in že nestrpno pričakovanje novega šempetrskega Plesnega poletja.

View Gallery 12 Photos