Matjaž Farič najavlja novo predstavo Spolzka tla, ki jo je poimenoval antimuzikal Nezaželenih!

Spolzka tla so nadaljevanje predstave Nezaželeni. (foto: Darja Štravs Tisu)

V predstavi Spolzka tla, ki je podnaslovljena kot antimuzikal Nezaželenih, sodeluje večje število ustvarjalcev, glasbenikov, igralcev in plesalcev. V prepletu igre, plesa in glasbe liki na odru preskakujejo med zgodbo o dogodku in dvomi o njegovi resničnosti. Vse to se dogaja tudi v neposredni bližini gledalcev, ki so kot soudeleženci umeščeni na sredino uprizoritvenega prostora.


‘Res, kar je res, ni res al’ je zares, ni res, kar je zares, in zares ni več smešno,’
sta verza iz predstave Spolzka tla, ki ju je napisala igralka Tina Resman, uglasbil pa Žigan Krajnčan. Povzameta bistvo predstave, ko v množici interpretacij in mnenj o dogodku, ki je ustvaril močan čustveni odziv, vztrajanje pri zgodbi, ki naj bi temeljila na resnici, ni več mogoče. Izkaže se, da sam dogodek ni resničen sam po sebi, ampak je to predvsem odvisno od posameznikovega dojemanja in interpretacije. Tako se nastopajoči v predstavi vse bolj sprašujejo, ali se je dogodek sploh zgodil, na odru pa spremljamo vedno več težav pri uprizarjanju resnice.


Predstava Spolzka tla je del večletnega ustvarjalnega opusa režiserja in koreografa Matjaža Fariča ter pomeni nadaljevanje predstave Nezaželeni, pri kateri je šlo za poskus objektivnega uprizarjanja dogodka – za pogled od zunaj, medtem ko se predstava Spolzka tla ukvarja s skrajno subjektivnim pogledom in odzivom na ta isti dogodek – za pogled od znotraj. Dogodek, ki ga obravnavata obe predstavi, se je zgodil med pandemijo na Prekmurskem trgu v Ljubljani ob plesni intervenciji Druga stran ulice v javni prostor, ko je nastal nesporazum med brezdomci in plesalci sodobnega plesa.


O tem igralec Jure Žavbi, ki igra sebe in lik brezdomca z imenom Lepi, v predstavi izjavi: ‘S prejšnjo predstavo, ki je imela pomenljiv naslov Nezaželeni, smo želeli pokazati, da lahko pride do konfliktov tudi med naključnimi družbenimi skupinami. Nasprotja se ne dogajajo zgolj med tistimi zgoraj in spodaj, ampak tudi med tistimi spodaj in spodaj. Želeli smo rekonstruirati resnični dogodek in na koncu ustvarili fikcijo. Liki brezdomcev so izmišljeni, njihove zgodbe pa tudi.’

(foto: Darja Štravs Tisu)


O ustvarjanju predstave je Matjaž Farič, avtor, režiser in koreograf, povedal: ‘Naš čas je sestavljen iz množice resnic. Kar je opazovalec videl, je lahko zelo drugačno od tega, kar je doživel udeleženec dogodka. Ko iz pripovedovanja nastaja zgodba, se v poteku interpretacije te resnice še pomnožijo, še posebej zato ker imajo čustva in prepričanja pomembno vlogo pri posameznikovi interpretaciji. Vsak dan lahko spremljamo, kako težavno se je v današnjem času sporazumeti o dejstvih, še posebej na spletu. Občestvo hlepi po preprostih razlagah in pri vsakem problemu je treba najhitreje imenovati krivca. Obstajajo pa zgodbe, v katerih so vsi žrtve, ker so hkrati tudi vsi, ne po svoji krivdi, po malem tudi povzročitelji problema. In ljudje se velikokrat znajdemo na razpotju med verodostojnim in zanimivim. Ker pa smo v večini naravnani tako, da nam godi pozornost, smo največkrat raje zanimivi.’ (razmišljanja avtorja predstave Matjaža Fariča in soustvarjalcev, plesalcev in igralcev: Žigana Krajnčana, Katje Legin, Kristýne Peldove, Lare Matee Ivančič, Alje Branc Barbosa, Vita Vidoviča Bintchendea, Marinke Štern, Tine Resman, Veronike Valdés, Sebastjana Stariča, Uroša Potočnika, Jureta Žavbija. Glasbenika: Brane Zorman, Kristijan Krajnčan, glasba za songe: Kristijan Krajnčan, Žigan Krajnčan, Brane Zorman, Uroš Potočnik, Matjaž Farič, dramaturg: Tilen Oblak, oblikovalec svetlobe: Andrej Hajdinjak, kostumografa: Sanja Grcić, Matjaž Farič, asistent kostumografije: Timotej Bistan. Premiera se bo odvijala v soboto, 25.10. ob 19.30 na odru Linhartove dvorane Cankarjevega doma, ponovitvi pa sta planirani še za 27. in 28.10. ob 19.30.

Matjaž Farič (foto: Anka Simončič)

O prejšnji predstavi Nezaželeni smo na našem portalu zapisali takole https://www.paradaplesa.si/tristosestdeset/nezazeleni-matjaza-farica-prazna-koreografska-estetika-ki-jo-je-posrkal-hlad-odrske-praznine/ in recenzentka Daliborka Podboj je bila deležna precejšnje verbalne kritike s strani Matjaža Fariča na svoj zapis. Upam, da se kaj takega ne ponovi tudi ob zapisu Claudie Sovre. Če bo predstava Spolzka tla kompleksna in odlično izvedena, potem ni skrbi.)

Parada plesa
Uporaba piškotkov

Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.