Jernej Bizjak. Poleg plesanja predstavlja networking nove izzive in izkušnje.

Emrecan Tanis: Separation Among Us (foto: Drago Videmšek)

Minuli vikend sem se udeležil 21. mednarodnega plesnega tekmovanja International Solo Dance Theatre Festival v Stuttgartu. Na festivalu sem se predstavil v miniaturi ‘Separation Among Us’ v koreografiji turškega koreografa Emrecana Tanisa, ki je plesalec v finskem državnem baletu v Helsinkih. Zelo sem počaščen in presenečen da sva za to delo prejela 3. plesno nagrado, 2. koreografsko nagrado (denarne nagrade) in pa tudi video plesno nagrado, ki omogoča profesionalno umetniško snemanje in montažo te plesne miniature. Poleg tega se bom kot finalist in nagrajenec festivala udeležil turneje po Nemčiji v novembru 2017 in po Braziliji v aprilu 2018. Moram pa poudariti, da je bila ta fizično zelo zahtevna plesna točka ustvarjena za finskega plesalca, ki pa se zaradi obveznosti znotraj njegovega plesnega ansambla tega tekmovanja ni mogel udeležiti. Koreograf je zaradi tega objavil obvestilo na facebooku, da išče plesalca za nastop, na katerega se je odzvalo veliko plesalcev, zato smo morali poslati video material, fotografije in pa CV-je (tako kot za vsako avdicijo). Nikjer ni bilo omenjeno, da je ta nastop načrtovan v okviru tega pomembnega tekmovanja, ki se jih sicer ne udeležujem rad zaradi stresa, pričakovanj in pa točkovanj. Kljub temu sem vesel, da sem bil letos prvič in zadnjič (kot plesalec) del tega zelo profesionalno in kakovostno izvedenega dogodka, saj je zgornja starostna meja udeležencev 30 let. Ko sva se po zaenkrat zaključenem sodelovanju razšla, mi je zaupal, da sem ga prepričal, še preden je pregledal moj dosje, in sicer zaradi mojega izvirnega e-maila, skozi katerega, kot pravi, naj bi začutil posebno energijo. Ker sva bila v februarju oba prezasedena s številnimi obveznostmi (avdicije, Zimska plesna šola v Mariboru in projekt ‘US’ z Marijo Slavec, v koreografiji Kjare Starič Wurst), sva imela le deset dni časa, da me prek intenzivnih vaj, ki so potekale na Danskem in na Finskem, pripraviva na ta vrhunski festival, ki se ga se udeleži le 18 od 350 prijavljenih projektov.

Emrecan Tanis (levo) in Jernej Bizjak
V aprilu me čaka koreografsko tekmovanje oz. festival Skopje Fest 2017 v Makedoniji, kjer se bom predstavil z miniaturo ‘Solo for Real’ italijanskega koreografa Fabija Libertija. Z omenjenim delom sem že nastopil na festivalu v Hanovru, v Malmu in pa najpomembneje tudi na Vrhniki! S ‘Solo for Real’ bom konec aprila nastopil tudi v različnih mestih v sklopu plesnih dni na Švedskem, v organizaciji plesne hiše Dansstationen Malmo.
V objemu sprožilca ali pot do točke nič … (foto: Drago Videmšek)
Veselim se morebitnega ponovnega poučevanja na Poletni plesni šoli v Ljubljani v organizaciji Nine Meško (JSKD) konec junija 2017, kjer se bom poleg ‘classo’v najverjetneje predstavil tudi z eno od miniatur prej omenjenih koreografov.
Zavod 0.1: V objemu sprožilca ali pot do točke nič (foto: Drago Videmšek)
V avgustu začnem skoraj trimesečni projekt v Stockholmu z meni zelo posebnim in dragim koreografom Örjanom Anderssonom, s katerim bomo v jeseni gostovali na Švedskem, po Škotski in pa tudi v kitajskem Šanghaju v produkciji Andersson Dance. Decembra 2017 pa se bom v sklopu danske turneje v koreografiji Nizozemk Wubkje Kuindersma in Didy Veldman znova pridružil plesnemu ansamblu Danish Dance Theatre na Danskem.
Poučevanje na letošnji Zimski plesni šoli (foto: Saša Huzjak)
Poleg plesanja in poučevanja se ukvarjam s pisanjem in prijavljanjem novih projektov v Sloveniji ter na Danskem, kar pa terja veliko časa, energije, motivacije in kreativnosti. Veliko časa odvzame tudi urejanje in organiziranje postprodukcije v tujini in pa neprestani ‘networking’, kar pa mi nikakor ni v breme, temveč predstavlja nove izzive in izkušnje. (je za naš portal razkril letošnje načrte plesalec, koreograf in pedagog Jernej Bizjak s trenutno stalnim bivalnim naslovom v Kopenhagnu)

View Gallery 5 Photos