Shoko Nakamura in Wieslaw Dudek v Adagiettu Renata Zanelle.
Dobrodelni dogodek je organiziralo Društvo baletnih umetnikov Slovenije s svojim zelo aktivnim predsednikom Tomažem Rodetom na čelu. Veliko dvorano za gala baletni koncert in vso tehnično pomoč je ponudil ravnatelj SNG Opera in balet Danilo Rošker, koncert pa je združil nekatere med najboljšimi tujimi in domačimi plesalci, ki so se v ta namen odpovedali svojim honorarjem. Sredstva za Čile so se zbirala iz izkupička od prodanih vstopnic. Koliko so baletniki priplesali, bo znano takoj po televizijskem posnetku koncerta, ko boste lahko prispevali tudi gledalci. Gala baletni koncerti postajajo vse bolj priljubljena oblika podajanja baletne umetnosti pri nas.
Program je bil sestavljen iz dveh delov, v katerih so se predstavili slovenski koreografi in plesalci ter mednarodni gosti. Na žalost so od slovenskih plesalcev nastopili samo mariborski solisti in dva neodvisna plesalca, saj so v Ljubljani ob tem času potekale intenzivne priprave na 3. baletne dneve. Točke so bile raznolike, od klasičnega baleta do sodobnejšega plesa.
Večer je ponudil nekaj izjemnih umetniških trenutkov, ki jih je treba še posebno izpostaviti. Mlada plesalca mariborskega ansambla Katarina de Meneses in Denes Darab sta se predstavila v krajšem duetu Moskowski waltz, za katerega je koreografijo naredil Vasiliy Vainonen, datira pa že več kot pol stoletja nazaj. Ne glede na to je točka v njuni izvedbi izgledala sveže in sijoče.
Sledil je duet Vasos Comunicantes, plesala pa sta, gibalno dovršena Bridget Breiner (Stuttgart balet) in Ivan Gil Ortega (Nizozemski baletni ansambel). Njeno gibčno in visoko telo deluje kot nalašč ustvarjeno za klasični balet, vendar ima balerina tudi odličen čut in mehkobo gibanja za sodoben balet, kar je mojstrsko posredovala v koreografiji, ki jo je naredil Goyo Montero. V drugem delu sta prav tako dobro izvedla duet Kazimir’s colours v koreografiji Maura Bigonzettija. Odlična solista Bridget Breiner in Ivan Gil Ortega v Kazimirjevih sanjah.
Občinstvo je začaral tudi beograjski plesni par Bojana Zegarac in Jovica Begojev v ruski različici pas de deuxa iz Trnuljčice.
Med tujimi gosti je treba omeniti še berlinska gosta Shoko Nakamuro in Wieslawa Dudeka, ki sta zaplesala Adagietto Renata Zanelle. Plesalka je bila nepozabna po svojem discipliniranem in inteligentnem izrazu ter izjemno poetičnem "pojočem" plesu nog.
Poleg ljubljenca mariborskega občinstva, nepogrešljivega Antona Bogova, je največ ovacij publike požel Armen Hakobyan (Deutsche Oper am Rhein) s svojimi skoki in piruetami v duetu s Suzano Kaic (Nizozemski baletni ansambel). Izvedla sta navdušujoč duet Pas d´ esclave iz Korsarja, večne klasike Mariusa Petipa.
Posebno doživetje večera je bil ples Yelene Pankove, primabalerine nekdanjega Kirovskega baleta. Umetnica, ki je sicer že precej v letih (kljub temu pa je njen videz več kot odličen), večinoma deluje kot baletna mojstrica v različnih svetovnih ansamblih, zelo redko pa tudi sama zapleše. Zato je bila posebna čast videti to bleščečo balerino na mariborskem odru. Z domačimi plesalci je postavila La Vivandiere (oz. Markitenko). Lepo in skladno je pripravila to dobro stoletje staro delo Arthurja Saint – Leona. La Vivandiere so zaplesale Yelena Pankova, Anton Bogov, Branka Popovici, Tetiana Svetlychna, Olesia Hartmann, Blaga Stojčeva.
Od domačih plesalcev je kot ponavadi navdušil plesni par Ribič-Bogov, ki je pripravil pas de deux Diane in Acteona. Ljubljenca mariborskega občinstva Alenka Ribič Laufer in Anton Bogov.
Mariborska solista Galina Čajka in Eric Borrough sta nastopila v celotnem poročnem pas de deuxu Gamzati in Solorja s spremljevalnim pas de quatrom deklet in dvema fantoma. V drugem delu pa je Čajka zaplesala še občutenega umirajočega laboda. Videli smo lahko tudi mlajša mariborska solista Tijuano Križman Hudernik in Matjaža Marina v izpiljenem duetu iz predstave Radio and Juliet. Radio&Juliet je zaščitni znak Matjaža Marina in Tijuane Križman Hudernik.
Med sodobnimi deli je bil izveden še odlomek iz Clugovega Pret-a-porter-ja in nova koreografija Valentine Turcu z naslovom Tardo v izvedbi Evgenije Koškine in Sytzea Jan Luske. Dela domačih koreografov pa so znova pokazala, da ima Slovenija odlične koreografe tudi v svetovnem merilu.
Med ostale točke se je po tematiki dobro vklopil tudi duet Dane Petretič in Siniša Bukinca Ne me quite pas koreografa Freda Lasserja. Siniša Bukinac in Dana Petretič se vedno odzoveta povabilu Društva baletnih umetnikov.
Baletni večer je sodeč po navdušenih ovacijah občinstva odlično uspel. Gledalci so zagreto spremljali in doživljali ples na odru, vsak presežek pa nagradili z bogatim aplavzom, kar so občutili tudi plesalci. Tako je večer minil v dobrodelni po dolgem času pozitivni atmosferi.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.