Sebastijan Vodlan. Na našem festivalu je dobrodošel vsak, ki ima rad ples!

Vabljeni na Lukčev plesni parket (foto: Studio Girafon)

Pogovor s Sebastijanom Vodlanom, ki že šestič organizira mednarodni plesni festival Master Dance Festival

Pozdravljen, Sebastijan, in prepričana sem, da nekaj dni po novem letu nadaljuješ pripravljalno akcijo na mednarodni festival Master Dance Festival. Nam za uvod lahko poveš, od kod zamisel za festival in kateri je po vrsti? Po mojih arhivih je nekje peti, ampak ti veš seveda bolje …
Pozdravljena. En mesec nas loči od festivala Master Dance Festival – Lukec Open, in drži, priprave so že v polnem teku in tudi med prazniki so bile misli usmerjene v pripravo tega plesnega spektakla, ki bo potekal od 7. do 9. februarja v Brežicah. Sam sem se še kot tekmovalec prvič srečal s plesnim festivalom, ko sta Jadran Živkovič in Fiona Johnson Kocjančič pripravljala plesni festival v Sloveniji. Že takrat je bilo vedno užitek nastopati na teh dogodkih, saj so vedno potekali v sproščenem vzdušju, prinašali so posebne nagrade, in najpomembneje – vsi sodelujoči so bili vedno veseli in dobre volje, ne glede na dosežen rezultat.

Luka in Sebastijan v Ameriki leta 2010

Leta 2010 sva se z bratom Lukom kot tekmovalca udeležila tudi dveh festivalov v Ameriki. V Providencu sva sodelovala na festivalu Headliners, v Orlandu pa na American Dance Awards. Omenjena festivala sta bila zame res posebno doživetje, enkratna atmosfera, izjemna kakovost nastopajočih in odlična organizacija na visoki ravni. Z nama je bil takrat tudi oče Dušan in nekako smo bili vsi trije složni, da želimo nekaj podobnega narediti tudi pri nas v Sloveniji. Seveda takšne stvari ne moreš narediti kar čez noč in potrebnih je bilo še nekaj let, da je zamisel dokončno dozorela. V tem času smo se z našimi plesalci udeleževali različnih plesnih festivalov v regiji in eden je vedno pustil poseben pečat ter nam bil vzor pri pripravi našega festivala, in sicer je to festival World Dance Trophy, ki je tradicionalno potekal v mesecu marcu v Lignanu v Italiji. To so bile nekako glavne smernice, ki so določile zasnovo našega festivala, ki je svojo premiero doživel leta 2015 in bo letos potekal že šestič zapored.

(foto: Studio Girafon)

Kakšna pa je najbolj očitna razlika med festivalom in recimo tistimi klasičnimi tekmovanji, ki ji prirejata Plesna zveza Slovenije in posledično Mednarodna plesna zveza IDO?
Na to ima vsak trener in posledično njegovi plesalci drugačen pogled. Vedno pride do burnih razprav zagovornikov enih in drugih plesnih dogodkov. Sam sem prepričan, da s festivali ne morejo nadomestiti tekmovanj pod okriljem nacionalne panožne zveze, saj gre za uradna tekmovanja, s katerimi gojimo ples predvsem kot šport. Na drugi strani se s plesnimi festivali želimo v čim večji meri izogniti besedi tekmovanje in ponuditi plesalcem drugačno izkušnjo od uradnih tekmovanj. Predvsem se potrudimo dogodek pripraviti na visoki organizacijski ravni, sredstva iz štartnine se namenijo za dodane vrednosti, ki jih na klasičnih tekmovanjih po navadi ni. Lahko bi rekli, da s plesnimi festivali gojimo ples kot umetnost in kulturo.

Okoli tega se krešejo namreč različna mnenja, pa nam zaupaj, kako ti gledaš na vse skupaj, zakaj se pojavlja vse več festivalov, nad katerimi ste vse bolj in bolj navdušeni, in vse več je ‘godrnajanja’ nad IDO tekmami, ki pa kljub vsemu veljajo za uradna tekmovanja?
Res je, vsak ima svoje mnenje o tej temi, in kjerkoli se pojavi razprava o tem, je ta včasih kar precej ‘na nož’. Ne dvomim, da bo tudi pod tem člankom padla kakšna podobna debata. Uradna tekmovanja pod okriljem PZS in IDO so za tiste, ki jemljejo ples kot šport, želijo tekmovati in graditi svojo športno plesno kariero ter predstavljati Slovenijo na uradnih prvenstvih v tujini. S tem ni nič narobe in marsikdo v tem uživa ter v tem vidi bistvo svojega plesnega udejstvovanja. Za udejstvovanje na uradnih tekmovanjih mora plesalec ali skupina doseči neko kakovostno raven, če se želi kosati za vrhunske rezultate. Za to so potrebne tudi izkušnje, in kakovostne izkušnje lahko plesalci nabirajo na plesnih festivalih. Na plesnem festivalu, kot ga organiziramo mi, dejansko ne tekmuješ s preostalimi v svoji kategoriji, ampak sodniki ocenijo tvoj nastop v primerjavi z neko perfekcijo plesnega nastopa. To je ena od bistvenih razlik med tekmovanjem in festivalom. Vse več trenerjev, ki svoje plesalce pripelje na festival, počasi to začenja razumeti, in pomembno je, da to tudi svojim plesalcem znajo razložiti, saj potem sam dogodek bistveno drugače dojemajo tudi plesalci. Vse to omogoča odlično atmosfero na plesnih festivalih in zaradi tega se pojavlja vse več festivalov in prav tako se udeležba na njih povečuje. V Sloveniji imamo poleg našega še dva festivala z enakim poslanstvom in enakim sodniškim sistemom, in to sta v marcu Libero Dance Fest in v maju Rolly Dance Open. Za ‘godrnjanje’ nad sistemom uradnih tekmovanj so krivi tisti, ki skrbijo za sistem tekmovanja, saj se po mojem mnenju prepočasi prilagajajo novostim, željam in potrebam tistih, ki se tekmovanj udeležujejo.

