Druga sezona šova Zvezde plešejo se je končala minulo nedeljo s finalno epizodo, v kateri so se trije plesni pari pomerili za ocene sodnikov in naklonjenost gledalcev s po dvema plesnima nastopoma. Gašper (Rifelj, op. u.), Gorka (Berden, op. u.) in Natalija (Gros, op. u.) so s svojimi profesionalnimi plesnimi partnerji pripravili za prvi del oddaje najprej ples po izboru sodnikov. Sodniki so jim namenili tisti ples, za katerega so menili, da jim je delal največ preglavic v prejšnjih epizodah. Popravni izpit naj bi dal plesalcem novo priložnost posvetiti se tistim temam v svojem plesnem razvoju, ki so jih mogoče najbolj omejevale v nadaljnji transformaciji. V uvodnih minutah so sodniki tekmovalcem podali svoje nasvete za čim uspešnejši finalni nastop. Najbolj mi je bil všeč nasvet Lada Bizovičarja, ki je rekel, da jim bo pomagalo, če pozabijo na sodnike in ocenjevanje ter se spomnijo na to, da jih bodo spremljali in bodrili mnogi, ki jih imajo radi in jim želijo uspeha, zato naj plešejo zlasti zanje. Ta nasvet še kako dobro deluje tudi v pravem tekmovalnem okolju, kjer so plesalci mnogokrat preobremenjeni z rezultati in ocenami sodnikov, kar lahko privede do nepotrebnega stresa in posledične telesne napetosti, ki kvari plesni nastop.
Gašper se je moral znova poglobiti v najzahtevnejši standardni ples, slowfox. Na vajo sta mu prišla pomagat in svetovat Andrej (Škufca, op. u.) in Lado. Če ocenjujem na podlagi posnetka, ga je Andrej treniral podobno, kot treniramo plesalce za tekmovanja, in mu je poskušal pomagati predvsem pri boljšem odrivu in pravilni stopalni ter nožni tehniki. To so ravno tisti nasveti, ki po dovolj pravilnih ponovitvah res premaknejo plesalca na višjo raven. Včasih ljudje ne razumejo, da ni druge poti do kakovostnejšega plesa, in mislijo, da je možno na nek način skrajšati pot oziroma najti neko bližnjico. Zdi se jim, da bo na primer koreografija tista, ki bo poskrbela za to, da bodo na plesišču videti dobro. Ali pa lepe obleke, frizure in šminka. Nekateri menijo, da lahko s svojo karizmo nadomestijo tehnične pomanjkljivosti. Pri plesnih tekmovanjih je tako, da dober sodnik vedno z lahkoto oceni kakovostno raven plesalca oziroma plesnega para, koliko bo pa par nagradil še za dobro prezentacijo ali kaj drugega pozitivnega, je pa vprašanje. Nam je popolnoma jasno, da so tudi vsi drugi parametri močno odvisni od tehnične podlage, ki je sestavljena predvsem od poznavanja in obvladovanja nekaterih osnovnih zakonitosti vsakega plesa. Ladov nasvet, naj se Gašper čimbolj prepusti plesu in se ne obremenjuje preveč s tehniko, se zdi kot popolnoma nasproten Andrejevemu nasvetu. V bistvu pa ni povsem tako. Andrej je Gašperju svetoval, kaj in kako naj trenira, da bo boljši, Lado pa mu je dal napotke za sam nastop. Za plesalca je pomembno, da to dvoje loči. V procesu treniranja mora biti zelo zbran in mora uporabljati možgane, ko nastopa, pa mora biti bolj v stiku s svojimi čustvi. Kadar je ples dobro natreniran, je lažje odklopiti glavo in takrat smo lahko bolj čustveno navzoči. To pa je tisto, kar začuti tudi gledalec, in takrat lahko začnemo govoriti o umetniškem izrazu pri plesu. Gašperjev slowfox je bil zaplesan suvereno. Videti je bilo, da verjame vase in da mu ni treba ves čas misliti na tehnične podrobnosti. Čeprav je rahlo visel nazaj, je uspel Majo (Geršak, op. u.) solidno voditi, kar ni lahko za začetnika pri tem plesu. Sodniki so bili zelo impresionirani in so ga nagradili z maksimalnim seštevkom, 40 točkami.
