Danes se začenja v Piranu baletni seminar DANCS v organizaciji Tomaža Rodeta.
Udeleženci baletnega seminarja v Piranu, ki tradicionalno poteka deset dni v juliju v organizaciji Tomaža Rodeta pod blagovno znamko Društva baletnih umetnikov Slovenije, so danes prvič zavzeli dvorane v Osnovni šoli Cirila Kosmača in se prepustili pridobivanju novih znanj s strani mednarodnih in slovenskih baletnih pedagogov. A tudi tradicionalno je že znano, da se skoraj vedno pri Rodetovi organizaciji tudi zatakne. Naj gre za razpis seminarja ali pa končno produkcijo, ko mora Avditorij Portorož zagotoviti vso tehnično podporo, brezplačno seveda, ali pa v sestavi pedagoške ekipe, ki jo Rode zamenja takoj, ko mu nekdo ni več po volji.
Letošnja prvotna načrtovana pedagoška ekipa je bila v originalni sestavi takšna: nova baletna ljubimca, mednarodno priznana balerina Maia Makhateli in umetniški vodja ljubljanskega baleta po pooblastilu ravnatelja Petar Đorčevski, solistka Nina Noč, koreograf Leo Mujić in solistka Ana Klašnja.
Letos se je zataknilo pri Ani, ko je pred dnevi zakrožila novica, da je na seminarju ne bo, kar je Ana potrdila tudi na družbenem omrežju Facebook z tem zapisom: “Pravijo, da je fb zato, da izrazimo, kaj mislimo, kar ponavadi ne počnem, danes pa bi rada tole delila z vami. Naslednji teden bi morala poučevati na plesnem seminarju v Piranu. Izredno sem se veselila dela z otroki, organizirala svoj čas in se na treninge pripravila. Organizator pa mi je v zadnjem hipu nepričakovano in brez meni tehtnega razloga odpovedal sodelovanje. Ker organizator še vedno promovira moje ime, čutim, da vas moram obvestiti, da me žal ne bo. Upam, da se kmalu vidimo kje drugje.” Tomaž Rode je na spletni strani seminarja objavil pojasnilo in sporočilo: “Udeležence Osnovnega naprednega tečaja klasičnega baleta v letu 2020 obveščamo, da bo napovedano pedagoginjo Ano Klašnjo, kateri smo zaradi zagotovitve varnosti otrok v času epidemije novega koronavirusa odpovedali sodelovanje (Ana Klašnja nas je seznanila, da se do začetka seminarja nahaja na Hrvaškem, torej v državi, ki jo je Vlada Republike Slovenije uvrstila na rumeni seznam), zamenjala balerina svetovnega slovesa in izjemna pedagoginja Natascha Mair.”
Zanimiva razlaga, a glej ga zlomka, tudi balerina, ki bo zamenjala Ano, je pred nekaj dnevi dopustovala na Hrvaškem, kar dokazuje objava na družbenem omrežju Instagram. Natascha je uživala v Breli. Dvojna merila torej. No, razlog gotovi tišči drugje, in sicer v ljubezenski zgodbi, ki sta jo zakuhala Maia Makhateli in Petar Đorčevski, ki nista želela, da na seminarju poučuje dobra prijateljica nekdanje Petrove partnerice, baletne prvakinje Rite Pollacchi. Ano sem prosila za konkretna pojasnila in dobila tudi njene odgovore.
Draga Ana, na FB si zapisala, da ti je organizator poletnega seminarja v Piranu (Tomaž Rode, op. u.) odpovedal v zadnjem trenutku sodelovanje oz. poučevanje, kar verjetno ni ravno profesionalno, saj se večina udeležencev odloča za udeležbo na podlagi pedagogov. Kaj natanko ti je Rode povedal in kaj si mu odgovorila ter kakšne misli te ob tem prevevajo?
Tomaž Rode me je pet dni prej poklical in mi povedal, da me ne želi na seminarju, ker se odpravljam za par dni na Hrvaško, kljub temu da sem mu ponudila, da ostanem doma. Seveda sem se obrnila na NIJZ, kjer so mi zagotovili, da za zdaj dopustovanje v hrvaški Istri ne predstavlja nobene nevarnosti. Balerina, ki me bo nadomestila, pa je še teden dni nazaj dopustovala na Hrvaškem (prilagam njen IG post – https://www.instagram.com/p/CCi-HcfJaNo/?igshid=1ltooerlkntpc ), tako da razlog, da gospoda Rodeta skrbi varnost otrok, ni pravi.
Po moji logiki ti je odpovedal sodelovanje zato, ker prijateljuješ z baletno kolegico Rito Pollacchi, nekdanjo partnerico trenutnega umetniškega vodje po pooblastilu, Petra Đorčevskega, ki je na seminar pripeljal sedanjo partnerico, balerino Maio Makhateli, s katero bosta skupaj poučevala, in ni želel nobenih bližnjih srečanj s tistimi, ki so blizu njegove nekdanje zveze? No, v bistvu je to kar neka baletna žajfnica …
Čisto zares ne vem, kaj je pravi razlog. Morda, da me je že od začetka želel zgolj izkoristiti za pridobitev večjega števila prijav, ali pa morda, ker sem kot ena redkih zahtevala pogodbo o sodelovanju in plačilu.
Zakaj si pristala na piransko sodelovanje, saj Tomaža Rodeta dobro poznaš in veš, da je dolžan honorarje za opravljeno delo mnogim, ki so sodelovali z njim v Piranu − od flamenke Urške Centa, ki ga je menda tudi tožila, do tvojih kolegov Tjaše Kmetec in Lucasa Zuschlaga … ?
V Piranu nikoli nisem učila. Zaradi korona virusa se mi je zdelo, da bi letos lahko z družino ostali v slovenskem primorju in da bi to hkrati izkoristila za poučevanje našega baletnega podmladka.
Boš izterjala nastale stroške?
Seveda bom, a naj to ostane med mano in organizatorjem.
Medtem se je zgodil tudi pedagoški preobrat in Petar ni več eden od pedagogov, pač pa samo rezervni pedagog. Mogoče se bo nekaterim zdelo dogajanje na baletnem seminarju marginalnega pomena, a dejstvo je, da je organizator DBUS (Društvo baletnih umetnikov Slovenije), ki je financirano iz državnega proračuna. Od leta 2003 pa do danes aplikacija Erar pokaže, da je prejetih sredstev 1.849.749,16 evra, cca. 108.800 evrov letno. Lepa številka za društvo. Seveda ne gre pozabiti, da udeleženci seminarja plačajo kotizacijo in je zaslužek Rodeta seveda odličen. Stroškov z najemom prostorov ni, saj je občina Piran zadovoljna, da se kaj dogaja, pedagogi pa tako ali tako padejo v nemilost, če želijo plačilo za svoje delo. Sprašujem se, kdaj se bo vladavina Tomaža Rodeta, ki mu v baletnih krogih pravijo Kučan slovenskega baleta, končala. A več o tem pripravljam v članku v prihodnjih dneh, saj Rode lobira pri imenovanju Petra Đorčevskega za uradnega umetniškega vodjo ljubljanskega baleta, kljub temu da Petar nima zahtevane izobrazbe. A oholi Rode se naokoli hvali, da ima on zveze in je že vse odločeno, razpis pa samo pro forma.