Kaja Lin Jagodič Avguštin in njena Orbit-a. Veliki umetniški dogodek na odru Plesnega Teatra Ljubljana!

Orbit-a (foto: Anka Simončič)

Na sporedu Plesnega Teatra Ljubljana (PTL) je oktobra sledila nova plesna premiera (9. oktobra) Orbit-a, nadaljevanje avtorskega opusa PTL umetnice Kaje Lin Jagodič Avguštin in soavtorja Mickaela ´Marsoja´ Riviéreja.

Zanimiv naslov, kajti velike orbite so sinonim za planetarne poti, po katerih se en predmet vrti okoli drugega pod delovanjem sile gravitacije oziroma težišča, ki ga privlači, ampak ne vpliva nanj, prav tako ne more stran. In tako kot v velikem tudi v malem, ko elektroni krožijo po orbiti okoli molekularnega jedra, vzrok pa različni elektromagnetni naboji.

No, soavtorja plesne Orbit-e ne sledita ne makro ne mini vesoljni orbiti, ampak sledita odnosu dveh privlačnih energiji, nje in njega, in “raziskujeta v okvirih sodobne migracije spektre notranjih impulzov, ki jih spodbujajo, in učinke, ki jih migracije sprožajo na osebni razvoj, na odnose in na identiteto,” kot zapišejo v gledališkem listu.; sicer je v naslovu ob končnici orbit dodan pomišljaj v možni razmislek, saj ima beseda v različnih jezikih različne končnice, vselej pa krožeče pojmovanje.

Vhod v dvorano PTL zaznamuje solo Kaje Lin Jagodič Avguštin v ospredju praznega odra in v petkah, je izvirni uvod v predstavo, medtem ko on, Mickael Marso Riviére, stoji v ozadju in copatih s pripravljenim kovčkom. Oba sta sodobno kostumirana, ona odeta v poletno modnost, on v popotniško ležernost (izdelava kostuma Suzana Krapež), tudi se prostor okrasi z visečimi svetili (izdelava Nina SavičJugošik). Tako Kaja Lin kot Michal imata svoje intimne izlive, vihrave monologe ob akustični kulisi (glasba Domenica Angarana), ki jima sledi in podpira njuno turbulentno razmerje.

Ko Kaja Lin znova vstopi v prostor, tokrat z veliko tropsko lončnico, ko steče njeno ihtavo opremljanje prostora, sobe, in sta sta že postavljena stola ter miza, tudi na tepih ne pozabi. Že na začetku se torej jasno opredeli, da gre za opremljanje skupnega gnezda, kjer predvsem ‘gospodari’ ona, stabilna in delavna, on pa večni migrant, ki prihaja in odhaja s svojim kovčkom. Mickael svojo moško zapeljivost razdaja v brstečih korakih in poskokih, so lahke nogice in velike podržke, leteči zavoji, tudi talni plesni izlivi in pa hip-hop vijuge, kar pač sledi trenutnem navdihu in sprotnemu prilagajanju na sobno atmosfero in njen molčeči pogled. Njegov gibko zarisan diskurz pa vselej humorno obarvan, da je smeh slišati iz avditorija. V nekem trenutku, ko sta se znašla vsak na svoji strani prostora, je sledil gibko inscenirani duet z izbranim predmetom.

Ko on veselo poskakuje s stolom čez glavo, svojim lesenim podpornikom, ki ga lahkotno položi na tla, in se sprošča, medtem ko ona še pod mizo prenaša težo svojega delovnega oklepa, ki jo očitno tlači. Tudi se ji sledi pod mizo na vseh štirih, se skuša osvoboditi, in ko ji uspe, sledijo skoki, preskoki ter obrati na in preko lesene ploskve; njen ples velikih amplitud, raztegov, odskokov in preobratov; ples osvobajanja, vse dokler se ne umiri, in je čas za možen skupni odhod.

Plesna predstava Orbita-a je slikovito zaokrožena (dramaturgija Natalija Manojlovič Varga), ko koreografski sklopi spontano tečejo, tudi se smiselno kadrirajo ob vrhunski izvedbi dveh profesionalnih umetnikov, Kaje Lin Jagodič Avguštin in Mickaela Marsa Rivére.

Plesalka, koreografinja in pedagoginja Kaja Lin Jagodič Avguštin je prepoznavna umetnica sodobne plesne scene, svoje učne baletne ure je zaključila na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani (2009), nato pa sledilo njenih sedem let plesnega iskanja in popotovanja po tujini, največ je plesala v teatrih Kibbutz Contemporary Dance Company in Fresco Dance Company. Tudi je bila sprejeta v projekt Exellent Dancers pri Batsheva Dance Company, ko tudi s svojimi koreografijami gostuje, tudi vidno sodeluje z mnogimi našim koreografi in umetniki
Mickael Marso Riviére je ustanovitelj skupine DecalageMarso in KRE8!, je izvajalec, producent, vodja delavnic, mentor, nagrajeni koreograf in fotograf. Neodvisno je ustvaril veliko del s podporo in po naročilu, spisek naročil pa svetoven, ko je tudi na začetku milenija s svojo skupino gostoval na Festivalu sodobnega plesa Front@ v Murski Soboti.

(foto: Anka Simončič)

Plesna predstava Orbit-a se je izkazala za veliki umetniški dogodek na odru Plesnega Teatra Ljubljana.