Klic sponzorja in Čez noč je bila skreirana senzacija

Najnovejša predstava v produkciji KD Centra plesa/CP Maribor, ki smo si jo lahko ogledali 17. In 24. septembra v Španskih borcih, nosi naslov Čez noč, bila pa je premierno predstavljena 5. septembra v SNG Maribor, ki ji je sledila ponovitev 11. septembra prav tako na mariborskem odru in 27. septembra v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Čez noč je tudi Jure Masten dobil telefonski klic sponzorja, ki je izrazil željo po profesionalni plesni predstavi, ki posega v umetniške koreografske vode, kar pa zahteva celostni prijem od scene do kostumov. In ker je tokrat prisoten sponzor in so se dela lotili profesionalno, je nastala nova scenska nadgradnja, koreografska  senzacija Čez noč.

Avtorja predstave Jure Masten in …
Jure Masten je klic presenečenja in svoje želje predstavil ekipi KD CP Maribor (Marko Urbanek, Ajda Pfifer, Maja Arzenšek, Maja Logar), s katero sodeluje in kjer tudi poučuje, k skupnemu koreografskemu projektu pa povabil še plesno kolegico Katarino Barbaro Kavčič. Ideje sta ob kavici kovala že spomladi, si zapisovala in organizirala avdicijo ter sprejela osem plesalk. Na avdiciji sta poleg plesnega preizkusa dala še navodila za kratko koreografijo, ki jo je moral pripraviti vsak kandidat, in tako izbrala tiste najboljše za svoj novi plesni tim, ne glede na to, iz katere plesne smeri kdo prihaja.
… Katarina Barbara Kavčič.
Na predstavi je zaplesalo sedem plesalk, no,  ena je medtem bila že sprejeta na madžarsko plesno akademijo. Plesale so: Tina Benko, Ana Germ, Amy Anne Kennedy, Simona Kočar, Monja Lorenčič, Anja Möderndorfer in April Veselko. Plesalke prihajajo iz različnih plesnih skupin, njihova imena pa so kar razpoznavna na plesni sceni. Plesna barvitost je vsekakor dobrodošla, saj kot vemo, ima plesni jezik pester in zahteven gibalni vokabular, in več je njegovih strani obvladljivih, bolj ekspresivno se v plesu lahko   izraža. Tina Benko prihaja iz Plesnega Teatra Velenje in Monja Lorenčič, ki je iz Maribora in deluje v KD CP in PiM v navezi z Domnom Žugljem pod imenom Moment. Mariborsko balerino Ano Germ pa velikokrat srečujemo tudi v modernih plesnih vodah, medtem ko sta Simona Kočar in Anja Möderndorfer znani ter uspešni nekdanji tekmovalki na mednarodni sceni v plesni disciplini moderna. Amy Anne Kennedy je članica KD CP, sicer pa je tako kot  April Veselko začela v Plesnem centru Maribor pod okriljem JSKD OI Mb, in obe sta svojo plesno nadgradnjo nadaljevali v Plesni Izbi Maribor/PIM.
Tudi oba koreografa sta povezana s PC Maribor in PIM, v letu  2007, ko je Marko Urbanek ustanovil KD CP Maribor, sta postala člana tega novoustanovljenega plesnega centra. Jure je svoje otroške plesne korake začenjal že pri PŠ Pandora Ormož, danes pa vsestransko sodeluje tudi z drugimi mariborskimi plesnimi skupinami, nastopa v predstavi Stabat Mater koreografa Edwarda Cluga, po oktobrski turneji z Baletom SNG Maribora pa ga že čakajo nove priprave, tokrat s koreografinjo Magdaleno Reiter. Katarina B. Kavčič je diplomantka SEAD Plesne akademije v Salzburgu, skupaj z Juretom pa sta aktivna člana projektne skupine KD CP Tovarishia Dance Company, ki že vidno utira  profesionalna pota.
Ob najinem elektronskem dopisovanju je Jure zaupal, da sta se s Katarino Barbaro neverjetno dobro ujela, da sta kovala ideje, se spraševala: "(…) čemu in zakaj ravno to (…)," tudi resno zagovarjala vsako novo zamisel in koreografsko usmeritev, preden je ta zagledala luč scene, tudi ne oziraje se, kdo je zamisel prvi prinesel na plan. Ob vseh idejah in postavitvah sta ustvarila toliko plesnega materiala, da bi  predstava Čez noč lahko trajala cele tri ure in ne le eno. Upata, da bo ta posneti koreografski material še kdaj prišel prav; saj je dokončna selekcija zahtevala kar težek in zahteven rez.

