Na kavi v ljubljanski Operi

Tiskovka na odru ljubljanske operno-baletne hiše. (Foto: Darja Štravs Tisu)

V Operi Ljubljana so na drugem dogodku Na kavo v Opero in neposredno na odru ljubljanske Opere organizirali srečanje z novinarji, spregovorili pa o novostih in novi sezoni te ljubljanske kulturne institucije. Pogovor se je dogajal na sceni nedavne operne premiere Seviljski brivec, novinarje in novinarke pa razveselil s segmentom arije iz te znane opere pevec Ivan Andres Arenšek.

Od leve proti desni Janez Rozman, Peter Sotošek Štular, Barbara Čepirlo, Rocc in Sanja Nešković Peršin.
Ravnatelj Peter Sotošek Štular je prisotne seznanil z uspehi sezone 2013/2014, ko se je po premiernih uprizoritvah ustvaril celo finančni presežek, ki počasi polni negativen saldo minulih sezon in iz časov obnove stavbe Opere. V prvem četrtletju so zabeležili kar 140.000 evrov dobička. In ker se gledišče zadovoljno polni, so s projektantom našli tudi primerno rešitev za pridobitev dodatnih 21 sedežev. Uredili so spletno stran pa aplikacijo za mobilne telefone, ki omogoča neposreden nakup vstopnic. Imajo kar nekaj načrtov namenjenih komornim predstavam ter organizaciji solističnih koncertov na novo postavljenem odru v kleti stavbe, ki bo namenjen eksperimentalni sceni, in v nekdanjem klubskem prostoru, uredili so tudi stalni izložbeni prostor za zgodovinske razstave, načrtujejo še trgovino za nakup spominkov, CD-posnetkov in ostalih stvari, namenjenih ljubiteljem opernih in baletnih del.
Pevec Ivan Andres Arnšek v elementu iz Seviljskega brivca.

Na tiskovni konferenci se je predstavila tudi nova umetniška vodja ljubljanskega baleta, ki uradno nastopi novo službo prvega junija, Sanja Nešković Peršin, sicer solistka ljubljanskega baleta, ki je v ansamblu plesala 28 let, dve leti honorarno in 26 let v rednem delovnem odnosu. Za sezono 2014/2015 se je plansko pripravljala že od lanske jeseni in za prihajajočo jesen že napovedala novo sodobno, izvirno slovensko premiero ljubljanskega baleta Tristan in Izolda, celovečerni balet na avtorsko glasbo Saše Kalana in v koreografiji romunskega koreografa mlajše generacije Dana Datcuja, ki deluje v Bratislavi. Svoje delo umetniške vodje Sanja razume tudi v odkrivanju mladih talentov, ki jim omogoča nove umetniške izzive. V tem novodobnem slovenskem baletu bo nastopila mlajša generacija ljubljanskega baletnega ansambla. Druga premiera, že po uveljavljenem sezonskem programu – ena sodobna-druga klasična uprizoritev, bo na sporedu aprila, in sicer klasični balet Labodje jezero, ki je uzrl zadnjo premiero na tem odru pred desetimi leti s prvo damo ljubljanskega baleta Regino Križaj ter polnil naše dvorane, ob njej so v glavni vlogi princa nastopili mednarodni baletni solisti.
Nova umetniška vodja baleta Sanja Nešković Peršin.

Neškovićeva je v svojem nagovoru dejala, da si želi ob klasičnem baletnem programu sodobnejše scenske uprizoritve. Po koreografiji Petipaja in Ivanova bo na glasbo Čajkovskega ta klasični balet pridobil novo izvirno scensko podobo zaupano umetnikom Vadimu Fiškinu, Miranu Moharju in A. J. Weissbardu. Koreografsko postavitev je zaupala koreografinji Lynne Charles, dolgoletni primabalerini hamburškega in Bejartovega baleta, dirigentsko palico bo zavihtel Marko Gašperšič. Cilj nove vodje ljubljanskega baleta je ustvariti pogoje za rast in razvoj baletnega ansambla, tudi čim več možnosti dati domačem kadru, organizirati baletni laboratorij namenjen novim iniciativam in idejam. Lahko samo upamo, da se njenim konstruktivnim željam odprejo tudi možne poti. Kostumografijo obeh baletov bo kreiral v Parizu živeči Uroš Belantič.
Ravnatelj Peter Sotošek Štular.
Nova sezona SNG Opera in balet Ljubljana bo enovito stekla v smislu Solominega dramskega monologa o skrivnosti ljubezni, ki je večja od  skrivnosti smrti. Ko se v zastavljene zgodbe baletnih ter opernih del novo nastopajoče sezone prepletajo moči ljubezni in smrti. Vodja opernega ansambla Rocc je predstavil tri operne premiere: Orfej in Evridika Christopha Willbalda Glucka ob 300-letnici rojstva skladatelja v režiji  Prešernovega nagrajenca Jerneja Lorencija, dirigent Jaroslav Kyzlink; opero Richarda Straussa Saloma v koprodukcijo z Opero Honkong in po dramski vsebini Oscarja Wilda; ter Bizetovo opero Carmen v režiji Pamele Howard, dirigent J. Kyzlink.
Vodja trženja Janez Rozman.

Vodja trženja Janez Rozman pa je izpostavil nove abonmaje poleg že obstoječih: Študentski, Nedelja (ob 16 uri), Družinski in Operna klasika ali  dodatni železni repertoar klasičnih baletnih in opernih del.
Želje vodstva segajo tudi do 144 letnih uprizoritev, kar niti ni nedosegljivo, saj so v minuli sezoni realizirali že 114 predstav, ob tem pa skoraj  dvakratno povečanje števila obiskovalcev. Ljubljanska operna vrata ravno iztekajoče se sezone so odprta še en mesec, potem se po poletnih počitnicah znova odprejo prvega septembra z novimi programskimi vsebinami nove gledališke sezone.

View Gallery 6 Photos
Parada plesa
Uporaba piškotkov

Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.