Eurosong je končan in prihodnje leto se karavana seli v Švico saj je Nemo zbral največ skupnih glasov žirije in publike. Zmaga po mnenju publike je za Marka Purišića alias Baby Lasagna pa je bila dovolj za drugo mesto!
Fenica Eurosonga sem od nekdaj. Spoh, ker me vedno zanima kakšne scenske nastope pripravljajo izvajalci, koliko giba/plesa bodo prinesli na evrovizijski oder. Letošnja prireditev na Švedskem v Malmö Arena je prinesla ponovno kopico plesa, ki sem ga radovedno spremljala. Navijala sem seveda za Raiven in plesalce, ki so v koreografiji Lukasa Zuschlaga izvedli bleščeč paket performensa. Lukasu se seveda vidi, da prihaja iz sveta klasičnega baleta, ki je ogromen oder ‘pomanjšal’ na dogajanje okoli izklesanega telesa Sare Briški Cirman. Marin Ino, Mateja Železnik, Filippo Jorio, Matteo Moretto in Lukas Bareman so od predstavitvenega spota dalje izpeljali meseno koreografijo do nastopa na odru.
Ko sem jih spremljala na družbenih omrežjih je ekipa dihala kot eno in se veselila preboja v finale in na koncu zasedla 23. mesto, kar ni ravno razveseljujoče, a kritizirati okusa žirije in publike pač ne gre. Nastop Raiven je bil odkar spremljam Eurosong edini slovenski, ki je bil res profesionalno dodelan in oddelan v paketu. Prihodnje leto bo kar težko nadgraditi videno.
Precej scensko podoben nastop je imela Portugalska predstavnica Iolanda. Enako število plesalcev na sceni kot Raiven, odeti v belo, prekriti tudi obrazi.
Energična v belo odeta Silia Kapsis s Cipra je bila opremljena s štirimi plesalci. Efekten nastop brez pretiranih dodatnih efektov. Ritmična pesem, ritmičen ples.
Še ena solistka, ki se je obkrožila s plesalci je bila Grkinja Marina Satti, ki ji je dva tedna pred nastopom umrl oče, ki jo je podpiral pri njeni karieri. Njena plesna izvedba je tradicionalno folklorno obarvana, kot pri večini grških predstavnikov na Eurosongu. Koreografija je delo nemške koreografinje Mecnun Giasar znane kot Majnoon.
Mencun je bila na letošnjem Eurosongu polno zaposlena, saj je koreografirala tudi za Italijanko Angelino Mango. Angelino je koreografinja obkrožila s cvetom precej buhtečih plesalk. Le gambe so bile temperamentne in kostumi v finalu niso bili enaki kot v polfinalu. Kožno črno kombinacijo je zamenjala črnina, a še vedno je več odkrivala kot bi mogoče bolje, da bi skrivala. Mecnun Giasar je delala za Madonno, BTS in Loreen.
Kaj porečemo na špansko predstavnico oz. duet Nebulossa? Odličen nastop začinjen z dvema plesalcema, ki sta na začetku seveda ‘korektno’ oblečena, a se sredi nastopa (tega trenutka se na ekranu ni videlo) slečeta in ostaneta v tesno oprijetih malo večjih tangicah, mrežastih nogavicah in visokih petah oz. škornjih. Moj prijatelj koreograf in šef Plesnega studia Igen Igor Jelen Iggy, ki je zvest spremljevalec Eurosonga, mi je občasno s prizorišča pošiljal plesne informacije in za Španca napisal ‘huda mačkona.’ No, Evrope nista prepričala in Španci so zasedli 22. mesto.
Švicar Nemo je bil že od začetka favorit in konkurenca hrvaškemu predstavniku Marku Purišiću z umetniškim imenom Baby Lasagna. Njegov nastop na vrtljivem krožniku je na ekranu izgledal res prima, čeprav je v polfinalu odpel pesem slabše kot v finalu. No, pogled v živo v areni pa razkriva, da je imel Nemo pomoč dveh asistentov, ki sta v črnih oblačilih premagovala gravitacijo, da je bila izvedba sploh mogoča.