Plesna predstava Čez noč aktivira trenutna stanja, ki nastajajo v družbi, in ob druženju sedmih deklet se gradi na plesnem potencialu, ki je bližji ženski populaciji, saj drugače niti ne more biti, ko pa plešejo in v gibanju izpisujejo svoja intimna stanja odlične plesalke. Njihovi skupinski in posamični vhodi ter izhodi si sledijo kot prijetno uigrane gibalne oscilacije, ki pulzirajo v sceni lučnih efektov in osvetljenih steza, čeprav je Jure menil, da žal nikoli ni bilo dovolj časa, da bi se lahko povsem posvetili osvetlitvi odra. Predstava gibalnih struktur se začne prav na začetku, torej iz stanja mirovanja, in ko ob glasbi (avtorska glasba Marko Urbanek) vzvalovijo mlada telesa, se dvigajo in grupirajo, ustvarjajo žive poslikave, tudi nepričakovano razburkajo lastna stanja, ki jih izpostavljajo v duetih, tercetih ali ustvarjajo gibalna skupinska sožitja. Na sceni se sledi tenziji in relaksaciji, skratka vrvežu mladosti, ki čez noč odrašča, se spreminja, tudi naenkrat išče drugo in novo. Ko se slikajo skupinska stanja, je nedvomno prisoten tudi impulz časa in prostora, tako v koreografsko ospredje prihajajo individualne mladostne želje, se luščijo bolečine, izstopajo eksistenčni problemi, se krepijo medsebojna spodbujanja, tudi izpostavljajo kritična stališča in odsevajo medsebojna nasprotja. Na stopnje odraščanja kažejo tudi plesni kostumi, na začetku usklajeni v barvah sivine, ki se ob notranjem osvobajanju kaj hitro zamenjajo za barvitost športnih in bolj svobodnih oblačilnih oblik (kostumografija Nena Florjančič).
Koreografski prvenec Jureta in Katarine Barbare, Čez noč je znova velika pridobitev za vse ljubitelje plesne umetnosti, ko se v eni uri gradi in dramatizira scenski potencial v estetiki in dovršenosti gibalnih form, ko preplet teles pripoveduje in dramatizira (dramaturgija Andreja Kopač)  in ko vsaka od nastopajočih plesalk kuje svoje lastne gibalne verze, ki zavibrirajo v mavričnem koloritu tega plesnega mozaika. S prefinjeno koreografsko roko sta Jure in Katarina poslikavala stanja in gibalne pripovedi nastopajočih plesalk, tudi po prostoru navdihujoče rahljala njihove plesne vzdihe, jih slikala v svetlobi odra in na trenutke še fotografsko zamrznila, ko se je gibanje na sceni ustavljalo in so lahko  spregovorile misli ter se vtisnili pogledi.
Plesna predstava Čez noč je napolnila dvorano Kulturnega centra Španski Borci in v toliki meri navdušila, da so gledalci ob zaključku uprizoritve kar obsedeli, kot bi hoteli še naprej slediti koreografskemu navdihu najnovejše produkcije KD Centra plesa Maribor; saj je  s plesom navdahnjena ura vse preveč hitro minila.

View Gallery 6 Photos