Dvojni gala za baletne navdušence

Črni Labod – Sara Michelle Morawski & Michal Krčmár

Mednarodni baletni koncerti Društva baletnih umetnikov Slovenije/DBUS imajo že kar petletno tradicijo, začelo pa se je z letom 2010, ko so zbrali domače in mednarodne baletne umetnike v pomoč porušenemu gledališču v Santiagu v Čilu, kar se je zgodilo po takratnemu potresu.

Meditacija – Madžarska plesna akademija Budimpešta
Gaudeamus gala je bil prvič na sporedu decembra 2010 na odru Kulturnega doma Lendava, ki so ga realizirali skupaj z dunajsko baletno šolo in madžarsko baletno akademijo, letošnjega 27. februarja pa znova tako kot leta 2013 na Velikem odru SNG Maribor. Mladi umetniki so prispeli iz mednarodnih baletnih institucij, tako so poleg vsakoletnih gostov z Dunaja in iz Budimpešte prišli še iz Bukarešte, Moskve, Bratislave, Mehike, Belgije, Italije, in seveda še iz Ljubljane in Maribora.
Lutko – Madžarska plesna akademija Budimpešta
Spodbudno se je večer začel s koreografijo Barna Monika na glasbo Julesa Masseneta in v izvedbi madžarske plesne akademije. Izvirna  koreografska etuda in stilna prefinjenost izvedbe plesalk sta bili gotovo pravi uvod v predstavo plesne in baletne mladosti.
Umirajoči labod – Madžarska plesna akademija Budimpešta
Tudi zaključek baletnega koncerta je pripadel madžarski plesni akademiji, ko jih je trinajst znova zaplesalo v koreografiji Barna Monika in zavelo čutno bolečino Umirajočega laboda – Camillea Saint Saensa; domiselna in osvežujoča koreografija baletne klasike, ki solistični spev zaveje v množici trinajstih belih labodkov.
Paquita – Konservatorij za glasbo in balet Maribor
Mala zvezda tega večera ali sonček, ki je navdušil s svojimi skoki in vrtavkami, ki je kot gumica poletaval v višave in galopiral po odru, je bil David Perez Enciso (Narodna šola za  plesne talente Veracruzano Meksiko), prišel pa je iz vroče Mehike in zaplesal (ta pravi dinamit) Dinamite (koreografija Martha Sahagun). Z njim je prispela tudi balerina Virginia Perez Enciso in stilno zaplesala variaciji Paquita in Kitry – Don Kihot.
Navihanka – Danza professione Italia Parma
Profesionalna šola plesa Italija, Parma, je predstavila mlad nadarjen baletni par, ki je za svojo odličnost požel krepek aplavz, zaplesal pa, tako kot mora biti, pas de deux iz baleta Navihanka: Martina Mantovani in Alessandro Frola. V koreografiji Ane Pavlove California Poppy je v slikovitem kostumu prefinjeno zaplesala Polina Novgorodova (moskovska baletna šola pri moskovskem akademskem državnem gledališču Gzhel). Zabaval je tudi mladostni plesni par v odličnosti gest in prezence Réka Kovács in Kristóf Deák (madžarska plesna akademija Budimpešta v koreografiji A. S. Hamzina, Dools).
Infarction – Baletna akademija Dunajske državne opere
Dlani so se dodobra ogrele tudi ob nastopu strumne energetske ekipe Baletne akademije Dunajske državne opere. Infraction nosi naslov njihova moderna koreografija, s katero so po odru zaveli vročico fantovske energije: Sebastiano Mazzia, Domenico Messina, Alexander Kaden, Cristiano Zaccaria, Gianni Melfi, Antonio Lanzo; koreografija Jed O´Grady Weiss. V odlomku iz koreografske stvaritve Tango Edwarda Cluga se je simpatično predstavil tudi Marián Kuchár (Konservatorij za balet Eva Jaczova, Bratislava).
Giselle – Filip Viljušič, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana
Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana je gostoval s tremi koreografijami, sodobnejšo in dvema klasičnima variacijama. Filip Viljušič je osvajal v variaciji Albrechta/balet Giselle, Neža Rus pa mladostno zavela variacijo Aurore, balet Trnuljčica. Koreografinja in pedagoginja Tanja Pavlič je na glasbo Erica Satiea postavila novo mladostno koreografijo Gymnopedie 2, kjer se je izkazala gibčna Ingrid Tušar. Mogoče bo tudi Gymnopedia 2 obsijana s kako vidno nagrado? Glede na postavitev in izvedbo kar lahko! Pustimo se torej  presenetiti!
Blue Rhapsody – Konservatorij za glasbo in balet Maribor
Konservatorij za glasbo in balet Maribor je predstavil več koreografij, začelo se je z Odalisque iz baleta Gusar nasmejane in odločne Eme Perić. Solo variacijo Driada, Balet Don Kihot je stilno odplesala Lara Maher. V duetu Triangel in v koreografiji Mojce Ussar pa sta se na baletnem drogu simpatično poigravali, naslanjali in zabavali Nika Zalokar in Iva Jajčevič. V koreografiji Galine Čajka Kuhar, Blue Rhapsody na glasbo Maksima Mrvice pa so elegantno mladostno zaplesale: Lara Maher, Lara Lončarič, Neja Hrastar, Leticia Dvoršak, Elena Likar, Eva Poštrak Mlakar, Liza Podjavoršek, Ema Perić,in Aja Brecelj Kolar.
Zadnje pesmi – Mladi slovenski balet
