Prejšnja nedelja je minila v znamenju vrhunskega plesa. V prostorih Katja Dance Company sta se odvijali plesni delavnici pod vodstvom baletne prvakinje Španke, Maríe Matarranz de las Heras.
Katja Vidmar in Albert Podrekar je dvojec, ki uspešno vodi Katja Dance Company. Njuna energija, ki jo širita skozi skupino, je brezmejna, produkcija pa ne obsega samo plesnih predstav ampak se trudita tudi z izobraževanjem. In to ne samo svojih plesalk in plesalcev pač pa odpirata vrata vsem plesa željnim akterjem. Tako sta minulo nedeljo v svojih prostorih na Letališki v Ljubljani gostila prvakinjo HNK Ivan pl. Zajc z Reke, Španko, Marío Matarranz de las Heras.
Za naš portal sta po obisku zapisala: ‘Nasmejana, dobrodušna, predvsem pa prijazna primabalerina, ki je večino svojega življenja posvetila vrhunski obliki umetnosti – baletu. Po kratkem spoznavanju in pripravi smo kmalu odprli vrata studia in novega znanja in izkušenj željnim plesalcem zaželeli dobrodošlico. Veseli smo bili odziva in čeprav je vročina kosila med prijavljenimi, je bil dan res nekaj posebnega. Spletla so se nova prijateljstva in želja po skupnem osvajanju novih plesnih veščin je prepletla štiri ure druženja. Nekateri ste nas že poznali, nekateri ste nas obiskali prvič in zelo smo bili veseli vašega izraženega zadovoljstva. Posebna hvala tudi ‘naši’ plesalcem, ki ste podprli z vašim obiskom tovrstno plesno izobraževanje.
Baletni klas se je začel najprej z vajami ob drogu, ki so nas navdušile tudi zato, ker so bile drugačne. Maria je odlična pedagoginja in nas je tudi popravljala in opozarjala na napake. Njena strast do baleta se vidi iz vsekega giba, pa tudi z mimiko pokaže, da v plesanju, čeprav težih baletnih vaj, zares uživa in je ta občutek želela prenesti tudi nam. Nadaljevali smo na sredini, kjer je večkrat rekla, naj kljub temu da gre za vaje, plešemo, in ko smo jo opazovali, je bilo vse videti tako lahkotno in mehko. Ima tudi izjemen čut za to, da vključi vse, vsaka plesalka je bila zanjo pomembna in se ji je posvetila, ko je razlagala in kazala vaje.
Veliko udeležencev se je prijavilo na oba klasa. In po polurnem premoru je sledil klas sodobnega (contemporary) plesa, pri katerem nas je najprej vpeljala v ogrevanje, kje smo ob hoji in na njen plosk izvajali naloge, ki nam jih je dala in tempo je stopnjevala. Sledili so sklopi na tleh, ki so prehajali z leve na desno. Na koncu nas je naučila še koreografijo, ki jo je prepletla z elementi, ki smo jih vadili na tleh. Vidno utrujeni, a navdušeni smo se ji z aplavzom še zahvalili za oba odlična klasa.
Dan je minil izredno hitro in počasi smo se morali posloviti od Marije. Izredna oseba in odlična pedagoginja, ki se je posvetila predajanju plesnih gibov v skladno valovanje, ki je bil okronan z pravo koreografijo. Maria nas bo v prihodnje še obiskala, zato velja spremljati našo spletno stran in socialne medije, kjer kmalu objavimo nove zanimive plesne klase!
Kdo je María Matarranz de las Heras?
Plesati je začela v lokalni šoli v rodnem Valladolidu. Pri 13 letih se je vpisala in leta 2013 diplomirala na Escuela Profesional de Danza de Castilla y León. Prvo zaposlitev je dobila v mladinskem baletu Kayzer Ballet, kjer je delala s koreografi, kot je Ken Ossola. Pri 21 letih je pričela s študijem višje interpretacije plesa na prestižnem konservatoriju Superior Danza María de Ávila, s katerim je razširila in izpopolnila svoje gibalno znanje. Na konservatoriju je kot plesalka pomembno dozorela s pripravo in plesom koreografij Nacha Duata, Tonyja Fabra in Fernanda Hernanda Magadana. Hkrati je sodelovala v večih plesnih produkcijah v Royal Theater v Madridu, Grand Theater v Ženevi in nastopila na zasebni gala prireditvi slovitega Nederlands Dans Theater (NDT).
Pri 23 letih se je pridružila deželnemu gledališču Detmold pod umetniškim vodstvom Richarda Loweja, kjer je dve leti odplesala številne glavne vloge (kot je Klara v Hrestaču). Reškemu baletu se je pridružila v začetku sezone 2019/2020, do sedaj pa je plesala v: Hrestaču Maura de Candije, Allegra, Cipki in Svetinja pomladi koreografinje Maše Kolar, To Blazing Water Andonisa Foniadakisa; Odiseje Walterja Matteinija (glavna ženska vloga Penelope); in Pathetic Douglasa Leeja. Sledile so še Spanish Rhapsody Filipeja Portugala, Romeo in Julija Jirija Bubenicka (glavna ženska vloga Julija), n (u/O) minus Ludmile Komkove. 4 nikoli Jeroena Verbruggena, Adam in Eva Maše Kolar. Pravkar je prejela nagrado Hrvatskog glumišta za vlogo Julije v Romeo in Juliji.‘
Sicer pa je ekipa Katja Dance Company v polnem zamahu in kreiranju nove gledališko plesne predstave Zakaj jaz, ki bo doživela premiero v petek, 25. maja 2024 ob 20. uri v Gledališču Park v Murski Soboti, od koder tudi prihaja osrednja junakinja predstave, Tadeja Polanšček. Katja bo tudi gostja oddaje Parada plesa v nedeljo, 5. maja ob 18.45 na TV3.