Druga sta se podala na plesišče Natalija in Miha (Perat, op. u.), ki sta dobila za nalogo izboljšati svojo sambo iz ene od minulih oddaj. Pomagat sta jima prišli Katarina (Venturini, op. u.) in Nika (Urbas, op. u.). Katarina je prav tako kot Andrej pri Gašperju začela s tehniko pravilnega odriva in premika telesa v prostor z uporabo predpisane tehnike za ta ples. Nika je Nataliji dala zelo dober nasvet. Koketiranje, ki je na nek način sestavina vseh latinskoameriških plesov, je lahko za sramežljivo osebo kar precejšnja težava. Nika je našla odlično rešitev, ki lahko pomaga marsikateri plesalki, ki se spopada s podobnimi težavami. Nataliji je svetovala, naj si predstavlja, da je v krogu prijateljic, kar se mi zdi izvrstna ideja, kako se počutiti varneje in bolj domače ter ‘odpreti pipo’ komunikacije z ljudmi okrog sebe do konca. Natalija je zaplesala sambo zelo sproščeno in energično na visoki ravni od začetka do konca. Tehnično ta samba ni bila vrhunska, je bila pa zelo ritmična in zaplesana brez kakšnega vidnega stresa. Manjkale so mi Natalijine roke, ki so malo preveč nenadzorovano opletale, ampak glede na to, da je samba dokaj kompleksen ples, ne morem reči, da sem bila razočarana. Je pa bila precej razočarana Natalija, ko je videla ocene osem in devet po tem, ko je konkurent Gašper pobral same desetke za svoj popravni ples.
Sledila je Gorka, ki je za popravni izpit dobila angleški valček. Gorka je po mojem mnenju tista tekmovalka v tem finalu, ki je naredila od prve do zadnje oddaje največji napredek. Na začetku serije je delovala dokaj okorno, hkrati pa bila zelo zanimiva kot osebnost. Pri njej imam občutek, da stvari nikoli niso črne ali bele, da vedno pobrska in najde razlog, da nekaj malo zaplete. Petdeset odtenkov sive ji je bolj pisano na kožo. Kot da ne verjame, da je kdaj lahko kakšna stvar tudi povsem preprosta. Na primer njena navzven zasukana stopala so preprosto rezultat tega, da se je kot otrok ukvarjala z baletom, zato se v takih pozicijah pri plesu počuti bolj domače. Meni se je zdela odprta pozicija nog in stopal tudi bolj domača kot paralelna, ki je potrebna za plesanje v zaprti plesni drži pri standardnih plesih. Če razumeš, zakaj je nekje tako, drugje pa drugače, se je zelo preprosto držati navodil. Tu ni ničesar zapletenega. Ker je Gorka razkrila, da je v otroštvu hodila k baletu, mi je postalo bolj jasno tudi to, od kod imaj takšno elegantno držo telesa ter lepe roke in noge. Ladov nasvet za boljši nastop je bil, da naj se poskusi znebiti treme pred nastopom. To je sicer lahko reči, ni pa preprosto izvedljivo. Kot trenerka plesalcem večkrat rečem, da je najboljša psihična priprava dobra fizična priprava. Če veš, da si naredil vse, kar je v tvoji moči, potem lažje sprejmeš dejstvo, da bo, kar pač bo, saj več, kot da daš svoj maksimum, pač ne moreš. Gorka in Andrej (Rebula, op. u.) sta zaplesala zelo lep angleški valček, ki je lepo izpostavil Gorkino elegantno držo. Gibanje je bilo mehko in med plesalcema je bila dobra povezava. Gorka ni delovala prav nič nervozno, in moram reči, da se mi njen nastop ni zdel nič slabši od Gašperjevega. Oba sta plesala standardni ples, je pa res, da je slowfox tehnično zahtevnejši od valčka in da je tudi voditi težje kot slediti oziroma je lažje delovati dobro v rokah dobrega in izkušenega plesalca kot pa biti odgovoren za videz in potek gibanja celotnega para. Ocene za Gorkin in Andrejev angleški valček so bile štiri devetice in s tem drugo mesto. To so bile tudi zadnje ocene sodnikov v tej seriji. Sledilo je ‘štetje’ glasov in razkritje dveh superfinalistov, ki bosta imela priložnost zaplesati še drugič, in sicer ples na glasbo po lastnem izboru.
