Koprodukcije na plesnih odrih so postale že skoraj edina možna realizacija v današnjem finančno precej okrnjenem plesnem svetu. Tako sta prišla na idejo o združitvi moči tudi umetniški vodja graškega baleta Darrel Toulon in mariborski baletni šef Edward Clug. Double Bill, ki ga bosta koreografa premierno izvedla v Mariboru, ima naslov Meeting Maribor, svoj krst pa je doživel že lani na eksperimentalnem odru Opere Graz le za nekaj sto gledalcev.
Zanimivo je, da je Edward Clug ustvarjal z graškimi plesalci, Darrel Toulon pa z mariborskimi baletniki in oba sta mnenja, da se takšna zamenjava ne zgodi ravno pogosto, pravzaprav sta prepričana, da se ne spomnita, kdaj sta bila nazadnje dva različna baletna ansambla hkrati na odru. “Delati z graškimi baletniki je bil zame precejšnji izziv. Predvsem zato, ker je to majhen ansambel, samo šestnajst plesalcev, ki so med seboj zelo različni. Seveda sem k njim prišel že z določeno strukturo in obliko, da so lahko osvojili in dojeli moj koreografski stil. Sam pa sem pokazal še nekaj drugačne koreografske plati, ki je niste prav navajeni, in to je moj humor,” je za naš portal povedal Edward Clug.
Praizvedba predstave, ki ji je Edi dal naziv Skice ,je bila 11. junija lani. In prav zanimivo bo videti, kako bo zadeva funkcionirala na velikem odru mariborskega gledališča. Pleše celotni ansambel graškega baleta z izjemo enega plesalca, ki se je pred dnevi poškodoval. Med plesalci bo tudi Boštjan Ivanjšič, nekdanji življenjski partner guadalupskega koreografa Freda Lasserja, s katerim sta uspešno vodila Slovenski plesni projekt in se nato preselila v New York. Boštjan pa je pred petimi leti uspešno opravil avdicijo za graški balet in Darrel Toulon je nad njim precej navdušen.
“Boštjan je močan plesalec in eden naših glavnih protagonistov, zelo inspirativen za vse, ki koreografiramo, in popolnoma predan plesu. Lahko rečem res fantastičen član naše skupine. Kar se tiče mojega prispevka h koprodukciji predstave Meeting Maribor, sem mu nadel naziv Sladko Suite, predstava za enajst plesalcev in glasbenika. Mariborčani so me navdušili, saj v moji predstavi ni zahtevan samo ples, ampak morajo biti plesalci tudi igralci. Marsikaj sem od njih zahteval, tudi to, da iz sebe prikličejo določene gibe, kar je za precej klasični ansambel zelo težko. Mislim, da nam je uspelo. Del predstave je tudi video, ki se meša s plesom na odru. Videe sem skupaj Herwigom Baumgartnerjem posnel na različnih mariborskih lokacijah. Od kazinske dvorane tukaj v gledališču, do labodov, ki plavajo ob Dravi. Ta element labodov me je seveda inspiriral na Labodje jezero, na črnega in belega laboda. Tudi v baletni dvorani na vajah je dišalo po črnem in belem labodu hahaha. Tradicija pač, ki jo ima mariborski baletni ansambel,” navdušeno pripoveduje Darrel Toulon, sicer rojen v Dominici na Karibih, in sonce, kljub temu, da že deset let živi v Gradcu, nekako ne zatone.
Je pa Darrel nekatere mariborske baletne plesalce primerjal kar z mednarodnimi filmskimi zvezdami. “Najbolj mi je padla v oči Olesja Hartmann, s katero smo naredili tudi prve video posnetke. Takoj sem pomislil na Meril Streep. Pa Catarina de Menesis me je spomnila na Aundrey Hepburn, Eric Burrough pa je videti kot Michael Kain v mladih letih. No, vsi so fantastični in dobri, predvsem me je navdušila ta moč njihove transformacije.”
Vse izrečene besede lahko v živo preverite na petkovi premieri ali pa si ogledate eno od ponovitev 2., 3., 4., 5., 6. ali 7. aprila 2011, samo v Maribor boste morali.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.