Anja Mejač in La Sali s flamenkom navdušili SiTi Teater

La Rosa del Penal je predstava iz zvrsti flamenka, ki sta jo postavili avtorici Anja Mejač in La Sali na istoimensko pesem avtorja Antonia Moline, in prvič uprizorili lanskega novembra na filmskem festivalu CIBRA v Španiji (Festival del Cine y la Palabra, La Puebla de Montaibán, Toledo). S svojo predstavo pa 12. februarja počastili tudi Ljubljano in slovenske ljubitelje flamenka, ki so ta večer preplavili dvorano SiTi Teatra. Koreografijo in scenografijo podpisujeta avtorici La Sali in Anja Mejač, plesalki in interpretki avtorske stvaritve.

Flamenko duet …
Anja Mejač je s plesom začela že v ljubljanski Kazini, in to so bila leta njenih tekmovalnih uspehov v plesnih zvrsteh jazz baleta in stepa. Srečanje s flamenkom na tečajih v Ljubljani pa je v Anji vzvalovalo novo ljubezen do plesa, do plesnega flamenka, kar jo je pripeljalo na sam izvir, na izpopolnjevanje na mednarodni plesni akademiji Amor de Dios v Madridu.
… Anja Mejač in …
 
Beograjčanka Saška Sašić / La Sali se je s flamenkom srečala v Beogradu, se zaljubila v to plesno zvrst in se napotila v Granado svojemu flamenku naproti, že dve leti pa je prisotna na akademiji Amor de Dios v Madridu, kjer tudi živi. Za seboj ima že svoj  prvenec Café Cantante, ki ga je zasnovala skupaj s plesalcem flamenka Perdom Fernándezom in se z njim predstavila Beogradu, zaplesala je tudi ob slavnem španskem kitaristu flamenka Pacu de Lucii. Cafe Cantante je na splošno ime za prostor druženja, kjer se dogaja flamenko, drugi prostor flamenko dogajanja namenjen turistom se imenuje tablaos, medtem ko milonga flamenca oznanja družabni prostor flamenka in značilne glasbe dvočetrtinskega takta; flamenko je kultura, je glasba, petje in je ples.
… La Sali …
Pesem Antonija Moline La Rosa del Penal poje o zaporniku in njegovi vrtnici, o silni ljubezni, ki jo on trpeče podoživlja za rešetkami v zaporu, ko skozi okno gleda, kako se popek njegove vrtnice, njegova ljubezen, razcveta v prelep rdeči cvet. Pobeg iz zapora in pot k vrtnici bi ga privedlo do  spoznanja o minljivosti cveta in umiranju ljubezni, zato se raje še naprej potaplja v iluzijah in hrepenenju, samo da bi neminljivo ljubezen lahko obdržal v svojem srcu (povzetek prevoda priložene pesmi v španščini – gledališki list).
Predstava La Rose del Penal je dramsko zasnovana na štirih kiticah omenjene pesmi, na odru pa poetično zaobjetih v petih plesno-glasbenih skicah: Alegorija ljubezni – uvod, La Rose del Penal – milonga, Vrtnica – Tientos, Sanje – Farruca in zaključek Vrnitev v zapor – Soleá (dramaturgija Maria Elena Diardes).
Vlogo zapornika je prevzela elegantna, sloka La Sali, plesalka ponosne drže, kar še posebej poudari njen beli hlačni kostum, ki tudi doda rahel pridih silhuete toreadorja, medtem ko je ona, vrtnica, tenkočutna podoba ženske, odeta v oblačila plesne Španije; v ženski plesni ekspresiji pa jo čutno barva Anja Mejač. V uvodni skici ob spremljavi kitarista Jorgea Cande Neire in na originalno glasbo Carolosa Saure Bodas de Sangre ter v poetični koreografiji Antonia Gadese se v poltemi izpišejo sanje zapornika, ko dve silhueti upočasnjenih gibov v navidezno temo zarišeta poze dotikov in objemov, v prostor pa vtisneta čut ljubezni in hrepenenja.
V drugi skici, ki se spontano nadaljuje, se podoživlja glasbena virtuoznost flamenka, ko vokal čutnih variacij in globin značilen za milongo flamenka pevec Francisco Escudero El Perrete zapoje pesem o zapornikovi vrtnici v spremljavi kitarista Neira. Melodija prepolna notranjih emocij, hrepenenja po ljubezni, čutnih tonov strasti ter bolečine zaveje in z emocijami zapolni prostor. V prvih dveh skicah se torej dramsko domiselno predstavi vsebina, tudi melodično izpove v smislu pesniškega ustvarjanja in glasbenega komponiranja kot tradicionalna oblika španske milonge. Avtorska glasba, razen uvodne skice, je prispevek Jorgea Cande Neire. Ples vrtnice, Anje Mejač, z rožo v laseh in v rdečem krilu obdanim z čipko naznani  žensko v cvetu mladostne energije, ponosne , strastne, prelepih rok  čutne mehkobe. To je ples ženske anime, njenih ritmičnih korakov ki budijo moč zemlje in vzvalovijo kri.  Medtem, pa on za rešetkami oznanja svoj duh , ki ga v danem trenutku  čustvovanja združi z njo. Njun duet  je usklajen, je strasten, in pospešenih hitrosti ritmičnih udarcev  nog, ki zavibrirajo skupaj z glasbo,  telesu pa dajo neviden vzgon,  ko izraz na obrazu  poglablja intimno zgodbo njunega  podoživljanja. Anja in La Sali sta se v svojem plesu povsem zlila s to zvrstjo španske  kulture, vzkliki ole in spodbujanja v španščini, ki so odmevali iz avditorija so nedvomno potrdili  moč njunega  flamenka.
Kompozicijska zvrst farruca se v gledališkem listu (grafično oblikovanje Anja Mejač) omenja kot novejša oblika flamenka obogatena z raznovrstnimi vplivi in inštrumenti. V četrti plesno-glasbeni skici Sanje / Farruca se izlije novejša kompozicijska oblika  flamenka farruca, ko zvočna milina violinskih strun pričara sanje in omili zapornikov boj s samim seboj, sami kompoziciji pa doda širino melodične spevnosti violinistka Urška Jeraj. Svoj zadnji ples v elegantni kostumski črnini (kostumografija Shash) zaveje Anja, zapornikova Vrtnica, in izpleše svojo  minljivost, svoj življenjski dih, medtem ko zapornik obtiči v bolečih iluzijah svojih sanj, obdanimi z  rešetkami. 
… (Foto: Patrick Senekovič)
Pesniška beseda razpira srca, izpoveduje čustva in oriše življenje, ko se iluzije in realnost zameglijo v sanjah in osvetlijo v svetlobi dneva, in v taki sinergiji umetniške izvedbe skupine Compania Tercio Flamenco iz Madrida je stekla in se zaključila predstava čustvenih izlivov flamenka La Rosa del Penal.
Predstavo La Rosa del Penal, živi duh španske kulture v Siti Teatru, je s svojim prihodom počastila tudi ambasadorka Kraljevine Španije v Sloveniji Anunciada Fernández  de Cordova, znana španska pesnica in pisateljica, ki je 13. februarja za svoj angažma pri poglabljanju  vezi, zlasti kulturnih, med Španijo in našo državo prejela red za zasluge države Slovenije, ki ji ga je izročil predsednik države Borut Pahor.

View Gallery 8 Photos