Ko je lani umetniški vodja mariborskega baleta in koreograf Edward Clug koreografira Petruško za gledališče Bolšoj je bilo jasno, da so možnosti za gostovanje na tem svetovnem odru ogromne. Tako bodo mariborski baletni plesalci danes in jutri nastopili z baletom Peer Gynt tam, kjer plešejo svetovne baletne in plesne zvezde. V naslovni vlogi ne bo plesal Miloš Isailovič, ki prav te dni pripravlja premiero svoje predstave Glad v Tivtu pač pa baletni zvezdnik Denis Matvijenko, ki je bil član ansambla Bolšoja, trenutno pa je direktor opere in baleta v Novosibirsku. Njegova žena Anastasia Matvijenko bo plesala Solvieg danes zvečer, Evgenija Koškina pa jutri. Ekipo sestavljajo še Gaj Žmavc, Tanja Baronik, Sytze Jan Luske, Tijuana Križman Hudernik, Sergiu Moga, Tetiana Svetlična, Matjaž Marin, Asami Nakašima …
Z ekipo je tudi Alan Kavčič, PR gledališča, ki sporoča: "Celovečerni pripovedni balet Edwarda Cluga Peer Gynt je pustolovsko koreografska zgodba o človeku, ki niha med sanjami in realnostjo, da bi našel samega sebe. Balet po istoimenski norveški dramski pesnitvi Henrika Ibsena iz leta 1867 in na glasbo Edvarda Griega se odvija na različnih in zelo oddaljenih koncih sveta ter opisuje usodo oportunističnega popotnika, ki se na stara leta po vrsti pustolovščin vrne domov. Peer se poskuša pobotati s svojo prvo ljubeznijo Solveig, ki ga je vse življenje zvesto čakala in predstavlja njegovo zadnjo možnost za odrešitev. Sledeč tradiciji neoklasičnega pripovedovanja koreograf Edward Clug gledalce popelje v kraljestva opojne samoironije, absurda in nadrealizma. Predstava je takoj navdušila tako občinstvo kot strokovno kritiko doma in v tujini, Edward Clug pa jo je po praizvedbi v Mariboru leta 2015 uprizoril na številnih svetovnih baletnih odrih, najodmevnejša postavitev je bila v začetku lanskega leta v Dunajski državni operi.
Moskovsko gledališče Bolšoj se ponaša z bogato zgodovino, ki sega v leto 1776. Državni akademski Veliki teater Rusije, ki si je primat zagotovil po oktobrski revoluciji, je eden glavnih simbolov ruske države in njene kulture. Na repertoarju je ruska operno-baletna klasika, vključno z 20. stoletjem, pa tudi dela iz svetovne glasbene zakladnice. Beseda ‘bolšoj’ v ruskem jeziku pomeni ‘velik ali velika’. In Bolšoj je eno največjih baletnih gledališč na svetu s približno 220 plesalci. Čeprav velja za enega najstarejših baletnih ansamblov, je svetovno slavo dosegel v začetku 20. stoletja, ko je Aleksander Gorski začel razvijati edinstveno slogovno identiteto ansambla, za katero sta značilni barvitost in drznost, saj tehniko in atletizem združuje z ekspresivnostjo in dramatično intenzivnostjo. Zgodovinsko gledano pa so bili Bolšojevi baletni plesalci nenehno rivali z baletom Mariinskega gledališča iz Sankt Peterburga, ki jih odlikuje bolj čist in prefinjen klasicizem.
Bolšojeva gledališka stavba iz leta 1856, klasicistična palača z znamenitim portikom na osmih stebrih, nad katerim dominira kvadriga (dvokolesnik s četverovprego) z Apolonom, se nahaja v samem centru Moskve. Od leta 2002 ima ob zgodovinski dvorani še nov oder, na katerem bodo nastopili mariborski baletniki. Po intenzivni rekonstrukciji med leti 2005 in 2011 sodi gledališče Bolšoj med najbolje tehnično opremljene gledališke zgradbe na svetu. Gledališče Bolšoj ob zadovoljevanju povpraševanja družbe po klasičnih delih in spodbujanju umetniškega razvoja nadarjenih znotraj svojih izobraževalnih okvirov gledalcem predstavlja najboljše dosežke velikih svetovnih opernih in baletnih gledališč ter vabi gostujoče umetnike k sodelovanju v lastnih ustvarjalnih prizadevanjih.
Sem sodi gostovanje Baleta SNG Maribor s Clugovim baletom Peer Gynt. Umetniški direktor mariborskega Baleta je za moskovski Bolšoj novembra lani koreografiral Petruško na glasbo Igorja Stravinskega, v prihajajoči 244. sezoni gledališča pa bo na glasbo Schnittkeja in Šostakoviča koreografiral Mojstra in Margareto.
Mariborski baletni ansambel, ki gostuje po vsem svetu, je s koreografskimi kreacijami Edwarda Cluga zadnje desetletje tradicionalno gost prestižnih ruskih baletnih odrov, največkrat v zibelki baleta, v Sankt Peterburgu, kjer je v prestižnem Mariinskem gledališču nastopal na znamenitem festivalu Zvezde belih noči ter trikrat v okviru festivala Dance Open v Aleksandrinskem gledališču, in sicer s Clugovima baletoma Sacre du printemps in Peer Gynt ter z baletnim trojčkom Leva desna, leva desna."
Vznemirjenje pred gostovanjem je glede na zapise na družbenem omrežju Facebook precejšnje, kar je seveda logično, in prepričana sem, da bo nastop požel val navdušenja.