V čem je posebnost tvojega/vašega festival, ki se bo odvijal med 7. in 9. februarjem v športni dvorani v Brežicah?
Ena od posebnosti festivala je gotovo sodniški sistem, ki se bistveno razlikuje od tistega, ki smo ga vajeni na klasičnih tekmovanjih. Kot smo že omenili, ne gre za primerjalno sojenje med koreografijami, ampak za primerjavo nastopajoče koreografije s perfekcijo plesnega nastopa. Sodniki ocenjujejo pet parametrov z ocenami od 1 do 10. Parametri so: tehnika, muzikalnost, interpretacija, koreografija in splošni vtis. Za čim optimalnejši rezultat se pri vsakem parametru brišeta najvišja in najnižja sodniška ocena. Sodniški sistem je v osnovi zasnoval Jadran Živkovič in se je uporabljal že takrat na njegovem festivalu, prav tako je isti sistem ocenjevanja bil na festivalu v Lignanu. Jadran nam ga je odstopil tudi za naš festival in v teh letih, odkar pripravljamo naš festival, smo ga še dodatno izpopolnili in ga v lanskem letu spravili tudi v programsko obliko, tako da so sodniške liste zamenjale tablice s vso pripadajočo programsko opremo. Skupaj s programerjem Blažem Peterlinom sva ustvarila Festis, programsko rešitev za organizatorje plesnih festivalov in tekmovanj, in tako smo v lanskem letu s pomočjo Festisa pripravili kar sedem plesnih festivalov v Sloveniji in na Hrvaškem. Programska rešitev zajema prijavno aplikacijo, ki je dostopna na spletni strani http://www.festis.dance, izračun rezultatov na dogodku, objavo rezultatov in preostale pripadajoče storitve. Ena od pomembnih stvari, ki sva jo implementirala v sistem, je, da lahko sodniki poleg oddanih ocen vpišejo tudi kratek komentar za vsako točko ter na tak način sporočijo trenerjem in plesalcem kakšno pohvalo ali konstruktivno kritiko. Rešitev je prejela precej pohval in seveda ne počivava na tem, ampak že ustvarjava nove prilagodljive sodniške sisteme, po katerih se je pojavilo povpraševanje, in tako se bomo lahko prilagodili posameznim organizatorjem plesnih festivalov, ki imajo zamisli o svojih sodniških sistemih.


Druga posebnost našega festivala pa je, da bodo letos prvič za vse sodelujoče plesalce na voljo brezplačne plesne delavnice, ki jih bodo vodili priznani učitelji in koreografi, ki bodo tudi sodili na festivalu.

Lanska sodniška zasedba

Če sodim po razpisu, so prijave možne do 17. januarja, ste široko odprti ne glede na klubsko, nacionalno pripadnost, ne glede na plesni stil. Koliko plesalcev pričakuješ in privlačne so verjetno tudi denarne nagrade?
Prijave na naš festival so odprte do petka, 17. januarja 2020. Res je, gre za popolnoma odprt plesni dogodek, ki poteka pod lastnimi pravili. Sodelujejo lahko plesalci različnih klubov in šol, ne glede na pripadnost nacionalnim in mednarodnim plesnim zvezam. Na našem festivalu je dobrodošel prav vsak, ki ima rad ples, ne glede na stopnjo znanja. Za sodelovanje na festivalu plesalci ne potrebujejo registracije pri kateri od plesnih ali drugih zvez. V letošnjem letu pričakujemo več kot 1500 nastopajočih iz več kot 70 različnih klubov in šol ter vsaj iz desetih različnih držav. Prijavljeni in napovedani so že plesalci iz Hrvaške, Avstrije, Madžarske, Srbije, Črne Gore, Makedonije, Bolgarije, Ukrajine in seveda Slovenije.


