Edward Clug s koreografsko dimenzijo Carmine Burane

Edward Clug (foto: Tiberiu Marta)

Ključni vizualni element, ki ga Clug razširja v pomenljivo koreografsko dimenzijo, je krog, ki je kot geometrijski lik najenostavnejša in obenem najpopolnejša stvaritev narave (v krožni obliki najdemo zvezde, planete, v krožni oziroma elipsoidni obliki se gibljejo tudi nebesna telesa), prav tako pa je krog simbol ontološke popolnosti in zaokroženosti, tj. prehajanja življenja v smrt in obratno, kot nakazujejo številni alkemijski simboli in emblemi bodisi vzhodne ali zahodne ezoterične tradicije. Krog s svojim središčem kot principom gnoze (spoznanja) za plesalce deluje kot iniciacijski moment, in sicer kot prapočelo plesnega (in s tem tudi družbenega) kolektiva, ki gledalca ob kontinuiranem glasbenem stimulusu Carla Orffa popelje skozi različne stadije življenja, energetska stanja in psihične arhetipe.

Skozi Clugovo ekspresivno mojstrsko pisavo se tako na odru udejanja nekakšna evolucija življenjske poti, ki jo pomenljivo začrtujeta sili odboja in privlačnosti, ki jo koreograf v ustvarjanju novih ritualov življenja (in postopni simbolni oddvojitvi ljubezenskega para kot nove civilizacijske ‘pracelice’) v obliki alegorije podkrepi s pevsko invokacijo besedil iz tega znamenitega srednjeveškega kodeksa, pri tem pa ustvari pravzaprav vse pogoje za globoko in intenzivno duhovno izkušnjo življenja skozi sintezo glasbene, besedne in plesne umetnosti. (nekoliko zamotano razmišljanje koreografa in umetniškega direktorja mariborskega baleta Edwarda Cluga, ki postavlja na ogled Carmino Burano. Premiera je bila načrtovana za začetek novembra, a je bila zavoljo korone prestavljena. Plesalci in koreograf so sicer nared in čakajo na zeleno luč, da pokažejo, kaj so ustvarili za novo sezono v SNG Opera in balet Maribor.

Carmina Burana bo sicer del baletnega večera, v kateri si bomo ogledali ponovitev koreografije Stabat Mater. Plešejo baletni plesalci SNG-ja; scenograf je Marko Japelj, kostumograf Leo Kulaš, asistenti koreografije pa Maude Sabourin, Matjaž Marin in Sergiu Moga.)