Nasprotja v Špancih. Viteštvo in šovinizem ter domovina in tujina

Po Korejskem novem valu, ki so ga v Španskih borcih predstavili februarja, to soboto, 14. marca, ob 20. uri v okviru celoletnega festivala Plesna Vesna, ki v sodelovanju s plesno mrežo Aerowaves predstavlja mlajše evropske plesne talente in vzhajajoče zvezde, napovedujejo Avstrijski novi val – z dvema predstava v enem večeru, in sicer Viteštvo je mrtvo ter Posedanje na klopci.

Performerja Alex Deutinger in Alexander Gottfarb se v predstavi Viteštvo je mrtvo v polnem oklepu duhovito sprašujeta o znova oživljenih srednjeveških viteških vrednotah in moških kodah "poguma v bitki" in "časti", ki danes uspevajo na trgu – od televizijskih serij do računalniških iger. V sodobni družbi, ki skuša preseči dušeče patriarhalne strukture in se jih osvoboditi, se namreč nevarno prepletajo koncepti viteštva in šovinizma. Telo v oklepu uteleša predstavo o moškosti, ki je na znotraj trda in neizprosna, a mehka in razumevajoča "po srcu". Brez konja, brez grajske dame in brez sovražnikov – ali novodobna viteza lahko dosežeta srednjeveške ideale moškosti?
Avstrijska umetnika Deutinger in Gottfarb sta člana kolektiva The Loose Collective. Deutinger je študiral sodobni ples v Gradcu, od leta 2008 skupaj z Marto Navaridas ustvarja lastna dela, v duetu z njo pa se je marca 2013 že predstavil v Španskih borcih s kritiško odmevno predstavo Vaši veličanstvi. Gottfarb je študiral ples na Akademiji za balet v Stockholmu, kot performer pa je sodeloval s številnimi avtorji, med njimi Chrisom Haringom/Liquid Loft in Eliem Gervasijem.
Predstava SunBengSitting oz. Posedanje na klopci ("Sunbeng" v zgornjeavstrijskem dialektu pomeni klop na soncu pred kmečko hišo) sodobni ples povezuje z nenavadnimi primesmi, kot sta jodlanje in ljudski plesi. Je popotovanje v preteklost in duhovito iskanje identitete, ki se ukvarja z nasprotji, kot so mesto in dežela, domovina in tujina, avtorsko ukalupljanje in umetniška svoboda. Simon Mayer občinstvu humorno predstavi svoje življenje in svoj gnev nad dejstvom, da se mora kot nekdo, ki je odrasel na avstrijski kmetiji, prilagajati svetu, v katerem je beseda "kmet" žaljivka, na videz zastarelo tradicijo pa mu uspe prikazati s svežim pogledom.
Performativni umetnik in glasbenik Simon Mayer je študiral na akademiji P.A.R.T.S. in bil član ansambla Dunajske državne opere in baleta. Sodeloval je z avtorji, kot so Anne Teresa de Keersmaeker/Rosas, Wim Vandekeybus in Zita Swoon. Je ustanovitelj skupine Rising Halfmoon, v kateri je pevec, kitarist in avtor pesmi; je tudi umetniški direktor festivala Spiel art na organski kmetiji Schlossergütl v Zgornji Avstriji.

View Gallery 6 Photos