V pričakovanju nove premiere ljubljanskega baleta

Labodje jezero je v polni pripravljenosti. (Foto: Sofia Sanchez & Mauro Mongiello)

V Orfejevem salonu je 13. aprila potekala novinarska konferenca Opere Ljubljana pred premiero baleta Labodje jezero, ki se bo zgodila 16. aprila. Koreografinja Labodjega jezera na glasbo Petra Iljiča Čajkovskega po Ivanovu in Petipaju je Američanka Lynne Charles. V solistični vlogi Belega in Črnega laboda bo na premieri nastopila gostja iz Argentine Laura Hidalgo, trenutno solistka belgijskega baleta Vlaanderen Antwerpen, to bo hkrati tudi njen solistični debu v baletu Labodje jezero. Dejala je, da jo je koreografinja Lynne Charles vodila skozi proces ustvarjanja in oblikovanja te zahtevne klasične vloge ter da je bilo vznemirljivo, saj je vloga kompleksna, zato se je še posebej posvečala študiju ter izvedbi obeh solističnih likov, Odette in Odile.

Laura Hidalgo in Petar Đorčevski.

Od naših nastopajočih solistov je bil prisoten Petar Đorčevski, ki si je, kot je dejal, že od svojih prvih baletnih korakov želel plesati vlogo Princa Siegfrieda, tokrat se mu je končno ta želja le izpolnila in se bo na premieri zgodil tudi njegov debu v tej solistični vlogi. Poudaril je tudi, da so zelo zadovoljni s pripravami in da si celoten ansambel želi čim prej predstaviti novo baletno premiero, balet Labodje jezero. Umetniška vodja ljubljanskega baleta Sanja Nešković Peršin je prisotne seznanila, da bo v Ljubljani potekalo v enem sklopu osem predstav Labodjega jezera,  potem gostujejo še v Trstu s šestimi predstavami, v času od 6. do 13. maja, in da je neverjetno zanimanje za ta beli balet, vsaj po podanih kartah sodeč.
Žal obeh naših solistk Tjaše Kmetec (alternacija Beli labod) in Rite Pollacchi (alternacija Črni labod) ni bilo na tej konferenci, ker sta bili obe  zasedeni s tekočimi vajami, iz istega razloga prav tako ni bilo Rothbarda, ki ga pleše Lukas Zuschlag. Koreografinja Lynne Charles je podčrtala, da je njen pristop do Labodjega jezera klasičen, da pa je minimalizirala zgodovinsko pantomimo, da so hitrosti in nasploh izvedbe gotovo primernejše našemu času ter da je konec tak, da je pričakovati, da se bo dotaknil gledalcev. Tudi pas de deux Princa in Odette pri njunem prvem srečanju je nekoliko drugačen, kot ga poznavalci baleta pričakujejo. Skušala je doseči prvobitno klasično postavitev tega zgodovinskega belega baleta, a ga hkrati tudi približati umetniškim tendencam novega časa, seveda se je še prilagajala odrski velikosti in obliki.
Scena je zaupana scenskem umetniku Vadimu Fiškinu, ki se je je lotil s kolegom likovnim umetnikom Miranom Moharjem, iskala pa sta povezavo zgodovinskega časa s scensko sodobnostjo, ko sta si zastavila vprašanje, kako posodobiti okvirje klasičnega baletnega repertoarja. Utrnila se je ideja v podobi scenskih lestencev, tistih, ki so svoje čase osvetljevali dvorne dvorane in so še danes aktualni. Cel kontejner lestencev so uvozili s Kitajske, na sceni pa jih je obešenih in postavljenih okoli sedemdeset, so stekleni in sestavljeni iz delcev obdelanega stekla, tam na vzhodu kos stane vsaj desetkrat manj kot bi pri nas.
Kostumografija je znova zaupana modnemu oblikovalcu Urošu Belantiču, ki si je enako želel posodobiti nostalgičen baletni kostum, standardni tutu, tako da je korzet zamenjal z lahkim elastičnim materialom in poskrbel, da kostumi lahkotneje poplesavajo.
Svetlobno oblikovanje je prevzel Američan A. J. Weissbard. Na vprašanje, kako bo lahko nadzoroval moč svetlobe v razmerju z objekti in volumnom odra, je odgovoril, da je to vseskozi standardni izziv oblikovalca odrske svetlobe, ki se dopolnjuje in aktivno spreminja vse do same premiere, zato upa, da bo osvetlitev bila prava in bo obiskovalcem všeč.
V pripravah za izvedbo ljubljanskega baleta Labodje jezero gostuje tudi asistent koreografije Howard Quintero Lopez, ki je študiral na kubanski nacionalni akademiji, sicer pa je kot baletni solist sodeloval z velikimi koreografskimi imeni (Forsaythe, Balanchine, Kylián …), v obdobju od 2010 do 2011 pa bil angažiran tudi v Dortmundu. Glasbeni vodja in dirigent predstave je Marko Gašperšič. Kot druga dirigentka je na gledališkem listu imenovana Živa Ploh Peršuh, umetniška vodja in dirigentka ansambla Festina, ki smo jo nazadnje lahko videli na odru Španskih borcev kot dirigentko v plesni predstavi OTTETTO koreografa Iztoka Kovača, posvečeni skladatelju Igorju Stravinskem in njegovi skladbi Oktet.
… (foto: Sofia Sanchez&Mauro Mongiello)
Tiskovna konferenca je stekla in se končala v časovni mrzlici naših dni, ko se je v okoli pol ure tudi vse dogovorilo, in v pričakovanju nove ljubljanske premiere baleta Labodje jezero.

View Gallery 5 Photos
Parada plesa
Uporaba piškotkov

Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.