Po odmoru in na začetku drugega dela je zaplesal mladostno, ubrano in profesionalno Mladi slovenski balet v sestavi: Alena Medič, Metka Beguš, Monika Zorko, Lara Flegar, Gabriela Mede, Mateja Železnik, Aleks Theo Šišernik in Uroš Škaper; koreografija Gaj Žmavc 4 Zadnje pesmi, na glasbo Richarda Straussa. Žmavc je v sodobnem plesnem jeziku gradil svojo koreografijo opisnih prepletov in duetov, tudi krajših plesnih sekvenc, z nekaj povsem novimi izraznimi gestami, skratka gibalno barvito, vendar pa vseeno preveč razpotegnjeno, ko ni bilo jasno zarisane končne vizije in ne zaokrožene celote.
Diana in Acteon – Tetiana Svetlična & Yuya Omaki
Prava baletna poslastica je prav gotovo bil Mednarodni gala baletni večer, ki je stekel 27. februarja 2015 v Veliki dvorani SNG Maribor, kjer se  je predstavilo sedemnajst koreografij znanih baletnih in nekaj novih del enkratnih izvedb.
Carmen – Catarina de Meneses & Sergiu Moga
Romeo in Julija – Catarina de Meneses & Anton Bogov
In je ob vsem sijaju baletnih zvezd enakovredno nastopil Balet SNG Maribor z odlomki iz svojih baletnih del: lirični motiv Stabat mater, koreografija Edward Clug; pas de deux Diana in Aceton v izvedbi višinskih in obratov Tetiane Svetlične in Yuyua Omakija; duet strasti Catarine Meneses in Sergiua Moga, baleta Carmen v koreografiji Valentine Turcu, v njeni koreografski postavitvi še sanjski duet Catarine de Meneses in Antona Bogova v balkonski sceni baleta Romeo in Julija.
Ssss – Marijn Rademaker
Za sodobne motive in novosti so poskrbeli Edward Clug, Staša Zurovac in Gaj Žmavec. Prvak HET – Nizozemskega narodnega baleta Marijn Rademaker je nastopil v koreografiji Edwarda Cluga: Ssss na glasbo Frederica Chopina, ki se je kar vlivala v virtuozno gibkost in koreografsko pesnitev. Koreograf Staša Zurovec je prav prijetno presenetil s svojo koreografsko zračnostjo spleteno z naravnimi vzgibi v duetu Dvoje mladih na glasbo Voislava Vokija Kostića in v izvedbi Dalije Imanić Savić ter Milana Rusa.
Tango – Dalija Imanić Savić & Milan Rus
Zurovčeva druga koreografija Tango – Ko to tamo pjeva v izvedbi istega dueta in na glasbo istega skladatelja se je v dinamiki dvigov in vročici strasti dinamično vrtinčila po odru.
Touch – Asami Nakashima & Gaj Žmavc
Gaj Žmavec se vse bolj predstavlja kot koreograf novih vzgibov in vsebin. Skupaj z balerino Asami Nakashima sta v njegovi koreografiji Touch poustvarila vizijo skušnjav dotikov, približevanja in pričakovanja.
Tapate Nina – Sara Jiménez & Carmen Munoz
Posebnost tega večera je bila gotovo simpatično "zaprašena" koreografija dveh žena, ki sta na oder zašli iz kakega stoletja nazaj, kot bi listali star album trdih sivih fotografij in zagledali njiju dve: Sara Jiménez in Carmen Munoz v koreografiji Tápate Nina (koreografija Sara Jiménez & Macarena López). Umetnici izhajata iz Granade, zaplesali pa sta v korakih španskega plesa svoj ženski klepet, skicirali svoje pluse in minuse skupnega druženja ter njunih prigod ob zvokih Fandanga glasbenika Santiaga de Murcie. Bilo je novo, osvežilno, skratka super, in bravo za izvirno oživljanje plesne (španske) zgodovine.
Donizetti pas de deux – Natascha Mair
Dunajski plesalec Jakob Feyferlik je pred časom nastopil tudi na Gaudeamus gala, tokrat pa že v krogu mednarodnih zvezd kot perspektiven solist Dunajske državne opere. Skupaj s solistko in novim odkritjem dunajskega baleta Natascho Mair sta v virtuoznosti izvedbe zaplesala Donizetti pas de deux v koreografiji Manuela Legrisa.
Pearl – Bryndis Ragna Brynjolfsdottir & Alexandre Jolicoeur
Na glasbo Vivaldija in v koreografiji Eda Wubbea: Pearl (Biser) sta v zaključnem duetu "Sovente il Sole" opojno zaplesala spomin na čas baroka Islandka Bryndis Ragna Brynjolfsdottir in Kanadčan Alexandre Jolicoeur. S svojo virtuozno izvedbo je navdušil tudi duet Američanke, sicer prvakinje Slovaškega državnega baleta Sare Michelle Morawsky in prvaka Praške državne opere in Finskega nacionalnega baleta v Helsinkih, Čeha Michaal Krčmárja v pas de deuxu 3. dejanja/Act III baleta Labodje jezero. 
Črni labod – Michal Krčmar
Ko je veliko odličnega, že kar težko izbiraš, kaj je tisto najboljše, zato navajam vse, kar se me je najbolj dotaknilo. Žal pa med mednarodnimi zvezdami tokrat niso nastopili tudi prvaki ali perspektivni solisti ljubljanskega baleta, verjetno zavoljo prekrivanja predstav, ki se na baletnem odru Opere Ljubljana kar vrstijo, pa tudi zavoljo porodniških in poškodb, ki nikakor niso zanemarljive ob tako številčno skrčenem baletnem ansamblu, kot je danes to ljubljanski balet.
DUBUS je tako kot vedno za svoje člane poleg odlične organizacije poskrbel tudi za prevoz na relaciji Ljubljana – Maribor, in seveda obratno.

View Gallery 26 Photos