Urška Centa nerelevantna za slovenski kulturni prostor!

Urška Centa (foto: Rafael Casado)

Moje delo se že leta vrti tudi okrog kuriranja, organiziranja in umetniškega ustvarjanja cikla sodobnega flamenka Noches de Tablao. Vse od svojega povratka iz Španije si z ogromno truda prizadevam za oblikovanje pojavnosti flamenka pri nas, s programom, ki ga nizam, pa razmišljati o njem kot umetnosti, ki ima veliko obrazov in glasov, ki si zaslužijo biti predstavljeni, in dati prostor tudi eksperimentu.
Čez dva tedna pričenjam že z deveto sezono, ki se bo pričela z otvoritvenim koncertom Guillerma McGilla v Štihovi dvorani Cankarjevega doma. V čast mi je, da bo v programu s svojim projektom nastopil tako pomemben glasbenik in velik človek, katerega glasbeno delo na področju žanra jazz flamenka nosi zgodovinsko vrednost. Ob prvem koncertiranju v Sloveniji se mu bodo pridružili glasbeniki, ki jih osebno zelo cenim, in se po čudoviti prvi izkušnji dela z njimi v Madridu letošnjega januarja že zelo veselim sodelovanja z njimi tudi na slovenskem odru.

(foto: Darja Štravs Tisu)


Prišel pa je čas, ko se znova sprašujem, kako in kam. Pot cikla je bila vedno polna naporov in neskončnih iskanj financiranja, ki bi omogočila, da cikel (pre)živi, a zdi se, da smo kljub vsem uspehom in priznavanju občinstva spet na začetku. Po krasnih sezonah, med katerimi lahko zaradi do zadnjega kotička napolnjenih dvoran in stoječih ovacij kot lep primer izpostavim prav zadnjo, smo v zavodu NEST prejeli zavrnjeno sofinanciranje projekta s strani Ministrstva za kulturo. Sodba komisije o popolni nerelevantnosti cikla za naš kulturni prostor ima realne posledice – programa v predvidenem obsegu letos najverjetneje sploh ne bo mogoče realizirati.
Ko se zdi, da se odpira pot navzgor in si lahko privoščimo vedno kvalitetnejši program, gostimo vedno bolj prepoznavna imena in stemimo k vedno bolj vrhunskim in celovitim dogodkom, se žalostno vračamo na začetke. V stisko, če bomo sploh zmožni izpeljati še kakšen dogodek. V občutek, da je uspeh v našem sistemu financiranja kulture nekaj tako minljivega, da na tem področju nima smisla več delati, saj je rast nemogoča. Utrujena sem, sita sem. Stiska v tem grozljivem sistemskem kolesju sega še dlje in je širokopaletna, da se tako izrazim. Predolgo traja poigravanje z lastnim razmišljanjem, da moje delo kot avtorica v tem prostoru ni vredno absolutno nič in da je prišel čas za spremembo poklica.
Zaradi vse te stiske je vaša prisotnost na dogodkih cikla neprecenljive vrednosti. Vaš obisk in podpora umetnikov z nakupom vstopnice ter hkrati prepoznavanje produkcijskih naporov, ki omogočajo, da tak program stoji pred vami, so izredno pomembni. V soboto, 22. marca, vas bom iz srca vesela v dvorani. Zaradi vas in zvestega občinstva, ki je z nami iz leta v leto, smo namreč tu!


Vsem, ki verjamete v Noches de Tablao, ki imate možnost pomagati in neposredno investirati v kulturo, ki nas veste povezati z meceni in podjetji, ki trdno stojijo za idejo družbene odgovornosti, bom zelo hvaležna za odziv in pomoč. Mogočen 8. marec vsem ženskam. (zapis plesalke Urške Centa na družbenem omrežju FB ob 8. marcu in prejetju zavrnjene vloge za cikel Noches de Tablao, ki se že nekaj sezon odvija v Cankarjevem domu. Komisija za glasbene umetnosti na Ministrstvu za kulturo v sestavi: Alja Kramar, Žiga Pucelj, Lovrenc Rogelj, dr. Borut Smrekar, Aleš Suša, Martina Svetina in Dejan Učakar očitno ni prepoznala pomembnost projekta in ni dosegel kriterijev za sprejem v financiranje. Bo pa Urškin Zavod Nest, kot producent lahko skreiral predstavo Konstelacije odnosnosti v letošnjem letu saj mu je komisija za uprizoritvene umetnosti na Ministrstvu za kulturo v sestavi: dr. Rok Andres, dr. Anja Bajda, dr. Andreja Kopač, Alja Predan, Teja Reba in Petra Vidali, dodelila 13.260,00€ za produkcijo. ‘Naša komisija ceni delo in ustvarjalnost Urške Centa, kar smo že dokazali pri ocenjevanju njenih plesnih projektov,’ so mi sporočili po objavi članka.
V plesnih krogih pravijo, da je obnašanje Urške Centa, ko je verbalno napadala uslužbenke Ministrstva za kulturo v lanskem letu, ko tudi ni bila najbolj zadovoljna s količino prejetih sredstev, poželo sadove in je sedaj prišlo ne-plačilo. Ja, med artisti sodobnega plesa oz. plesnimi NVO-ji gre intenzivno na nož. Denarja je kar nekaj, a vsekakor ne za vse, ki so med korono namesto, da bi plesali pač kolesarili. Sicer pa koncert Guillerma McGilla z naslovom Ples angela x Urška Centa bo. Vabljeni v Cankarjev dom ob 20.00, nekaj vstopnic je še na voljo.)

Parada plesa
Uporaba piškotkov

Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.