
V Operi Ljubljana so na drugem dogodku Na kavo v Opero in neposredno na odru ljubljanske Opere organizirali srečanje z novinarji, spregovorili pa o novostih in novi sezoni te ljubljanske kulturne institucije. Pogovor se je dogajal na sceni nedavne operne premiere Seviljski brivec, novinarje in novinarke pa razveselil s segmentom arije iz te znane opere pevec Ivan Andres Arenšek.


Na tiskovni konferenci se je predstavila tudi nova umetniška vodja ljubljanskega baleta, ki uradno nastopi novo službo prvega junija, Sanja Nešković Peršin, sicer solistka ljubljanskega baleta, ki je v ansamblu plesala 28 let, dve leti honorarno in 26 let v rednem delovnem odnosu. Za sezono 2014/2015 se je plansko pripravljala že od lanske jeseni in za prihajajočo jesen že napovedala novo sodobno, izvirno slovensko premiero ljubljanskega baleta Tristan in Izolda, celovečerni balet na avtorsko glasbo Saše Kalana in v koreografiji romunskega koreografa mlajše generacije Dana Datcuja, ki deluje v Bratislavi. Svoje delo umetniške vodje Sanja razume tudi v odkrivanju mladih talentov, ki jim omogoča nove umetniške izzive. V tem novodobnem slovenskem baletu bo nastopila mlajša generacija ljubljanskega baletnega ansambla. Druga premiera, že po uveljavljenem sezonskem programu – ena sodobna-druga klasična uprizoritev, bo na sporedu aprila, in sicer klasični balet Labodje jezero, ki je uzrl zadnjo premiero na tem odru pred desetimi leti s prvo damo ljubljanskega baleta Regino Križaj ter polnil naše dvorane, ob njej so v glavni vlogi princa nastopili mednarodni baletni solisti.

Neškovićeva je v svojem nagovoru dejala, da si želi ob klasičnem baletnem programu sodobnejše scenske uprizoritve. Po koreografiji Petipaja in Ivanova bo na glasbo Čajkovskega ta klasični balet pridobil novo izvirno scensko podobo zaupano umetnikom Vadimu Fiškinu, Miranu Moharju in A. J. Weissbardu. Koreografsko postavitev je zaupala koreografinji Lynne Charles, dolgoletni primabalerini hamburškega in Bejartovega baleta, dirigentsko palico bo zavihtel Marko Gašperšič. Cilj nove vodje ljubljanskega baleta je ustvariti pogoje za rast in razvoj baletnega ansambla, tudi čim več možnosti dati domačem kadru, organizirati baletni laboratorij namenjen novim iniciativam in idejam. Lahko samo upamo, da se njenim konstruktivnim željam odprejo tudi možne poti. Kostumografijo obeh baletov bo kreiral v Parizu živeči Uroš Belantič.


Vodja trženja Janez Rozman pa je izpostavil nove abonmaje poleg že obstoječih: Študentski, Nedelja (ob 16 uri), Družinski in Operna klasika ali dodatni železni repertoar klasičnih baletnih in opernih del.
Želje vodstva segajo tudi do 144 letnih uprizoritev, kar niti ni nedosegljivo, saj so v minuli sezoni realizirali že 114 predstav, ob tem pa skoraj dvakratno povečanje števila obiskovalcev. Ljubljanska operna vrata ravno iztekajoče se sezone so odprta še en mesec, potem se po poletnih počitnicah znova odprejo prvega septembra z novimi programskimi vsebinami nove gledališke sezone.