V rednem delu festivala bo vsak nastopajoči za svoj nastop prejel medaljo in diplomo s številom točk, ki jih je prejel za svoj nastop. Za pridih tekmovalnosti na festivalih pa vedno poskrbijo gala večeri. Letos pripravljamo kar štiri gala tekmovanja, kjer bomo tudi podelili finančne nagrade v višini 5000 evrov. Novost na plesnih festivalih bo gotovo gala večer za starostno kategorijo baby, mini in otroci, kjer se bo za praktične nagrade potegovalo 12 najboljših koreografij v teh starostnih kategorijah. Imeli bomo tudi gala tekmovanje za soliste, pare/trie ter veliko gala tekmovanje skupin in formacij, kjer bo zmagovalec domov odnesel denarno nagrado v višini 1500 evrov.

Azra Selimanovič v moderatorskem elementu

Kljub temu bo torej tekmovanje; zaupaj nam sodniško zasedbo, voditeljica pa verjetno ostaja Azra Selimanovič, za katero se zdi, da je rojena za to funkcijo.
Pri sestavi sodniške ekipe sledim zamisli, da imamo pestro sestavo sodnikov iz različnih plesnih zvrsti. V sodniški ekipi si želim imeti večino takšnih sodnikov, ki so še vedno aktivni, so plesalci, učitelji, koreografi, obvladajo svojo plesno zvrst in lahko imajo s plesalci tudi kakšno plesno delavnico. Z velikim veseljem v letošnji sestavi pozdravljamo gosta iz Amerike, in sicer Anthonyja in Talio Sugarmann, ki sta v svetu hip-hopa poznana pod vzdevkom Ant & Tal in širita znanje tako imenovanega Chicago Footworka po vsem svetu. Med sodniki bo letos tudi Davor Worda Čiković iz Hrvaške, ki je nedavno s svojo ekipo plesalcev Transform Crew osvojil hrvaški Supertalent. Iz Srbije prihajata Velibor Kersmanović in Aleksandar Alijević, iz Bolgarije Milena Nalbantova, iz Črne gore Jovica Nikolić in še kdo. Dobro pa se zavedam, da za vrhunske strokovnjake ni treba iti daleč in seveda so del sodniške ekipe tudi Slovenci. Letos so to Anja Moderndorfer, Michal Rynia in seveda naš očka Dušan Vodlan. Seveda dogodek ne more biti na visoki ravni, če nima odličnega moderatorja. Od leta 2015 je z nami Azra Selimanovič, ki je gotovo zaslužna, da festival poteka v odlični atmosferi, in seveda bo tako tudi letos. Oba z Azro imava ogromno izkušenj z organizacijo in dobro veva, kako se pripravi dogodek na vrhunski ravni, zato je sodelovanje z njo vedno odlično.

(foto: Studio Girafon)

Zakaj torej priti v Brežice in preživeti kulturni vikend pri vas?
Datum letos sovpada s slovenskim kulturnim praznikom, in kaj bi lahko lepšega na ta dan počeli kot to, da se kulturno udejstvujemo ter se predamo čarom in lepotam plesa. Obljubljamo odlično atmosfero v enkratnem ambientu z odlično sceno, ozvočenjem, razsvetljavo in vsem, kar sodi k takšnemu dogodku. Nastopajoči boste lahko sodelovali na brezplačnih delavnicah, ki jih bodo za vas pripravili naši sodniki, najboljši pa boste domov lahko odnesli tudi kakšno denarno nagrado, ki jo boste, upamo, porabili za vaša nadaljnja plesna udejstvovanja.

Sebastijan in Luka nekoč na tekmovalnem parketu

Pri projektu pomaga gotovo vsa tvoja plešoča družina; oče Dušan, brat Luka, žena, predvidevam … Kaj pa se dogaja z Vodlan Brothers, kot sem vaju pred leti poimenovala vaju z Lukom. Še kdaj zaplešeta oz. zastepata?
Tako je, takšnega projekta ni možno speljati brez podpore družine in preostale ekipe. Vsak ima svoje naloge in področje, za katerega skrbi, saj je lahko le tako projekt na koncu izpeljan po načrtu. Vsi smo vpeti v organizacijo in prihodnji mesec bo v večji meri posvečen izključno temu dogodku. Vodlan Brothers še vedno obstajata in delata 100 na uro, no, ne več s step čeveljci, ampak skupaj z roko v roki v Plesnem klubu Lukec, kjer pod streho združujemo okoli 800 parov plešočih nog. Luka vodi programe v vrtcih, šolah, ima pod okriljem nekaj hip-hop skupin ter uči standardne in latinskoameriške plese, jaz pa prav tako vodim programe na šolah, poučujem step, družabne plese ter skrbim za preostale organizacijsko strokovne stvari v klubu. Složna, kot v step čevljih, sva tudi tukaj in zato smo vsi lahko ponosni na našo veliko posavsko plesno družino.

Hvala in vse dobro v letu 2020 želim!
Tudi jaz tebi. Hvala.