Nadarjenost in ustvarjalnost v novi plesni dvorani

Srednja vzgojiteljska šola in Gimnazija Ljubljana / SVŠGL je v letu 2014 pridobila novo plesno in gledališko dvorano na Kardeljevi ploščadi 28A,  nove učilnice, kabinete ter knjižnico v prostorih Gradbene poklicne in srednje šole (SGGOŠ), in to ob uspešnem prizadevanju in plodnem delovanju njihovega ravnatelja Alojza Pluška. V dvorani, ki je hkrati velika učilnica za praktični pouk plesa in gledališča, se lahko na tribunah zbere 150 gledalcev, ob dodatnih sedežih pa jih je lahko že 200. Tako je za Bežigradom nastalo novo gledališko prizorišče, urediti je potrebno garderobe in še kaj, da bo kompletno ter dostopno vzgoji in kulturi. SVŠGL je letos v novih prostorih uprizorila že prvo šolsko produkcijo. Ta čast je pripadla dramsko gledališki smeri, kjer v tem šolskem letu tudi prvič pristopajo k maturi; saj so minula že štiri leta, odkar je oddelek zasnovan.  To je tudi smer, kjer se je vpis močno povečal, zanimanje glede na sprejem učencev pa potrojilo, trenutno je na tej smeri 110 dijakov, ki so svojo letošnjo produkcijo posvetili maturitetnem literarnem besedilu.

