V polni dvorani CUK Kino Šiška, po predpisu sedežne razdalje, je 17. 12. 2021 poletel plesni spektakel Afrofonija.
Navdušenje gledalcev pa veličastno, glasno, čeprav zakritih obrazov z maskami, tudi se roke vile v ritmu glasbe kljub sedenju. Dogajal pa ples narave, čudežnega srčnega utripa, ples afriških pristnih ritmov, komponiranih ter prepletenih z utripi sedanjika. Zgodila se je plesna predstava Afrofonija v čast 10. obletnice Studia 25, ki ga je zasnovala in ga vodi koreografinja, plesalka ter pedagoginja Maša Kagao Knez, sicer na plesni sceni dejavna že veliko poprej, uradno pa od 2001, ko je začela s tečaji afriških plesov.
Proslava 10. obletnice je bila prvotno načrtovana že novembra 2020, vendar zaradi kovid epidemije in restrikcij tistih dni to ni bilo mogoče. Mašina želja se je uresničila, da obletnico obeleži v obliki plesno-glasbenega večera, in to z vsemi, s katerimi je v teh desetih letih tesno sodelovala, ko so intenzivno nastopali tako doma kot v tujini, in to kljub omejitvam števila občinstva. V čast 10. obletnice so izbrali tudi ime Afrofonija; in kot pravi Maša, “je ime, ki nosi vse, kar ustvarjamo: plesno-glasbena fuzija, inspirirana iz zahodnoafriške tradicije, v kateri sta ples in glasba celota, plesalka in glasbenik pa v stalni komunikaciji, ko skupina postane skupnost, ki jo vodi isti ritem.”
Koncert se je začel z mezzosopranistko, prepoznavno slovensko solistko, gostjo Ireno Yebuah Tiran, ko je v elegantni modrini stopila na oder in zapela avtorski song, poetično liriko spomina, ki navdihuje in topi občutja. Ostali plesni in glasbeni umetniki, Mašini stalni sodelavci pri njenih projektih pa soustvarjali in oblikovali dogodek: Irenina sestra dvojčica Leticia Slapnik Yebuah, Dalanda Diallo, Jeseph Nzobandora – Jose, Murat in Urša Rupnik.
Predstava je nastala po konceptu, režiji in koreografiji Maše Kagao Knez, avtorske plese pa prispevali: Urša Rupnik, Klara Carev (hip-hop), dramaturginja Pia Vatovec Dirnbek (step), Dalanda Diallo (ples in petje). Kako se ujemajo koraki stepa z afro-ritmi, pa je s svojimi belimi step čeveljčki letečih korakov nazorno posredovala in zaplesala simpatična Pia Vatovec Dirnbek, sproščeno in zabavno kar v filmskem stilu Freda Astaira. Nenavadno, vendar domiselno je Klara Carev hip-hop atrakcije prelivala v afro ritmih, tudi mrežila s sodobnejšimi plesnimi oblikami, Dalanda Diallo pa se uspešno aktivira v spevnih vrstah; in je tako še ena plesalka novodobnih dni, ki odkriva in nadgrajuje svojo pevsko liriko.
Avtorsko glasbo so v živo izvajali: neutrudna bobnarja Issiaka Sanou, Mamourou Sanou, Murat, Jose, Irena in Leticia, ki sta v navdihu zahodnoafriške kulture snovali ter izvajali svoje pesmi, repal pa Jose, tudi bobnale Maša, Dalanda in Leticia; in pel ter poletaval v atletske višave Josev mlajši brat, Peter Nzobandora.
Stalna plesna skupina Studia 25 je tokrat blestela v plesnih amplitudah, v ritmih in hitrostih izvedbe, ko so žarele njih oči in se topili pristni nasmehi: Tina Ažman, Vesna Bizjak, Lea Menard, Kristina Sicherl, Ajda Žagar, Eva Žagar in Tjaša Jerak, ki je članica skupine vse od začetka, tokrat tik pred porodom, zato je dogodek spremljala iz gledišča, na koncu pa skupaj s svojimi stopila na oder. Najmlajši član skupine je bil poskočni in leteči Ruben Gombač, sin (rojen v Gani) režiserke Ivane Djilas in glasbenika Boštjana Gombača.
K barvitosti predstave je prispevala sila izvirna kostumografija živih afriških vzorcev, ki so jih iz različnih vetrov izbirali in zbirali: Jelena Proković, ki je poskrbela za mrežaste potiskane majice in pajkice; Dominika Zver pa sešila modra krila in obleko iz zahodnoafriškega blaga, ki ga je Maša vrsto let nakupovala na svojih popotovanji; Ferouz Allali je modna oblikovalka, ki ima v Parizu svoj butik, kjer izdeluje obleke iz zahodnoafriških tkanin, Maša pa nakupovala modele v času svojega pariškega šolanja.
Tudi za odrsko osvetlitev bi bil pravšnji izraz spektakularna svetloba, oblikovalec pa Danilo Pečar; za dobro tehnično izvedbo tona in luči je poskrbela tehnična ekipa Kino Šiška. Ta veseli praznični dogodek so omogočili: Studio 25, Kino Žižka, Tugende, Diaspora in Plesni Teater Ljubljana.
Mojstrica koncerta, Maša Kagao Knez, je svojimi energetskimi in plesnimi potenciali vetrila prostor, narekovala tempo, dvigala vzdušje; saj je energija kar pršila iz vsakega njenega giba, njej pa izvirno sledila še njena plesna skupina Studia 25. In so vsi nastopajoči v skoraj poldrugi uri te umetniške senzacije stopnjevali tempo in koncentrirali moč izvedbe praktično brez predaha; obiskovalci pa vedri, nasmejani poskakovali še pred koncem, nadaljevali pa še v vrstah in medprostorih razdalj ob izhodu iz dvorane.
Plesno-glasbeni koncert Afrofonija v izvedbi Studia 25 je gotovo popoln glasbeno-plesni dogodek, ki bogati pričakovanja prazničnih dni, tudi novega leta, ki pa nikoli ne zataji. In bi ga gotovo bili veseli še gledalci naših TV-zaslonov, saj bi jim vendarle s svojim izjemnim zabavnim glasbeno-plesnim koncertom polepšal čas pričakovanja in praznovanja prazničnih dni, česar žal na naših malih zaslonih ni prav veliko zaslediti.