Glasovi gledalcev so do superfinala pripeljali Gašperja in Natalijo. Gorka ni pokazala pretiranega razočaranja. Sodniki so si bili edini, da je ravno ona izjemno napredovala kot plesalka in da bo nova znanja nedvomno lahko dobro uporabila v svojem igralskem poklicu. Andrej Rebula je bil Gorki zelo dober mentor, koreograf, učitelj in partner. Vseskozi sta bila dober tim in sta se lepo dopolnjevala. V nadaljevanju oddaje smo videli še dva plesna nastopa superfinalnih tekmovalcev.
Natalija je za ples v superfinalu izbrala argentinski tango. Izvedba tega plesa je bila na precej višji ravni kot samba v prvem delu oddaje. Natalijini rdeči lasje in rdeči čevlji ob preprostii oprijeti črni čipkasti obleki z razporkom so poudarili dvoje: lepe noge in stopala ter čutnost in strast. Zelo se strinjam z Andrejem, da je bila koreografija kar precej ‘vroča’, ampak je ostala v mejah dobrega okusa. Videti je bilo, da se je Natalija popolnoma predala plesu in da je imela zelo izostren fokus od začetka do konca. Ni bilo vidnih nihanj v kakovosti. Točka se mi je zdela precej kratka, ampak z močnim učinkom. Sodniki so podali svoje komentarje in so se strinjali, da je bila Natalija čutna, strastna, pogumna in dramatična.
Gašper in Maja sta presenetila z moderno koreografijo, ki ni imela ničesar skupnega s standardnimi ali latinskoameriškimi plesi. V njej je Gašper pokazal, da razume, da je dober plesni nastop mnogo več kot skupek korakov in delo na tehniki. Plesu je treba pustiti svoj osebni pečat. Všeč mi je bilo, da sta s to točko uspela pokazati, kako lepo sta se minule tedne zbližala in povezala. Toplina in globina njunega partnerstva sta bili očitni. Gašper je bil v tem plesu pristen in iskren ter prav nič zlagan. Njegova ekspresivnost je presegla in nadgradila njegov trud za izboljšanje različnih plesnih tehnik, ki so se potem zlile v celoto skozi odziv na glasbo, ki mu, kot kaže, nekaj pomeni.
Maja je, tako kot tudi Miha z Natalijo, opravila odlično delo. Oba sta svoja varovanca potiskala do roba ves čas, hkrati pa pazila, da ju ne bi potisnila čez. Oba sta imela tudi privilegij in odgovornost biti partnerja zvezdama, ki nista prav nič zvezdniška v svojem vedenju, temveč zelo prizemljena in dokaj skromna človeka. Če sem čisto iskrena, mislim, da sta oba, tako Gašper kot Natalija, postala pravi zvezdi ravno v tej oddaji. Čeprav smo že zelo zgodaj vedeli, da sta ravno onadva najmočnejša kandidata za finale, sta svoj prvotni talent močno razvila, razmahnila in nadgradila med serijo. Razveseljivo je, da bosta oba plesala tudi v prihodnje, in kot rečeno oziroma napisano že enkrat prej, popolnoma nepomembno je, kateri od njiju je domov odnesel plesni globus. Mislim, da sta si ga zaslužila oba.
Zdajle seveda že vsi veste, da je zmagovalka druge serije oddaje Zvezde plešejo Natalija z Miho Peratom, kar verjetno ni prav veliko presenečenje, bi bilo pa čisto v redu tudi, če bi zmagala Gašper in Maja.
Preostane nam le še to, da pohvalimo vse sodelujoče v tej oddaji, saj pritegne pred TV-zaslone množico Slovencev, ki se poleg tega, da se zabavajo ob plesnih nastopih ter dovtipih voditeljev in žirantov, mimogrede še malo plesno izobražujejo. Iskreno upam, da se prihodnje leto oddaja vrne in da se bo tretja serija izkazala še kot nadaljnji ‘upgrade’ ter da bomo imeli priložnost videti kopico novih, plesa željnih zvezdnikov in zvezdnic, ki bodo novi seriji pustili svoj osebni pečat in jo s tem dodatno osvežili.