V Kulturnem domu Izola je bila 17. decembra na sporedu nova premiera Kulturno umetniškega društva Erato z naslovom Rojstvo, ki je že šesta po vrsti, odkar je njihova predsednica Vesna Stojnić ustanovila novo plesno umetniško društvo v Izoli. Ime Erato je povzeto pa po muzi ljubezenske poezije v grški mitologiji, ki jo običajno predstavljajo z liro v rokah in je ena od devetih muz, ki so spremljale ter navdihovale boga Apolona. In Erato je tudi pravšnje ime za vse ljubitelje plesne umetnosti, ki vse bolj prevladujejo na slovenskih ter mednarodnih odrih. O tem, da ima plesna umetnost tudi v Izoli že usidrane korenine, je pričala kar polna dvorana tamkajšnjega kulturnega doma izolskih gledalcev, ki zvesto sledijo plesnim odrskim dogodkom svojega mesta, tudi tistim na preostalih naših obalnih prizoriščih. …
V Izoli je sodobni ples prisoten že triintrideset deset let, ko je Lilijana Ujčič leta 1983 začela s prvimi produkcijami Plesnega studia LAI, ob njenih učnih programih, koreografskih in mentorskih uspešnih prijemih pa so zrasle cele generacije izolskih plesalcev. Omenjena koreografinja, mentorica in pedagoginja pripada zadnji generaciji koprske baletne šole, ki sta jo ustanovila koreografa, plesna učitelja in pedagoga Stanislav Hiti in Vuka Kumar Hiti, vsekakor zaslužna za baletno in sodobno plesno dediščino v Slovenskem primorju, ko njuni učenci svoje pridobljeno plesno znanje še naprej uspešno prenašajo na nove plesne rodove, tako v Kopru kot v Portorožu, Piranu in Izoli. Kar nekaj plesalcev iz PS LAI se je napotilo po lastnih plesnih poteh, tudi onstran slovenskih meja, nekateri med njimi pa so aktivirali KUD Erato. V Izoli ni ravno lahko priti do primernih vadbenih prostorov za ples, tako da si le-te Erato deli z drugimi društvi, in to prav v Kulturnem domu Izola. Do tega žal prihaja, ker plesna vadba in udejstvovanje zahtevata primerne prostorske kvadrature, možno je, da v občini Izola nimajo dovolj tovrstnih prostorov ali pa da občinski možje nimajo dovolj posluha za plesno vadbo in ustvarjalnost mladih izolskih generacij. Dejansko škoda, ko podatki kažejo na nenehno rast povpraševanja mladih po plesnih tehnikah tudi v Izoli. …
Rojstvo je predstava estetskih plesnih linij in ekspresije, ki so jih poustvarile koreografinje in nastopajoče plesalke, ki so ob rojstvu svojih otrok kot srečne mamice doživljale tudi lastno plesno preobrazbo. In je Rojstvo tudi njihov nov koreografski pogled na plesne poljane ženskih mehkih ter čutnih gibov, kjer prevladujejo razpotegnjene telesne linije, lepota izraznih rok in nežnost dotikov. V spremnem tekstu so o predstavi zapisale, da odkrivajo žensko izvorno naravo, ki jih sili, da spoštujejo svoje telo, prisluhnejo svoji notranjosti in negujejo žensko dušo ter še dodale: "Rojstvo, to je nov začetek v ciklu mnogih začetkov in vsakič je poseben in edinstven." …
Predstava se lirično začne v poltemi v skupinski improvizaciji: v zvoku in temi ter ob zvočni improvizaciji Milve Kocjančič, ko zadonijo še globine zvočnega gonga. Na odru so razstavljeni viseči beli baloni, v poltemi pa se senčijo ubrane plesne linije plesalk, ki z belimi baloni v rokah oblikujejo skladne skupinske poslikave. Je koreografija slikovite bele idile v objemu gibalnega optimizma, je ples senc in rojstvo svetlobe. Potem so sledili plesi vedrine in pričakovanj, se zvrstili v desetih koreografskih miniaturah, ki so se med seboj prelivajoče tudi povezovale, tako da je predstava bila videti kot valovita celota, kjer so zaplesale in soustvarjale pedagoginje ter koreografinje: Nika Pegan, Ingrid Gregorič, Ema Weixler, Nina Grmovšek Seljak, Eva Tancer, Ana Petrovska, Damjana Stojnić Golja, Monika Godec in Vesna Stojnić.
