Kar tri koreografije so bile na sporedu ta večer iz serije mladih koreografov (8:tension). Na odru teatra Odeon sta uprizorjeni dve deli: Never Live Twice/Nikoli ne živiš dvakrat dvajsetletne Zeine Hanna, rojene v Bejrutu in delujoče v Berlinu, ter Apnea, koreografa in plesalca iz Čila, Rodriga Sobarza De Larraechea, ki je nastajala na Nizozemskem, kjer je plesalec svoje plesno šolanje tudi nadgrajeval. …
Na odru teatra Spielhaus pa je v pozni 23. uri predstavljen še solistični performans Heteronomous Male/Moški drugačnih zakonov, avtorja in plesalca Michaela Turinskyja iz Avstrije. Je performans, ki se dotika telesne ujetosti ob rojstvu novega člana človeškega rodu moškega spola, ko je novorojenček istočasno še otrok in obenem že zaznamovana osebnost z normami odraslega sveta. V čutno oblikovanem plesnem solu je Michael sočasno resen in ironičen, ko raziskuje, pogojuje in identificira stanja onstran svojih življenjskih norm. … predstava Never Live Twice/Nikoli ne živiš dvakrat dvajsetletne Zeine Hanna …
Medtem ko so na odru Spielhaus teatra uprizoritve planirano potekale, se je pri Odeon teatru zatikalo oziroma simpatično mladostno in moderno improviziralo. Oder Odeona je bil tokrat razdeljen na dva dela. V sprednjem delu je bilo postavljenih nekaj vrst klopi, za njimi pa je neprozorna bela zavesa delila drugi del odra in dvorane. V prvem delu naj bi Zeina Hanna predstavila svoj polurni performans Never Live Twice (od 19.00 do 19.30), kot je sledilo na gledališkem listu. Simpatična mlada avtorica performansa in videoprojekcije Zeina Hanna je ljubeznivo posredovala, da bo prvi del njene uprizoritve trajal 40 minut (dejansko pa je 50 minut), in kdor bi želel gledati še drugi del, bo dobrodošel po enournem zaključku predstave Apnea ter le tako doživel smiselni zaključek njene stvaritve, ko njena celotna uprizoritev potrebuje vsaj uro in pol časa. …
Never live Twice je video likovna instalacija, ki steče v nekaj minutni videoprojekciji tihožitja plesalke Emmanuelle Santos ob klavirju in šumu zvoka ter govornega posnetka kultne osebnosti sodobne književnosti, ameriškega pesnika in pisatelja Charlesa Bukowskega (1920-1994), ko počasi in razločno bere svoje delo iz leta 1962 Run with the Hunted. Ko se je video zaključil, je Zeina začela s senčenjem posamičnih delcev na videoprojekciji, ki jo je po svoji izbiri zaustavljala kot sliko na belem projekcijskem zaslonu in si delce senčenja izbirala po določenem ključu. Da se ne bi le gledalo to njeno več desetminutno trajajoče senčenje najprej s črno barvo potem še z belo, se je gledalec lahko osredotočal tudi na poduk pisateljevega branja. Zabava s senčenjem bo pozneje ob premikanju videoposnetkov pripomogla k novim likovnim vtisom, ki nastopijo z dodajanjem črtkanih linij in odebelitev na projekcijskem platnu. Celotna scena me je spomnila na igrivo otroško pobarvanko, in ničkoliko črtkanih poslikav ter s svinčnikom osenčenih slik časopisnih strani, ki so največkrat nastajale tekom uspavalnih ur sestankovanja in monotonega poslušanja. …
Zeina Hanna v gledališkem listu obrazloži, da je njen performans spoj umetnosti in znanja, ki daje gledalcu možnost svobodnega odločanja – gibanja, saj ga ne sidra v gledališkem prostoru, ko lahko svobodno odhaja, prihaja, se sprehaja med uprizoritvijo. Vse navedeno je res, za kratek in zanimivo izpostavljen video je bilo potrebno znanje, ravno tako za pisateljevo pisanje kakor tudi za kratko, vendar dokaj kompaktno koreografsko postavitev ter plesalkino izvedbo, pravzaprav le pojmovanje umetnosti v razpršeni celoti uprizoritve ni nekam jasno zastavljeno, prej bi rekla, da je performans Never Live Twice obstal na poziciji iskanj in raziskovanj mlade performerke. … Rodrigo Sobarzo De Larraeche v Apnei …
Le nekaj korakov premika in je Rodrigo Sobarzo De Larraechea lahko začel s svojo rudarsko uprizoritvijo Apnea – beseda pojmuje suspenzijo ekstremnih pogojev dihanja – zastojev. Na drugi strani plastičnega zastora je na belih plesnih tleh postavljena vibracijska naprava – prozorna suspenzija, ob njej pa pesek na belem podstavku, ki ga počasi ročno tare performer Sobarzo in ob tem pospešuje ter gravira tonske vibracije, ki delujejo kot zvok valovanj velikih razsežnosti, močnega vetra, ali zvok, ki vodi do možne eksplozije (pomislila sem na veliki pok), ravno takrat pa akter Rodrigo s folijo prekrije vibracijsko celico in zvok se pri tem poglobi, očitno je dosegel želeno moč ter glasnost. Sledi druga faza njegovega delavnega procesa, ko črno prst preprosto lopata na vibracijsko napravico, udarci padajoče prsti pa dodajo še svoje vibracijske globine, ob procesnem dogajanju na odru se sprožajo tudi zračna valovanja, ki obdajajo prostor. Avtor se s performansom Apnea miselno spopada z vizijo suspenzije vesoljnega diha, istočasno pa s to preprosto tehnologijo in naravnim peskanjem predstavi podzemne moči vode, ki v zemeljskih plasteh delujejo in poustvarjajo tudi nebrušene kamnine – kristale. Pomen vodne sile pri vseobsežnem ustvarjanju je Rodrigo v svojih razmišljanjih in tehnoloških poizkusih pedagoško zanimivo ter znanstveno enostavno razgalil na odrski sceni brez besed, in v naravi svojih delavnih gibov. …
Vsem, ki se želijo uriti, razgibavati in nadgraditi svoje plesno telesne sposobnosti, je letos na festivalu Impulstanz ponujenih 210 plesnih delavnic, ki so dnevno med celim festivalskim mesečnim dogajanjem potekale od 8.30 pa do 20. ure v trajanju ure in četrt ter bile na razpolago začetnikom, profesionalcem, otrokom, populaciji zrelih letih in bodočim koreografom. Tako je v organizaciji Impulstanza ter tima pod vodstvom Ria Rutzingerja steklo pestro plesno in delovno vzdušje ob široki ponudbi različnih gibalnih in plesnih zvrsti: hip-hop, modern, jazz, balet, sodobne plesne tehnike, yoga, improvizacija, popularni plesi raznih narodov, thai chi in aktualne tehnike urjenja, oblikovanja ter zdravljenja telesa, organizirane so tudi glasbene delavnice. Med predstavljeno množico pedagogov je opazno ime našega koreografa, pedagoga in plesalca Mateja Kejžarja, ki tretji festivalski teden dvakrat dnevno vodi sodobno plesno delavnico za začetnike.
Plesni festival ImPulsTanz je zrasel v največji evropski festival in se izkazal kot dobro organiziran povezovalni festival raznolikih plesnih poljan.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.