Aria v čudovitem svetu not je otroška plesna predstava o pravljičnem glasbenem svetu not, nastala po ideji in literarni predlogi Jane Kovač Valdés, ki jo je postavila na odrsko sceno z učenci oddelka za sodobni ples Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.
Plesno popotovanje v kraljestvo kraljice Celinke je ne le dobro zastavljena otroška pravljica, ampak tudi domišljen prijeten učni program, kako približati glasbeno teorijo, predmet nauk o glasbi in svet notnih pismenk učencem glasbenih šol, nasploh otrokom, pa tudi tistim, ki so prerasli čas otroštva in so jim note kar "španska vas". Tako velikega dela se je lotila pedagoginja in koreografinja Jana Kovač Valdés, ob sebi pa imela dobre ustvarjalce in pomočnike za realizacijo te obsežne ter zahtevne uprizoritve, tudi kolegico pedagoginjo ter koreografinjo Sabino Schwenner, ki vodi 4., 5. in 6. razred sodobnega plesnega oddelka.
Vsaka zgodba se začne na začetku, vendar ta o deklici Arii (glavno vlogo je odlično odplesala Neža Vadnjal; 4. r), je pa nekje na sredi pouka nauka o glasbi, ko zdolgočasena Aria kar zaspi in sanja, ob njej pa klepetajo, tudi z mobilnimi telefoni v rokah, njene sotrpinke na uri glasbene teorije: Veronika Saša Kržičnik, Sara Kržan, Gaia Merlak Gnamuš, Isabela Šarec Tobias in Katarina Štrumbelj (6.r). Aria v svetu svojih sanj sreča raztresenega maestra Solfeggia, ki ga humorno upodobi Elena Nikolovska (4.r), in se z njim napoti v kraljestvo mogočne kraljice Celinke (Alja Turk Hvala, Maja Hlebš; 4.r).
Tu pa so na kupu in v pričakovanju skoraj vse glasbene pismenke: Violinski ključ: Ana Leskovar (1.r) pa igriva nagajivca Višaj in Nižaj: Kostantin Kosta Birk (3.r) in Tadej Raišić (2.r); tudi navihanček Pizzicato: Lina Ekart Babić/Jara Sofija Ostan (3B pr.), ob njih pa zaplešejo še ostali člani notnega sistema: Ponorele note, Glasbeni okraski, Glasbeniki, Dur/mol, Violinski in basovski ključi, Lestvica, Taktovski način, skratka učenci od 1. do 4. razreda, in 2-3 pripravnica ter ljubke Glasbene oznake, posejane kar na video ilustraciji drevesa, najmlajši iz 1. plesne pripravnice, vsi skupaj pa strumno zaplešejo v koreografiji Jane Kovač Valdes.
Zaplesali so tudi Akordi (5r.) pa Melodije (4.r.) in svoj BIS učenke (6.r.) v koreografiji Sabine Schwenner. Na odru je prostor dobil tudi nepogrešljivi Metronom, ki ga je v avtorskem solu začrtala Ana Marinko (5 r) (mentorica Sabina Schwenner). Glasbo pa skoraj za celotno uprizoritev, in to za vseh dvanajst koreografskih postaj tega notnega popotovanja, avtorsko pripravila Veronika Valdés, se melodično in ritmično spoprijela s koreografskimi zahtevami, tako da je predstava plesnega popotovanja po kraljestvu notnih pismenk stekla v skladju glasbe in plesa ter v objemu giba in ritma. Za zaključno trinajsto koreografijo BIS, ob soustvarjanju učenk 6. razreda sodobnega plesa (mentorica S. Schwenner) pa tudi pripravila stilizacijo glasbe: Max Richter, Tyler Batesv & Joel J. Richard, Le Castle Vania, in v trendu glasbenih oblik sposodila še svoj kar razpoznavni glas.
Za glasbeno montažo sta poskrbela Jana Kovač Valdés in Neven Smolčič, korepetitorja pa bila Žiga Brlek in Borut Kraut. Tudi kostumografsko oblikovanje in izvedba kostumov je za ta mogočen pravljični projekt predstavljala kar velik zalogaj. Za domiselne kostumske glasbeno-notne oblike pa baletno ilustracijo kraljice Celinke (ko so za njenim dolgim krilom iz belega tila kar vzdihovale deklice) in obsežno število kostumov, ki je krepko presegalo številko 100, odnosno se že bolj približevalo vrednosti 200, je poskrbela kostumografinja Sara Smrajc Žnidarčič, za pomoč pri izdelavi kostumov pa Šiviljstvo for you, Romana Hren s.p. in Veronika Valdés. Pri tako pestri kostumski barvitosti so od atraktivne celote le odstopali kostumi višjih razredov, ki se nekako niso povsem enakovredno umestili v ta pravljični svet, sicer pa sta kostumografija in video ilustracija Petre Hlebš barvito dopolnjevali uprizoritveno pestros programa. Prijeten glas pripovedovalke Petre Govc je poučeval in se potapljal v rime po literarni predlogi avtorice, ko je znalo tudi zadoneti, kot.npr. "pizzicato, zaigrajte mi sonato …"
Lestev je služila za vzpenjanje na višine, ko so navzgor hitele notne četrtinke ali se nizale osminke, pa 16-tinke, tudi za one z dvema črkama (do, re, mi …) je lestev prišla prav, ko pa je maestro Solfeggio hotel svoje nametane note natančno razporediti, so te neučakanke kar ponorele, in težav za postavitev novega notnega reda ni hotelo biti konec, pa še stavki so se od nekod znašli: passato, delicato, cantabile, piano, pa forte – ta pa ta najbolj glasen.
Zgodba se začne v šolskih klopeh izven odra, oder pa razsvetljen v pravljični belini in po tleh začrtane črte notnega zvezka. Odprta scena, povsem pravšnja za ples, ki ga je tega dne bilo na pretek, mladi plesalci pa prisrčno navdušili v svoji sproščenosti, uigranosti, in izraznosti, tudi v oblikah obrazne mimike ter prepričali v govorici pantomime, iz višjih razredov pa že stilno ubrano zaplesali v sodobnih plesnih kompozicijah. Iskal se je tudi ključ za odklepanje vhodnih vrat v svet kraljice Celinke, in bilo je kar napeto, dokler ni prispel tisti pravi ključ, pač violinski ključ, in vrata so bila nemudoma odprta.
Predstava je bila dvakrat uprizorjena v nedeljo, 19. aprila, dopoldan in zvečer v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma Ljubljana, res je škoda, da tako dobro pripravljenega in poučnega plesno-glasbenega programa ni možno predstaviti tudi širšemu okolju, kot so glasbene šole in je vsesplošno kulturno izobraževanje.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.