V avtorskem solo plesu je Vesna Stojnić zavela svoj spodbudni ples Nova pot, ga tudi plemenitila ob poeziji Milve Kocjančič z istim naslovom, medtem ko sta v avtorskem duetu Po poti na novo vzvalovali Ema Weixler in Nina Grmovšek Seljak, ki je v nekoliko drugačni obliki in v naslovu (Po) Poti osmišljenja bil izbran tudi v festivalski program Živa 2016. …
Na naši Obali in v zamejstvu je plesna vrata na široko odpiral pedagog in koreograf Fred Lassere s svojo skupino Slovenski plesni projekt, v predstavi novega plesnega rojstva Erato skupine pa je bil avtor plesnega sola Vdih v izvedbi Eve Tancer. Njihov nekdanji soplesalec Tomaž Simatović, ki je s plesnimi koraki začel ravno v Izoli, je po končani SEAD plesni akademiji v Salzburgu tam tudi ostal, kjer deluje kot pedagog in koreograf, za Rojstvo pa je prispeval koreografijo V pričakovanju, da se zgodi, ko Ema Weixler, Nina G.Seljak in Eva Tancer zaplešejo novorojena pričakovanja in se ob koncu zgodi pričakovani trenutek.
Tržačanka, plesalka, pedagoginja in koreografinja Daša Grgič je zelo aktivna in ustvarjalna tako na oni kot na naši strani meje, saj se jo srečuje na vseh večjih plesnih dogodkih na Primorskem in je za predstavo Rojstvo pripravila zanimivo koreografijo Flowater, kjer so zaplesale in soustvarjale Vesna Stojnić, Ana Petrovska, Ema Weixler in Nika Pegan. Šum morja in peščena obala pričarata valovanje morskih valov in morje je tudi zibelka življenja na Zemlji. Koreografske plesne linije posegajo po vrhovih, tako kot morje vzvalovi ob plimi, in se ravnajo s tlemi kot valovi v času oseke, ko na odru in v svetlobi valovi plesna iluzija življenjskega skladja v vodnem mediju. … (foto: Jaka)
K plesni in glasbeni harmoniji je prispevala Nina G. Seljak s koreografsko miniaturo Hormonija, ki je tekla ob glasbi v živo in v izvedbi pevke Aleksandre Čermelj ter glasbenika Lenarta Krečiča, ko se ples in gibi fluidno zlivajo z glasbo ter se skladje izlije po odru kot voda iz plastenke. Omenjena mlada pevka izrednega vokala je skupaj z glasbenikom poustvarila še vzdušje uspavanke, tudi zapela in zaigrala spevno Uspavanko.
Na sceni, v kotu je ves čas vidna mala steklena piramida, ki dobi svoj pomen v koreografiji Ane Petrovski Vez med nama, v izvedbi in soustvarjanju Ane Petrovski in Eme Weixler, ko se v njej senči novi prebivalec in se kujejo starševske vezi. K predstavi so prispevali tudi: Nino Filipin, Matej Pevec (scenografija), Danijel Urdih (oblikovanje luči), Dragoljub Savič (grafična podoba in video), Mariella Carboni Majerič ( izdelava kostumov), Armin Majern (tonski tehnik), Nino Filipin (likovno delo). Kostumi plesalk so plesno vihrali v odtenkih sivo-bele barve in v skladju z njihovimi željami, iluzijami ter razmišljanju o rojstvu. V povsem vsakdanjih barvah in oblačilih pa so se plesalke Erato skupine združile na koncu še v koreografiji Pripovedovanje Nike Pegan in Ingrid Gregorič, ko v gibalnih ritmih oživi še ženski klepet in ko ima vsaka med njimi še svoj kratek plesni monolog.
Ob koncu je sledil obilen aplavz, tudi veseli ritual, ko so očetje, babice in še kdo pripeljali plesnim mamicam še njihove malčke na oder, tako da so se pokloni kar stežka zaključili.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.