Nemo, ki se deklarira kot nebinarna oseba, torej ne moški, ne ženska je prejel največ glasov žirije (naj omenim, da je bil koreograf in plesalce Matevž Česen član slovenske strokovne žirije), a srca publike je osvojil temperamentni Hrvat Marko Purišić. Baby Lasagna je veljal za favorita ves čas Eurosonga. Temperamentna pesem, temperemantna izvedba z dvema plesalcema odetima v istrske elemente narodne noše, ki sta nadgradila tudi kostum samega pevca. Čipke so bile seveda prisotne tudi na instrumentih glasbenikov. precej preprosta koreografija z zdaj že prepoznavnim dvigom roke in stopicanjem na mestu je osvojila ne samo Evropo ampak svet.
Pod koreografijo se podpisujeta Luana Klikić in Sebastijan Žeželić, ki sta na odru tudi plesala. Luana prihaja iz istre, odraščala je v parizu, kjer je spoznavala jazz ples, lyrical, balet in sodobni ples. Zdaj živi v Umagu in pleše salso in bachato. ‘Zamislili smo si ples, ki ga pleše cela vas, vedeli smo, da je treba združiti elemente tradicije z modernim,’ je povedala za zadovoljna.hr. H kompletnemu uspehu scenskega nastopa je zagotovo zaslužna tudi oblikovalka Valentina Pliško iz Pule, ki je združila elemente vasi in mesta z vsebino skladbe. Baby Lasagna je nesporni moralni zmagovalec Eurosonga saj je s svojo pozitivo uspel navdušiti ves svet. Rim Tim Tagi Dim vam letos ob hrvaški obali ne uide.
Kallen iz Avstrije je bila ena boljših pevk/plesalk na letošnjem Eurosongu. Samozavestna v srebrni opravi je rejvala v pop stilu ob boku štirih plesalcev, ki so jo vrteli, metali v zrak, delali akrobacije. Ni zanemarljivo, da je oddelala odlično v visokih petah. Dosegla je eno mesto slabše od naše Raiven in zasedla 24. mesto od 15. ih v finalu.
O Izraelu je bilo napisano mnogo. Eden Golan je vsekakor imela enega najtežjih nastopov med izvajalci. Peti in plesati, ko ti ‘buja’ polna dvorana, ni enostavno. Ampak, kot poznam izraelsko prebivalstvo skozi moje obiske plesnega festivala Dance Exposure v Tel Avivu, je njihova psiha natrenirana. Do sedaj so se skoraj vsi izraelski predstavniki na odru pohvalili z lastnimi plesalci. Njihov plesni nabor je bogat in izbira kdo gre na Eurosong, ni lahka. Eden je že za izvedbo videospota Hurricane izbrala koreografa Avihaia Hahama, ki je mednarodno uveljavljeni koreograf in ima že izkušnje z Eurosongom saj je koreografiral vmesne točke leta 2019, ko je bil Tel Aviv gostitelj festivala. V spotu plešejo: Adi Schwarz, Ofri Agmon, Nathan Chipps, Igor Ptashenchuk, Sean Howe, Naor Walker, Lia Gissin, Guy Davidson, Shelby Green, Londiwe Khoza, Michal Fitoussi, Stav Azari, Gianni Notarnicola in Tamir Golan. Pet od njih je nastopilo na Švedskem in Izarelu so priplesali peto mesto.
Kaj pa pravite na Dizzy Ollyja Alexandra, ki je predstavljal Veliko Britanijo? Ideja odlična, gibalci tudi, na ekranu je izgledalo zelo meseno. Ples štirih razgaljenih moških v navidezni kopalnici, strastni poljubi, plus Olly v ‘sokolski‘ majici s poudarjenim mednožjem je bilo očitno preveč za publiko, saj od njih ni prejel niti ene točke in pristal na 18. mestu.
Pevsko plesnih nastopov je bilo letos veliko, a nekatere sem pozabila /recimo Luxemburg) že ob samem gledanju, ker na oder niso prinesli ničesar novega oz. že videno. Ni enostavno biti inventiven, upoštevajoč plesne sposobnosti izvajalca, gromozanski oder in predvsem oko kamere. A domišljija nima meja zato se veselim Eurosonga tudi prihodnje leto. Malo manj se veselim dejstva, da umetnost reflektira življenje, ki ga živimo in Eurosong je najverjetneje odraz stanja v katerem se nahajamo.