Preplet glasbe, petja, ritma in plesa. Maša Kagao Knez ful zadovoljna

V Kulturno umetniškem društvu Baobab so ob letošnji zaključni produkciji tudi uradno posredovali novo organizacijsko podobo društva, ki ima delovne prostore na Parmovi 25 Ljubljana. Ustanovitelji KUD Baobab (ime po afriškem zdravilnem drevesu baobab) so: umetniška vodja društva,  plesalka, koreografinja in pedagoginja Maša Kagao Knez; vodja pevske zasedbe Sankofa, plesalka, koreografinja in pedagoginja Dalanda  Diallo ter glasbenik in pedagog Damir Mazrek. KUD Baobab deluje na področju glasbe, gledališča in plesa, posebno osredotočeno pa na zahodno afriško kulturo, tudi v povezavah s sodobnimi umetniškimi trendi.

V njihovi organizaciji je stekel lani že 5. Mednarodni festival v znamenju afriške kulture Baofest, in tako kot že nekaj let tudi letos pripravljajo v času od 4. do 13. julija redne poletne delavnice na otoku Visu. Na istem naslovu v Hiši plesa na Parmovi 25 pa bodo tudi vnaprej potekale tako afriške kot sodobne plesne delavnice in plesni projekti, vendar v organizaciji Zavoda za kulturne dejavnosti Studio XXV. Ime izhaja iz številke, kjer imajo sedež na Parmovi skupaj s KUD oziroma Studiom  Baobab, in so še naprej med seboj povezani v neposrednem prepletu umetniškega delovanja. Redni tečaji in delavnice v novem šolskem letu 2015/16, ki jih vodi Studio XXV, so: afriški ples in sodobni afriški ples, vodstvo Maša Kagao Knez; sodobni izrazni ples, Urša Rupnik; tečaji petja, Damaris Potočnik; bobnarske delavnice, Issiak Samou; reggaton in afro urban, Krista; delavnice za otroke z mamicami (1-3 let in 3-5 let), Lea Menard ter Afro Kidz (od 6-9 let), Emina Baj.
V prepletu medsebojnega tesnega sodelovanja Studia Baobab & XXV je potekal tudi zaključni plesno-glasbeni večer na Velikem odru Španskih borcev v Ljubljani 22. junija 2015, v prepolni dvorani in prijetnem umetniško zasnovanem vzdušju. V ritmu bobnov v živo in ob igranju Issiaka Sanoua je sedem otrok skupine Afro Kidz pod vodstvom pedagoginje Emine Baj samozavestno zaplesalo v živahnem afriškem ritmu, in ker so vedeli, kaj njihovi gibi ponazarjajo, so tudi njihovi pogledi živo odsevali z odrskega prizorišča. Razgibavali so se, ploskali v ritmu in poskakovali, se smejali, urno se zavihteli v plese v krogu, pa še kako kolo se je zavrtelo in se iztegnila za povrh še plesna špaga, na koncu, plesno razposajeni, tudi niso pozabili na poklon: Inja, Alina, Gaja, Nana, Askala, Pija in Leon. Večerni program je vodila in napovedovala pedagoginja Krista, pod njenim mentorstvom pa so nastopili najmlajši plesalci, skupina Afropulz: Eva, Alenka, Jože, Štefan, Ana in Marija, ob bobnarski spremljavi v živo Issiaka Sanoua.
Program so razdelili na dva dela, v prvem  delu je zapel zbor Sankofa, ki deluje že od leta 2000 ter združuje Afričane, njihove potomce in prijatelje, je del celostnega projekta z naslovom Izrazni svet Afriške kulture, namenjenega širjenju in obujanju afriške kulture v Sloveniji in Evropi. Ubrano je prepevalo in se v ritmu gibalo enajst pevcev pod vodstvom zborovodje Damaris Potočnik.
V tem prvem delu so zaplesale gojenke Urše Rupnik v svojem izrazno sodobnem plesnem stilu, kot ga imenujejo, ter v koreografiji svoje pedagoginje in mentorice: Maja Maša Šömen, Sanja Spirić, Liu Zakrajšek, Jerca Klinar, Ana Vesel, Ana Vrhovnik, Jelena Radočić, Mateja Glogovšek, Hsini Cho, Zala Lenarčič in Iza Ogris. Razvejana koreografija dvojic, skladno postavljena v prostor, je ponudila niz novih oblik in kombinacij v prijemih in preprijemanju duetov, delovala pa kot dobro izoblikovana likovna kompozicija. V njej pa prepoznali tudi letošnji nosilki zlatega priznanja OPUS 1 plesna miniatura za duet Vztrajnost spomina: Maja Maša Šömen in Sanja Spirić ter Liu Zakrjšek, ki je bila za svoj solo ples Razgradnja I prejemnica nagrade za najboljšo plesno izvedbo na Mednarodnem in zaključnem OPUS 1.  
Drugi del tega pestrega večera se je začel prav živahno in v presežkih kondicije v sodobnem afriškem stilu velikopoteznih oblik koreografinje Maše Kagao Knez, v plesu in zvenu razgibanih teles, zaplesali pa so: Tina Ažman, Emina Baj, Vesna Bizjak, Tjaša Jerak, Petra Pirc, Sara Zaninovič, Ajda žagar, Eva Žagar in naš znani repar, pevec, igralec ter animator Jose, ki se je pristno vživel s skupino ritma in plesa afriškega sodobnega stila, njegovi skoki pa segali visoko in še visoko; kostumi so bili preprosti, tudi modni z značilnimi detajli afriško barvite ornamentike.
Maša je svoje tečajnike še dodatno ogrela s pristnimi afriškimi ritmi ob spremljavi bobnarja Issiaka Sanoua in Daniela Nzotama, ko je zaplesala vesela skupina: Polonca Čas, Urša Juvan, Manca Korenčič, Peter Nzobandora, Alenka Zajec, Sabina Valek in plesalci, ki so ta večer kar neutrudno nastopali, kajti koreografije so imele tudi daljše izvedbe, kot je to običajno na produkcijah: Tina, Emina, Mateja, Tjaš in Jose.
V glasbenem odmoru so se izkazali bobnarji, tečajniki bobnarske delavnice Issiaka Sanoua, za zaključek in s tisto pikico na i pa je sledila poslastica večera, odlomek koreografije v nastajanju avtorice Maše Kagao Knez: Momentum Avenija ujetih trenutkov, ki bo premierno uprizorjena že na začetku nove gledališke sezone 14. septembra v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma. Odlomek se začne v koreografski sugestiji zanimive plesne estetike dueta v belem, v kratkih odlomkih pa so zaplesali: Urša Rupnik, Liza Šimenc, Vesna Bizjak, Emina Baj, Tjaša Jerak, Jose, Lea Menard, Kristina Sicherl, Sara Zaninović, Ajda žagar in Eva Žagar. Na koncu je sledil še skupni poklon in ujeti trenutek zabeležen v fotografskem objektivu.   
Bil je to prav prijeten večer glasbe, petja, ritma in plesa, da pa so bili tudi vsi skupaj zelo zadovoljni, je potrdila nasmejana Maša ob izhodu iz dvorane in dejala: "Ful sem zadovoljna, tokrat pa prav zares, je lep večer in vsi so se enkratno potrudili."

View Gallery 11 Photos
Parada plesa
Uporaba piškotkov

Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.