ImPulsTanz. Znova na velika plesna vrata in z najvišjim ‘budgetom’ do zdaj!

Steven Cohen je bil eden od nazornih akterjev tiskovne konference. (Foto: Karolina Miernik)

Dunajski plesni festival ImPulsTanz je nekakšna moja novinarska tradicija, saj se s kreatorji oziroma snovalci festivala družim res že od njihovih prvih začetkov, ko je bil festival skromno tedensko druženje plesnih pedagogov v športi dvorani v dunajskem predelu Schmelz.

Ena iz mojega bogatega arhiva iz začetkov ImPulsTanz festivala z ustanovitelji: Ismael Ivo, Andree Valentin in Karl Regensburger.

Iz malega je nato hitro zraslo veliko, in danes po več kot tridesetih letih je dunajsko poletje ‘moraš biti in moraš videti’, če se pač ukvarjaš s plesom. Prav tako ni moj običaj, da bi hodila na tiskovno konferenco, ki je po navadi mesec dni prej, a tokrat je tako naneslo, da sem bila tam. In bilo je zelo zanimivo prisluhniti trinajstim udeležencem ’tiskovke’ ja, pri ImPulsTanzu gre vedno na veliko , ki so spregovorili o vsem, kar bo in zakaj bo.

Trinajst akterjev tiskovne konference na Dunaju (foto: Karolina Miernik)

Že ko sem prelistavala program predstav, je bilo jasno, da se letos programski duet, Karl Regensburger in Ismael Ivo (ki ga na ’tiskovki’ ni bilo), poklanja imenom, ki so v prejšnjem stoletju zaznamovala tki. ples in gledališče. Zato bo odprtje festivala 11. julija ob 21.00 v Volksteatru pripadlo Johannu Kresniku in njegovemu Macbethu; original izpred 30-ih let je uspešno adaptirala tajvanska koreografinja Mei Hong Lin, odplesala pa skupina Tanzlin.Z. 

Gospod Kresnik, ki šteje 83 let in je bil na tiskovni konferenci v Casinoju na trgu Schwarzenberg zelo zgovoren, se veseli nastopa na Dunaju.

Skladatelj Kurt Schwetsik, koreograf Johann Kresnik, direktor festivala Karl Regensburger in Bettina Wagner-Bergelt so bili izjemno dobro razpoloženi. (Foto: Karolina Miernik)

Betina Wagner Bergelt, ki skrbi za sloviti Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, v katerem je nekoč plesal tudi naš plesalec Aleš Čuček, je kot dramaturginja delala s Kresnikom in med dvema tako pomembnima koreografoma, kot sta Kresnik in Bauschova, ne ve, kdo je bil bolj vznemirljiv.

Tudi ona se veseli nastopa skupine s predstavo Masurca Fogo, ki je nastala 1998 v sodelovanju z EXPO v Lizboni, v slovitem Burgtheatru.

 

Med povratniki na festival bo tudi koreograf Win Vandekeybus s skupino Ultima Vez, v plesni eskapadi petih plesalcev in gledalcev z naslovom Go Figure Out Yourself. K sreči bom to predstavo videla v živo, saj pridem na Dunaj v zadnjih festivalskih dneh.

Jonathan Burrows na delavnici (foto: Karolina Miernik)

Kdo se ne spomni legende Jonathana Burrowsa, angleškega koreografa, ki bo skozi predstavo spisal knjigo Rewriting. Pa Chrisa Haringa in njegovega Liqiud Lofta, ki je gostoval tudi v Sloveniji. Trajal Harrell je bil lani proglašen za plesalca leta berlinskega magazina Tanz in nastala je istoimenska predstava Dancer of the Year. Veselim se Joseja Agude in njegove skupine s Silk Road, mešanica flamenka in indijskega plesa kathak, ki ga bo spremljala živa glasba.

Pa seveda dvojčic, ki sta tudi bili že nekajkrat v Ljubljani, Kristine in Sade Alleyne. Njuna predstava A Night Game bo polna energije in plesne eksplozije, kot jo znata pričarati samo onidve. Njune delavnice so prav tako nabite z energijo.

Steven Cohen v vsej svoji veličini (foto: Karolina Miernik)

Med nastopajočimi bo prvič tudi Steven Cohen, ki prihaja iz Republike Južna Afrika, na tiskovko je prišel kar v opravi iz predstave Put Your Heart Under Your Feet ….and walk! Dve zebrini koži, mnogo ličil in izjava, da nima pojma, koliko časa porabi za pripravo na nastop, ker časa se pač ne meri v minutah ali urah. "Ko greš v gledališče, je to tvoja odgovornost, to pač ni kino, kjer se udobno namestiš. Moja predstava vas namreč ne bo zabavala, je pa o meni, meni, meni. Sem pa prvič povabljen na ta festival."

