Nancy Aljančič. Vse ženske smo boginje in vse smo lepota

Sinonim za oblikovanje ženskih in moških kopalk Nancy Aljančič to poletje znova preseneča. V kolekciji letos prevladuje ljubezen, rdeča barva in srčki iz Swarovski kristalov, kopalke v tropskih vzorcih, ki imajo namesto naramnic okoli vratu venec iz vezenih frangipanjiev (ki so Nancyjine najljubše rožice), in kopalke z živalskimi vzorci – pavja peresa, zelena kačja koža, vezeni metuljčki ….


Kot vedno krasi Nancyjin katalog lepotica, ki jo izbereta skupaj s fotografom Alešem Bravničarjem. Letošnji model je čudovita Anja Krvina, v kopalkah Nancy pa so pozirale že Karin Škufca, Sandra Marinovič, Martina Vrhovnik, Nina Osenar"Modele vedno izbereva skupaj s fotografom Alešem Bravničarjem. Vse punce so bile zares super in prepoznavnost mi ni toliko pomembna, bolj mi je važno, da se dobro razumemo," pravi Nancy.
… lanska kolekcija in Sandra Marinovič …

Nancy je bila dolga leta tudi edini model svojim kopalkam. "Vloga manekenke mi je bila zelo všeč, je bilo pa zelo naporno biti sam za vse – organizacija potovanja, stilistka, vizažistka, manekenka … Poleg tega pa prepotovati na tisoče kilometrov, zamenjati nešteto hotelov, reševati nešteto problemov in poleg vsega izgledati čudovito in tudi biti ves čas na dieti, da se ne bi slučajno zredila. Zato se je moje telo po dvanajstih letih takega življenja uprlo. Pregorela sem in se precej zredila, tako sem bila prisiljena najti neko drugo pot in se razbremeniti. Odločila sem se tudi, da ne bom niti en dan več v življenju na dieti. Čez šest let sem si pridobila nazaj normalno težo (ki je precej višja od manekenske teže), z vizualizacijo. To je Gabrielova metoda – njegova knjiga je bila letos prevedana tudi v slovenščino."

Mesto v katalogu pa vedno dobijo tudi delavke, zaposlene pri Nancy, in s tem razbijajo tabuje o idealni postavi, ki jih promovirajo različne modne revije. "Na vseh potovanjih me je vedno najbolj zanimalo, kje so ljudje najbolj srečni in kakšne lepotne ideale imajo. Želela sem se osvoboditi pritiska lepotnih idealov, ki jih imamo na zahodu – sedaj že pretirane vitkosti, poveličevanja mladosti …. Ko vidiš lepotne ideale drugod po svetu, si lahko oddahneš, ker ugotoviš, da je vse skupaj ena sama neumnost. Lepotni ideal žensk v plemenu Himba v Namibiji je recimo – čimbolj rdeča koža, zato se dvakrat na dan po cele telesu in laseh mažejo z rdečo okro in kozjo mastjo. V perujskih Andih pa so najbolj zaželene zelo obilne ženske. Lepotni ideal žensk v plemenu Surma v Etiopiji je imeti v spodnji ustnici krožnik (pod ustnico si naredi zarezo in počasi vstavlja vse večje krožnike). Najlepša, najbolj cenjena in zaželena je tista, ki ima največji krožnik. Ta ima lahko premer tudi 20 centimetrov, zanjo mora ženin njeni družini plačati najvišjo ceno.

Tako lahko vidiš, kako se ženske, ki verjamejo v lepotne ideale, ki veljajo v nekem delu sveta, same sebe mučijo in trpinčijo po nepotrebnem. Nisem želela s svojim katalogom širiti lepotnega ideala, ki vlada na zahodu – pretirana vitkost, mladost, zretuširana koža manekenk, ker za vsem tem škodujemo ženskam in še posebej mladim puncam, ki imajo zaradi tega vse več motenj hranjenja in slabo samopodobo, nekatere pa so že pri dvanajstih leti ali še prej na dieti. Želela sem odkriti in promovirati resnico, in to je – vse smo čudovita božanska bitja, vse smo boginje in vse smo lepota! Da to resnico prepoznamo, zares začutimo in izžarevamo, rabimo iti vase in se povezati s svojim pravim božanskim bistvom oz. s svojo dušo – tu najdemo tudi svoj vir miru, radosti, ljubezni … Meni je pri tem najbolj pomagala vsakodnevna meditacija, duhovne knjige in delavnice, narava – še posebej gozd in kontrola svojih misli – zelo se trudim, da so vedno pozitivne.

Po vseh eksotičnih krajih sveta, kjer je nastajal katalog, pa bo kolekcija za leto 2013 fotografirana na slovenskih tleh. "Vsa ta leta sem govorila, ko smo slikali katalog na vseh zame najljubših krajih sveta, potem bo prišla na vrsto Slovenija. To se je sedaj zgodilo in katalog 2013 bomo slikali doma. Zelo se že veselim, ker je Slovenija ravno tako lepa ali še lepša!"

Kriza seveda ni obšla tudi ekipe Nancy Aljančič. "Seveda se nam pozna kriza, vendar jaz vztrajam na svoji poti, v katero verjamem, da je prava. To je pot etične proizvodnje in ne cenene, kar pomeni, da vse kopalke zašijemo v Sloveniji, da vse blago, okraske in ostali material naročamo pri dobaviteljih, ki proizvajajo v Evropi. Večina naših materialov ima certifikate, da ne vsebujejo zdravju škodljivih snovi. Zaradi tega delavci, ki delajo v proizvodnji blaga, naše punce, ki krojijo in šivajo kopalke, in trgovke, ki prodajajo te izdelke, delajo v bolj zdravem delovnem okolju in kupci nosijo oblačila, ki ne vsebujejo strupenih novi, ki škodujejo njihovemu zdravju, kar pa velikokrat ne moramo reči za tekstilne izdelke, ki prihajajo iz Kitajske, Indije, Bangladeša … Tu delavci delajo v zelo nezdravih in slabih pogojih, so velikokrat brez pravic. Upam, da se bodo ljudje čim prej ozavestili, da to ni prava pot. Če želimo ustvariti lepšo prihodnost za vse, potem kupujmo proizvode etičnih podjetij, ki spoštujejo delavce, naravo, kupce in ki jim ni vseeno. Verjamem, da je prava pot kupovati manj, ampak kvalitetno in etično. V teh izdelkih se bomo dobro počutili, lahko jih bomo dolgo časa uporabljali, ne bomo se jih naveličali, ker bodo napolnjeni s pozitivno energijo zadovoljnih delavcev. Seveda to pomeni tudi manjše onesnaževanje in manjše izkoriščanje naravnih virov."

Poleg kopalk pa ima Nancy na voljo tudi kopalke za moške ter različne dodatke od tunik, oblek do pareotov. O kakovosti in kreaciji pa ne gre dvomiti. Nancy kot vedno fascinira in priporoča izbor kakovostnih in izvirnih kopalk, s katerimi boste sigurno zadovoljne in jih boste dolgo časa nosile. Predvsem pa se ne ozirajte na današnje lepotne standarde in uživajte življenje! Več na www.nancy.si, fotografije: Aleš Bravničar

View Gallery 8 Photos