Prejšnji teden je sledila nova premierna uprizoritev  SVGŠL v produkciji šole in Emanata, in sicer gimnazijskega programa za sodobni ples,  naslov pa  Nevidno telo prostora. Plesno izhodišče za Nevidno telo prostora je bila knjiga francoske avtorice Laurence Louppe, ki je v slovenskem prevodu prvič izšla leta 2012, naslov knjige pa Poetika sodobnega plesa, in torej še ena povezava literature z učnimi vsebinami, poučno, zanimivo in pohvalno. Tako kot smo že navajeni, je vsaka nova Pred-premiera znova tudi na novo postavljeno slovo in zaključek od še enega šolskega leta, letošnja pa se je vsebinsko in oblikovno spogledovala z gibalno abstrakcijo telesa in skupine, kjer je četrti letnik v zavetih duetih, tercetih odigral domiselno povezovalno vlogo ter efektno odplesal svoje kompozicijske preplete gibalnega snovanja, dotikov in prijateljevanja.
… 4. letnik …
Spored je tekel v 7 skicah, v katerih so se predstavili učenci vseh štirih plešočih letnikov, poleg že plesno osvobojenega 4.H pa je v pomoč priskočil tudi gledališko dramski  4.H, na koncu pa z združenimi močni in dobro osolila svoj zaključni šov v slovo od ljubih pedagogov, mentorjev in koreografov Maje Delak, Mojce Dimec, Nine Fajdige, Vite Osojnik, Sinje Ožbolt, Špele Repar, Petre Pikalo, Dušana Teropšiča, Urške Vohar, Kaje Lorenci in Nataše Tovirac. V prvi skici ob Sklepanju pokov se je znašel 4.H sodobnega plesa v sestavi: Nika Ajdnik, Neva Bedenik, Anamaria Klanjšček, Maja Koražija, Alja Lackovič, Mojca Lukan, Petra Peček, Julija Pečnikar, Jana Repovž, Julija Šuštar in Karin Vrtar, ko so si v ogrevalnih  ciklusih dovolili sprostitve-poke kihanja, kašljanja … Glasba in glasbena oprema je prispevek Matjaža Predaniča in Luke Prinčiča, dramaturgija Andreje Kopač, kostumografija Urške Recar, za oblikovanje svetlobe je poskrbela Urška Vohar, video Ane Čigon pa posredoval postulate plesne umetnosti, plesno urejene pričeske so oblikovali v Srednji frizerski šoli Ljubljana, fotografije obelodanila SŠDF – Srednja šola za oblikovanje in fotografijo, tiskovino pa uredila Tanja Radež. Trenutki plesno fizičnih zmogljivosti in notranji nadzor v izkazovanju zunanjih gibalnih oblik v segmentu poimenovanem Zmogljivost je iskrila  gledališko dramska četvorka močnejšega spola 4.H: Vid Merlak, Timotej Novaković, Gal Oblak in Matej Zemljič, izstopal pa v svoji gibalni pojavnosti plesalec 3.H  Žigan Kranjčan.
… 3. letnik …
Uvodni začetki, potrebni za vsako pripravo na kakršnokoli plesno zrcaljenje, so se nadaljevali s produkcijskimi predstavitvami letnikov in medsebojnimi prostorskimi prepleti. Če množica dela in misli isto, je veliko, največje telo, je sledila najava skupinskega nastopa 1.H in zaplesala urejena skupina štirinajstih deklet: Špela Dobrovoljc, Klara Drnovšek Solina, Živa Kadunc, Ana Klančar, Terezija Kos, Pia Kušar, Veronika Markoja, Leja Messec, Maruša Odar, Nikita Omerzu, Pia Praček, Maša Radi, Nika Smiljanič in Tjaša Šuligoj.
…1. letnik …
Urbana koreografska zasnova je docela zaobjela urbani gledališki prostor, ga delila na premočrtne oblike kratkih poševnic in diagonal, zavela po prostorskih daljicah ter vrtinčila v premikajočih se lepljivih gručah. Premišljena prostorska konstrukcija tudi dobre izvedbe v odličnih postavitvah plesalk je tista plesna energija, ki vedno buri gledalce; spomnimo se samo slavnostnih mitingov, zletov in drugih plesno množičnih zborovskih izvedb. Čestitke novi in spodbudni gimnazijski plesni skupini, ki je znala strumno in odločno zaznamovati prostor s svojo izvedbo, prisotnostjo in koncentracijo, po konceptu ter mentorskem vodstvu Vite Osojnik.
… 2. letnik …
Iz voda skupne usmerjenosti in gibalnih zaznav je na oder izplavala plesna signatura Človek v telesu, telo v plesu, ali skupina 2.H v predstavitvi individualnih telesnih zmožnosti ter osebnostnih vzgibov, ki so v danih trenutkih zasenčili skupne gibalne manire pod vodstvom mentorjev: Sinje Ožbolt, Dušana Teropšiča in Nine Fajdiga, zaplesale pa: Gaja Drekonja, Zala Erznožnik Podreka, Jerneja Fekonja, Kaja Ferenc, Natja Hahn, Manja Kovač, Tajda Kužner, Maja Medved, Nika Murtič, Neža Nusdorfer Černe, Iza Pantar, Bela Pikalo, Lara Rifl, Zoya Segmeister Martini in Petra Slokan.
… 3. letnik …
Veliki individualisti in plesalci zagnanih idej 3.H so nevidno telo prostora zapolnili in vidno zaznamovali s svojimi telesi ter gibalnimi izzivi plesnih oblik sola, akcij in reakcij, s pogledi in gibalnimi utripi v produkcijski kompoziciji Približevanje, pod mentorskim vodstvom Maje Delak in Urške Vohar. Junak in junakinje pa na odru vedrili v gibalnih atrakcijah, med drugim tudi v igri pogovora s prsti: Agata Anžur, Žana Babnik, Neja Drašler, Teja Drobnik, Kristina Drole, Aksinia Gushchina, Urška Hočevar, Tihe Ivnik, Sara Janašković, Olivera Mlašinović, Lara Ostan Vejrup, Tamara Unetić, Meta Zgonec in Žigan Kranjčan, ki si je vzel zagon in se izkazal v širinah svoje fizične identitete ingibalnih ritmov, s svojim hrbtom pa izrisal krajino mišičnega utripa po lastnih vzorcih, ki so spominjali tudi na buto plesni hrbet, seveda brez bele zasnove in kar na natur kožni barvi. Barvitim kostumom in zabavnim plesnim utripom 3.H so se pridružili še igralci in plesalke 4.H, ki so se izpostavljali v duhoviti mimiki, posamezne dele telesa manekensko razkazovali in osvajali simpatije avditorija ter se zanosno vrivali med gledalce na tribuni. Razvejan zabavni utrip mladosti, ki si je dala duška in je stekla pod mentorstvom Petre Pikalo.
… 4. letnik …
Novo formulo učnih uspehov in maturitetnega zaključka 95/6 SVGŠL(MBSP)>4.H=! so na odru obelodanile maturantke 4.H v zapisanem besedilu ( ali v prevodu številk) gledališkega lista: "V boju za obstoj, in pomanjkanju časa, se ozri nazaj in premisli…vdihni, poglej, levo nazaj in desno naprej, naredi dva nihaja. Pleši. Ti znaš," pripravile pa jih mentorici Vita Osojnik in Nina Fajdiga. Tik pred zrelostnim izpitom je individualni plesni utrip ta prave izvedbe povsem v ospredju, druženje pa se izpostavi v hitrostih medsebojnih zvez, nenehnih odhodih, prihodih in povezavah. Z njimi in v spomin se na odru pridružijo še vsi ostali letniki, prostorsko praznino ogrne sožitje medgeneracijskega toka, oznanijo pa v skupni skici Organismo Mundi Alias Corpus Antomius, kot organizem živečega sistema organov: "/…/ funkcionalna organizacija žive materije, ki se odziva na dražljaje iz okolja, raste, se razvija …"  O izkušnjah svojih gimnazijskih plesnih let se 4.H v gledališkem listu za povrh še pesniško izpove: "Ozri se nazaj, definiraj! Prevrti nazaj, naprej ne gre, pade večer, še glasba umre."
No, in konec na koncu ni bil zaključek letošnje gimnazijske plesne produkcije, piko na i je domiselno in v stilu TV-šovov ter evrovizijskih tekmovanj  zasnoval 4.H, žirija in napovedovalke pa iz kuvert med tremi kandidati svetovnih lestvic ter oskarjevcev izbrali vedno znova svoje mentorje in jih nagradili z medvedki – pliškoti, v igri besed pliško-pluško pa za dobro organizacijo medvedka podarili tudi ravnatelju šole. Na njihovih manekenskih pohodih po pogrnjeni rdeči preprogi ni primanjkovalo skoparjenja v besednih domislicah ali v prispodobah zvezdniških nastopov in v  izkazovanju osebnostne nadarjenosti – ustvarjalnosti.
… 2. letnik …
Nova edicija Pred-premiere ´14, Nevidno telo prostora, je povsem vidno in prijetno prevetrila ter zapolnila nov plesni in odrski prostor SVŠGL, Dvorano 28A na Kardeljevi ploščadi 28A. In da so z novo prireditvijo na novo zrasla njihova plesna krila, kaže že nov projekt Na mestu drugje, in sicer  25. marca, ko je na sporedu prva mednarodna izmenjava dveh sorodnih srednjih šol Prage in Ljubljane v izvedbah njihovih plesalcev. Kaj šele bo, če se prazen prostor bližnje livade ob Dvorani 28A željno in možno zapolni s plesno hišico, ki tam nekje čaka na svoje sidranje. 
… (foto: Nada Žgank)
                                                    

View Gallery 10 Photos