Christine Standfest je kuratorka serije 8:tension in programa v muzeju Mumok. Dvanajst izbranih mladih perspektivnih plesnih ustvarjalcev se bo predstavilo in opozorilo nase tako občinstvo kot plesne direktorje. Žal med njimi niti letos ni slovenskega plesa, in Christine, čeprav si je ogledala skoraj 100 predstav (v živo in prek videa), se vedno namuzne, ko jo vprašam, zakaj ne povabi kaj iz naših krajev. Ker roko na srce, kar vidim, je na trenutke tako zelo neinventivno, da bi z mirno vestjo izbrala kaj iz bogate slovenske ponudbe.

Jan Rozman bo letošnji ‘danceweber’ dunajskega festivala. (Foto: Anže Kokalj)

Bo pa zato kljub temu nekaj naših gibalcev na Dunaju. Plesalec Jan Rozman, ki je bil izbran v program dance WEB in tako prejemnik štipendije, ki mu omogoča mesec dni ustvarjalnega dela s kuratorji Anne Juren, Annie Dorsen in Mette Ingvarsten. Jan bo ustvarjal skupaj s še preostalimi 45 izbranimi kandidati iz 33 držav. Anne Juren je bila na tiskovni konferenci: "Zelo se veselim tega dela s plesalci, ki sem jih izbrala za ‘danceweberje’. To bo priložnost za mreženje, bo velik izziv in zelo sem radovedna, kaj bo nastalo to poletje," je povedala za Parado plesa. Anne bo nastopila tudi kot performerka, in sicer s predstavo 42.

Urša Rupnik si ne predstavlja poletja brez Dunaja in Joeja Alegada. (Foto: Nina Sarugg)

Že deveto leto bo Urša Rupnik asistirala pedagogu Joeju Alegadu, ki zase pravi, da je dinozaver dunajskega festivala, saj je z njim res od vsega začetka. Rio Rutzinger, ‘šef ‘ za plesne delavnice, je vsako leto pred skušnjavo in dilemo, kaj ponuditi novega in pri tem ne pozabiti na to, kar je že utečeno. "Vedno mi je žal, ko moram nekatere pedagoge zavrniti, ker preprosto nimamo ne prostora ne časa. Med 237 plesnimi delavnicami pa sem vesel, da letos najdete tudi koreografa in plesalca Missy Elliot, in sicer prihaja Comfort Fedoke. Poleg vseh imen, brez katerih ne gre, Archie Burnett, Nina Kripas, Storm. Pa seveda preostali, ki bodo oblikovali delavnice za Zlata leta pa otroke, gibalno ovirane, ples na vozičkih, saj ne vem, kaj vse lahko še naštejem," pripoveduje Rio, ki me je povabil na delavnico joge s Sri Louise, in tako bo Drnačeva poleg pripravljanja reportaže še uspešno vsako jutro opravila jogo za lepši dan.

Res se veselim dunajskih pet dni, ki jih bom maksimalno izkoristila. Vesel pa je tudi že omenjeni direktor festivala Karl Regensburger: "Letos se poklanjamo velikim imenom, ki imajo s svojim ustvarjanjem vpliv tudi danes. Vesel pa sem tudi, da nam je uspelo nekaj neverjetnega, in sicer je naš ‘budget’ letos najvišji do zdaj, in sicer šest milijonov evrov. Na to sem zelo ponosen in tudi na dejstvo, da nam da mesto 2,2 milijona, skoraj večino pa prislužimo sami s prodajo kart in delavnic, pa seveda sponzorji. Letos sem nekako bolj miren kot preostala leta."

Čaka vas mnogo plesne energije (foto: Karolina Miernik)

Vabljeni torej na Dunaj. Tisti, ki festival že poznate, veste, da kaj ‘faliti’ ne morete, sploh če ste se pripravljeni naučiti kaj novega in videti, kam nese plesno barko v performativnem pomenu. Tistim, ki ne veste, kam poleti in še oklevate, toplo priporočam, da se podate v prostore starih vojaških skladišč v Arsenal, kjer potekajo delavnice. Teden dni boste v središču sveta.

Delavnice z Archijem Burnettom preprosto ne gre zamuditi. (Foto: Karolina Miernik)

Vse ‘infote’ pa dobite na www.impulstanz.com, tudi zelo praktične, kot na primer, kje najti primerno stanovanje za bivanje, kje jesti odlično, zdravo in cenovno ugodno hrano. Sposoja kolesa s prepoznavno oznako festivala pa vas bo stala 40 evrov za cel teden, in to je tudi najboljše dunajsko prevozno sredstvo, ko hitete s predstave na predstavo, z delavnice na delavnico.

Prepoznavno kolo dunajskega festivala

Moja reportaža s festivala vas bo čakala v novi sezoni oddaje Parada plesa, in sicer v nedeljo, 8. septembra, na TV3. Plešite, plešite, sicer je vse izgubljeno, je dejala Pina Bausch. In imela je prav! Se vidimo na Dunaju!

Za obisk tiskovne konference se zahvaljujem Eurocomm PR.
View Gallery 12 Photos