In-Fusion z indijsko plesalko in koreografinjo Nivedito Badve

Nivedita Badve v ženski ljubkosti.

V Centru Premik na Neubergerjevi 9 v Ljubljani je potekal dvotedenski seminar indijskega klasičnega plesa bharatnatyam, vodila ga je učiteljica plesalka in koreografinja, Nivedita Badve, ki je iz Indije prispela na povabilo Vesne Jevšenak in njene plesne skupine Salam Ghazeea. Seminar so zaključili 20. aprila ob 20. uri z nedeljsko predstavo indijskega plesnega večera, ki so ga  prisotni lepo sprejeli in v dvorani zasedli kar trideset stolov.

Vesna Jevšenak skrbi za popularizacijo indijskega klasičnega plesa pri nas.
Na seminarju so se, kot pravi Vesna, seznanili z novimi aspekti indijskega plesa, klasične gibe tudi prevajali v sodobnejše oblike. Spoznavali so se in poglabljali v značilne pripovedne aspekte indijske plesne klasike, dramsko plesno obliko plesa bharatnatyam, s poudarkom na izraznosti in pripovedi, ko izraz bogati obrazna mimika, ostrina in širina pogledov, mogočna gestikulacija, ko gib postane sugestiven in jasno berljiv, skratka izpoveden. Tema je bila tudi pedagoško poučna, v ospredje se je postavil odnos mati-otrok, v plesu pa pripovedovalo o otroku, malem Krišni, ki je tako kot vsi otroci znal biti poreden in nagajiv. Krišna je v hinduizmu osma inkarnacija vsemogočnega boga Višnu, je bog, ki je rad plesal, je bog plesa, mladosti in lepote.
Pedagoginja in plesalka Nivedita Badve.
Ko gre za zgodbo o bogovih, potem so na sceni tudi zlata oblačila, ves božanski sij ter blišč, in plesalke Salam Ghazeea so povsem stilno opremljene, tudi gibalno zlite s filozofijo in plesom te starodavne vzhodne dežele.
Plesalka Teja Saksida.
Druga tema se je dotikala ženskega karakterja, čustvenih stanj in raznolikosti izražanja nežnejšega spola. V plesu in jeziku bogov se je v ospredje postavila boginja Devi Stuti (beseda stuti v hindujščini pomeni hvala-slavje), boginja čaščena od bogov. Stanja, ki so se predstavljala, pa so vsem dobro znana in predvsem vsakdanja, le da so tokrat zaživela v plesu: milina, dobrota, potrpežljivost, zaščita, pravičnost, in v kontrast lepega, celo neprijetna grozljivost, negativni osebnostni izbruhi.
Lepe in iskrive …
Tretja seminarska in plesna zgodba je zajadrala v modernejši Bollywood, zaobjela pa festivalsko čaščenje boga Ganeša, boga ki ga dnevno časti milijoni Indijcev, ki ima štiri delovne roke in glavo slona, boga, zaščitnika domačih ognjišč.
… pred nastopom.
Indijska plesalka, učiteljica in koreografinja Nivedita Badve, kot pravijo plesalke skupine Salam Ghazeea, vnaša v njihov ples ženstvenost, mladostno igrivost, mehkobo in lahkotnost korakov, duh ženstvenosti, ki jih plesno izpolnjuje in jim odpira nove plesne užitke. Plesna interpretacija posameznih zgodb je stekla v različicah plesnih stilov indijske klasike, folklore kakor tudi modernejše interpretacije, značilne za izraznost indijskega plesa, ko se ples zliva s specifiko indijskega glasbenega izročila in ritma.

View Gallery 6 Photos