Na oder ljubljanske operno-baletne hiše v izvedbi ljubljanskega baleta prihaja Giselle, balet znanega koreografa Davida Dawsona. Premiera se bo zgodila 31. marca 2012.
David Dawson je eden najbolj iskanih koreografov v Evropi. Za svoje delo je prejel celo vrsto prestižnih nagrad, med katerimi so Zlata maska (2005), Benois de la Danse (2003), Nizozemska nagrada Zlati labod (2003) ter številne pohvale kritikov v revijah Dance Europe Magazine in Ballet Tanz. Njegova koreografska dela so umetniško celovita ter stkana iz skrbno izdelanih detajlov in baletne tehnike, ki razpira krila v svobodo sloga, svojstvenega le koreografu. Dawsonova nadarjenost za ples je preprosto neukrotljiva.
Giselle je prvi celovečerni balet z zgodbo, ki ga je koreograf David Dawson ustvaril za baletni ansambel Dresdenske Opere (2008). Ko si je prvič ogledal mojstrovino klasičnega baleta romantično Giselle, je globoko v sebi začutil, da je delo nekaj posebnega, zelo drugačno od ostalih celovečernih baletov, saj ni bilo zasnovano na spektaklu. Bila je veliko več, kot samo tragična zgodba neke nesrečne ljubezni. Bila je predstava, kateri je resnično verjel.
Pri Giselle se je Dawson osredotočil na preprostost zgodbe, univerzalnost vsebine in brezčasnost medčloveških odnosov. Njegova Giselle je dekle njegove generacije. Svobodomiselno in polno upanja, ki je odgovorno za svoja dejanja pa vendar se ne zmeni za družbene ovire. Giselle je ženska, ki hrepeni po resnični in popolni ljubezni, ki naj bi jo popeljala skozi dneve njenega življenja.
Zgodbo je umestil v brezčasno in krajevno nedoločljivo okolje, nastopajoči naj bi delovali bolj v naravnem kot zgodovinsko stiliziranem duhu na način kot to počno v svojih vsakdanjih življenjih. Zelo pomembno vlogo pri nastajanju Giselle je imela dramaturginja Freya Vass-Rhee, ki je veliko let sodelovala z W.Forsythom pri njegovih predstavah. Dawsonu je pomagala pri uresničevanju njegove zamisli o pobotanju glavnih protagonistov s pomočjo ljubezni in pri uglasitvi le-te z zgodovino in zgradbo najbolj opevanega romantičnega baleta. Nastalo je delo, ki ponuja gledalcem zgodbo o ljubezni in izgubi, spominu in žalovanju ter nenazadnje – o upanju.
David Coleman je pripravil aranžma glasbe A.Adama na način, da je izločil vse poznejše Minkusove dodatke k partituri, vse številne ekstravagantne dodatke, ki so se med leti nagrmadile na Giselle in dal prednost senzibilni ljubkosti glasbe A.Adama, ki je tako pripomogla k bolj gladkemu prelivanju posamičnih delov baleta. Scenografija naj bi predstavljala brezčasnost in brezkrajnost Dawsonove Giselle.
Ljubljanski baletni ansambel pripravlja Giselle s trojno zasedbo v glavnih vlogah (Rita Pollacchi, Petar Đorčevski, Ana Klašnja, Lukas Zuschlag in Tjaša Kmetec, Lucas Jerkander). Posebnost, inovativnost in zahtevnost Dawsonove koreografije ponuja našim plesalcem vse tisto, kar potrebujejo za razvoj in vzdrževanje plesne tehnike 21.stoletja.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.